|
|
|
|
|
A Bajnokságról:
Ez a bajnokság a Túraautó Világbajnokság (WTCC) 2013-as szezonját dolgozza fel. A sorozat a valós bajnokság versenyhelyszínein, a valós versenytávokkal fog zajlani. Az gördülõ rajtos 1. versenyek után a quali elsõ 10 helyezettjének megfordításával kezdõdik az állórajtos 2. verseny. Az elsõ futamot egy 15 perces idõmérõ elõzi meg.
A részvételrõl:
A bajnokságban csak a Szuperliszenszel rendelkezõ pilóták indulhatnak, ha az admin besorolta õket valamelyik pilótához. Besorolt pilóta esetleges távolléte esetén, lehetõség van szabad pilótaként is rajthoz állni. A részvételhez szükséges Szuperliszenszet a mindenkori liszensz bajnokságokban lehet megszerezni. A versenyeken való induláshoz elõször is be kell nevezni ide a bajnokságba, kitölteni a szabály liszenszet, utána pedig felmenni a szerverre - persze a mod letöltése után - és megfutni a szintidõt. Utána pedig benevezni az aktuális futamra. FONTOS! Ha besorolt pilóta esetleg nem tud jönni egy adott futamra, akkor is nevezzen majd lépjen vissza, ezzel lehetõvé téve, hogy helyette szabad pilóták indulhassanak! A futamok után KÖTELEZÕ levezetõkört futni!
A modról:
A szezont a Rizke & Plett nevével fémjelzett WTCC 2013 moddal futjuk.
A szerverre csakis a Connector programmal lehet csatlakozni!
|
A liga adminisztrátorai: Thomas50 Balazsinho90 Tusy Ipojan
|
|
|
|
esemény |
idõpont |
versenytáv |
|
0. |
 |
 |
Tesztfutam 1 - Fuji
(lefutott verseny)
|
2014.02.01 18:45:00 |
15 k?r | eredmények |
0. |
 |
 |
Tesztfutam 2 - Fuji
(lefutott verseny)
|
2014.02.01 19:45:00 |
15 k?r | eredmények |
1. |
 |
 |
Round 1 - Monza Olaszorsz?g
(lefutott verseny)
|
2014.02.08 18:45:00 |
10 k?r | eredmények |
2. |
 |
 |
Round 2 - Monza Olaszorsz?g
(lefutott verseny)
|
2014.02.08 19:45:00 |
10 k?r | eredmények |
3. |
 |
 |
Round 3 - Marrakesh Marokk?
(lefutott verseny)
|
2014.02.22 18:45:00 |
11 k?r | eredmények |
4. |
 |
 |
Round 4 - Marrakesh Marokk?
(lefutott verseny)
|
2014.02.22 19:45:00 |
11 k?r | eredmények |
5. |
 |
 |
Round 5 - Szlov?kiaring Szlov?kia
(lefutott verseny)
|
2014.03.01 18:45:00 |
10 k?r | eredmények |
6. |
 |
 |
Round 6 - Szlov?kiaring Szlov?kia
(lefutott verseny)
|
2014.03.01 19:45:00 |
10 k?r | eredmények |
7. |
 |
 |
Round 7 - Hungaroring Magyarorsz?g
(lefutott verseny)
|
2014.03.08 18:45:00 |
12 k?r | eredmények |
8. |
 |
 |
Round 8 - Hungaroring Magyarorsz?g
(lefutott verseny)
|
2014.03.08 19:45:00 |
12 k?r | eredmények |
9. |
 |
 |
Round 9 - Salzburgring Ausztria
(lefutott verseny)
|
2014.03.15 18:45:00 |
14 k?r | eredmények |
10. |
 |
 |
Round 10 - Salzburgring Ausztria
(lefutott verseny)
|
2014.03.15 19:45:00 |
14 k?r | eredmények |
11. |
 |
 |
Round 11 - Moszkva Oroszorsz?g
(lefutott verseny)
|
2014.04.05 18:45:00 |
14 k?r | eredmények |
12. |
 |
 |
Round 12 - Moszkva Oroszorsz?g
(lefutott verseny)
|
2014.04.05 19:45:00 |
14 k?r | eredmények |
13. |
 |
 |
Round 13 - Port? Portug?lia
(lefutott verseny)
|
2014.04.12 18:45:00 |
12 k?r | eredmények |
14. |
 |
 |
Round 14 - Port? Portug?lia
(lefutott verseny)
|
2014.04.12 19:45:00 |
12 k?r | eredmények |
15. |
 |
 |
Round 15 - Rio Hondo Argentina
(lefutott verseny)
|
2014.04.19 18:45:00 |
14 k?r | eredmények |
16. |
 |
 |
Round 16 - Rio Hondo Argentina
(lefutott verseny)
|
2014.04.19 19:45:00 |
14 k?r | eredmények |
17. |
 |
 |
Round 17 - Sonoma USA
(lefutott verseny)
|
2014.05.03 18:45:00 |
13 k?r | eredmények |
18. |
 |
 |
Round 18 - Sonoma USA
(lefutott verseny)
|
2014.05.03 19:45:00 |
13 k?r | eredmények |
19. |
 |
 |
Round 19 - Suzuka Jap?n
(lefutott verseny)
|
2014.05.10 18:45:00 |
26 k?r | eredmények |
20. |
 |
 |
Round 20 - Suzuka Jap?n
(lefutott verseny)
|
2014.05.10 19:45:00 |
26 k?r | eredmények |
21. |
 |
 |
Round 21 - Sanghaj K?na
(lefutott verseny)
|
2014.05.24 18:45:00 |
13 k?r | eredmények |
22. |
 |
 |
Round 22 - Sanghaj K?na
(lefutott verseny)
|
2014.05.24 19:45:00 |
13 k?r | eredmények |
23. |
 |
 |
Round 23 - Maka? K?na
(lefutott verseny)
|
2014.05.31 18:45:00 |
9 k?r | eredmények |
24. |
 |
 |
Round 24 - Maka? K?na
(lefutott verseny)
|
2014.05.31 19:45:00 |
9 k?r | eredmények |
 |
---|
#1 | Robert Huff | carlosrol
| 30 | 26 | 92 % | 27.8 |  | 722 |
---|
#19 | Fernando Monje | Kimre85
| 30 | 16 | 81 % | 13.4 |  | 214 |
---|
#20 | Hugo Valente | grande
| 30 | 10 | 90 % | 10.2 |  | 102 |
---|
#21 | Nikolay Karamyshev | foki78
| 30 | 12 | 83 % | 14.3 |  | 172 |
---|
#22 | Tom Boardman | Adam
| 30 | 24 | 96 % | 18.3 |  | 439.5 |
---|
#37 | René Münnich | BUD
| 30 | 9 | 56 % | 11.9 |  | 107.5 |
---|
#38 | Marc Basseng | Kokszi
| 30 | 24 | 92 % | 25.8 |  | 618.5 |
---|
#74 | Pepe Oriola | Vela
| 30 | 12 | 83 % | 21 |  | 252 |
---|
A csapatnak 2025 pontja van összesen |
---|
 |
---|
#6 | Franz Engstler | adam13
| 30 | 1 | 100 % | 27 |  | 27 |
---|
#7 | Charles Ng | falkavezer
| 30 | 4 | 50 % | 5 |  | 20 |
---|
#8 | Mikhail Kozlovsky | Titusz
| 30 | 0 | - | - |  | 0 |
---|
#10 | James Thompson | Gabesz
| 30 | 22 | 95 % | 33.9 |  | 746 |
---|
#15 | Tom Coronel | Thomas50
| 30 | 12 | 75 % | 9.9 |  | 119 |
---|
#25 | Mehdi Bennani |
| - | 0 | - | - |  | 0 |
---|
#26 | Stefano D'Aste | Tusy
| 30 | 14 | 79 % | 18.4 |  | 258 |
---|
#55 | Darryl O'Young | haflac
| 30 | 5 | 20 % | 1.8 |  | 9 |
---|
#73 | Fredy Barth | zsolt25
| 30 | 22 | 73 % | 14.1 |  | 310 |
---|
A csapatnak 1849 pontja van összesen |
---|
(A liga futamain csak besorolt versenyzõk és szabad versenyzõk vehetnek részt)
|
# | csapatnév | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| pont |
---|
1. | Chevrolet & Honda |  | | | 145 | 97 | 143 | 116 | 144 | 102 | 129 | 122 | 121 | 59.5 | 83 | 71 | 118 | 93 | 70 | 69 | 57 | 69 | 69 | 46 | 107 | 45 | 71 | 101 | 2247.5 | 2. | Seat |  | | | 118 | 133 | 89 | 100 | 101 | 101 | 74 | 70 | 81 | 50 | 79 | 75 | 66 | 83 | 59 | 70 | 106 | 96 | 80 | 75 | 97 | 40 | 97 | 85 | 2025 | 3. | BMW & Lada |  | | | 81 | 98 | 101 | 135 | 107 | 88 | 145 | 142 | 115 | 36 | 1 | 20 | 87 | 84 | 83 | 35 | 74 | 57 | 53 | 61 | 53 | 26 | 102 | 65 | 1849 |
Jelenleg nincs aktuális futam beállítva.
|
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/maincore.php on line 465
Hopto OW2 GP2 2008 2.0 híre Robikasztar -5 DSR +5 RAJTHELY
Figyelmetlen védekezési manõver, kilökés sérülésokozás és bevárás nélkül
Ricciardo -8 DSR +FUTAMELTILTÁS
Kicsúszását, versenyfeladását követõen egész futamon át tartó sárgazászlós pályarészt idézett elõ azzal, hogy nem lépett vissza a boxba. Ezzel a durva szabálytalansággal blokkolta az elõzési lehetõségeket az adott kanyarban.
Ferenczi Csongor -6 DSR +5 RAJTHELY
Agresszív elõzési kísérlet ütközéssel, sérülésokozással
Karano -6 DSR, +5 RAJTHELY
Ütközés, kilökés enyhe sérülésokozással 2 vizsgált esetben
Ricsi Csernyi -5 DSR, +FIGYELMEZTETÉS
Szabálytalan, veszélyes pályára visszatérés
Thomas + FIGYELMEZTETÉS
Szabálytalan védekezés ütközéssel; sérülésokozás és kilökés nélkül
Az ellenõrzés és döntés nem teljeskörû! A hírben nem feltüntetett vizsgált eseteket a BT versenybalesetnek minõsíti! |
|
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/maincore.php on line 465
T1 Skoda Fabia híre Amerikai nagydíj 1. futam:
-John: rajtbaleset okozás, boxrajt
-Bala: kilökés bevárás nélkül, -5 DSR +5 rajthelyes büntetés a következõ futamon
Amerikai nagydíj 2. futam:
-schumi001: kilökés bevárással, -3 DSR
-doki: veszélyes pályára visszatérés
Japán nagydíj 1. futam:
-doki: kilökés bevárás nélkül, halmazati büntetésként, -8 DSR +5 rajthelyes büntetés a következõ futamon
-dani0422: veszélyes pályára visszatérés, ebbõl adódó komoly ütközés, -3 DSR +5 rajthelyes büntetés a következõ futamon
Japán nagydíj 2. futam:
-sTecKi és nuswing figyelmeztetésben részesül a sorozatos egymás ellen elkövetett lökdösõdésért, legközelebb komolyabb büntetés várható
-ZsocaAlonso: rajtbaleset okozás, boxrajt
A BT döntése ellen fellebbezni nem lehet! |
|
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/maincore.php on line 465
OW1 Formula Renault híre A BT, a szezon folyamán folyamatosan figyelemmel kísérte a bajnokságban résztvevõ pilóták versenyzését, és a következõket állapítja meg:
Sajnos a szabályzat követõ magatartás meglehetõsen nagy kívánni valókat hagy maga után, mind a pályán, mind pályán kívül! A szabályzat elõzést, vágást, lekörözést, pályára visszatérést illetve bokszutcai viselkedést meghatározó pontjai rendszeresen és szemtelenül voltak figyelmen kívül hagyva, csak úgy, mint a futam nevezéssel, versenyzõ azonosítással, illetve a chatstop szabállyal kapcsolatos pontok! Tekintettel arra, hogy az ezekért kiosztandó DSR levonások eredményeképpen, a mezõny fele a bajnokság elsõ harmadában kipontozta volna magát, ezért a BT, ezek egy részét, elsõsorban a szintre léptetéseknél vette figyelembe!
Nyomatékosan felhívja a BT a tisztelt versenyzõk figyelmét arra, hogy a következõ szezonban 0 tolerancia lép életbe! A fenti cselekmények keményen és figyelmeztetés nélkül lesznek elbírálva!
Mindezek mellett a legkirívóbb (és megóvott) esetek nem maradhatnak szankció nélkül, ezért ezen büntetések a 2. szezonra áthozva, a 2. verseny napon, az A-1 Ringen lépnek életbe:
Adria, R1: Gazso020 vs Dany9455:
kék zászlós fázisban kilökés, bevárás nélkül: -10 DSR, 1 futam eltiltás, következõ futamon boxrajt(A BT a büntetés kiszabásánál súlyosbító tényezõket is figyelembe vett!)
Adria, R2: Gazso020, (Bálint Hammer, Fater) vs Scholli10:
megforgása után veszélyes manõverezéssel, 3 versenyzõtársának okoz balesetet: -10 DSR, 1 futam eltiltás, következõ futamon boxrajt(A BT a büntetés kiszabásánál súlyosbító tényezõket is figyelembe vett!)
A1 Ring R1: KisBenko vs RbNoS1:
féktávon durva kilökés (torpedózás) bevárás nélkül: -10 DSR, következõ futamon boxrajt
WatkinsGlen R1: Zak05 vs Ricciardo:
agresszív elõzés külsõ ívrõl.
Kyalami R1: Zak05 vs Ricciardo:
agresszív elõzés külsõ ívrõl. Halmazati büntetésként: -10 DSR, következõ futamon boxrajt
Kyalami R2: KisBenko vs Jani Alonso:
kilökés, bevárás nélkül.-10 DSR, a következõ futamon boxrajt(A BT a büntetés kiszabásánál súlyosbító tényezõket is figyelembe vett!)
Silverstone R2: Ricciardo vs Zak05: kilökés: -5 DSR, figyelmeztetés
Parasonik: liga etika súlyos megsértése:
-15 DSR, 1 futameltiltás, 3 boxrajt, és nyomatékos figyelmeztetés, a következõ esetben azonnali ban a Hopto közösségébõl!
A BT döntése ellen, fellebbezésnek, helye nincs!
|
|
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/maincore.php on line 465
T2 Audi R8 híre 8:45 Stilo megforgatja Ironert,bevárás nem történt,-5dsr |
|
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/maincore.php on line 465
Hopto OW2 GP2 2008 2.0 híre Ferenczi Csongor -5 DSR +5 RAJTHELY
Valencia futamon kilökés sérülésokozás nélkül
Ricciardo -7 DSR +1 FUTAMELTILTÁS (2 futamon belül letöltendõ)
Donington futamon agresszív elõzési, védekezõ manõverek, kilökés sérülésokozással
Dippy -7 DSR +LISZENSZFELFÜGGESZTÉS (azonnal letöltendõ), +KÖTELEZÕ TESZTFUTAM
Donington futamon kilökés, irányíthatatlan autóval versenyzés, mások veszélyeztetése több körön keresztül
Kokszi -3 DSR, +5 RAJTHELY
Donington futamon kilökés bevárással
Youth -8 DSR, +BOXRAJT
Donington futamon durva kilökés bevárás nélkül óvás alapján
Az ellenõrzés és döntés nem teljeskörû! |
|
|
|
A WTCC versenyek szombat esténként kerülnek megrendezésre. Egy versenynapon 2 futam van, úgy mint a valós WTCC-ben.
Az események lebonyolítása a következõképpen történnek:
18:45 - Idõmérõ
~19:00 - Bemelegítõ edzés + Próbarajt
19:15 - Repülõrajtos futam
~19:45 - Bemelegítõ edzés + Próbarajt
19:50 - Állórajtos futam (A kvalifikáció szerinti elsõ 10 pilóta rajthelyei megfordításra kerülnek)
A futamokon csak automata kuplung segítség engedélyezett.
Pontozás:
1. 45 pont
2. 40 p
3. 35 p
4. 30 p
5. 26 p
6. 24 p
7. 22 p
8. 20 p
9. 18 p
10. 16 p
11. 15 p
12. 14 p
13. 13 p
14. 12 p
15. 11 p
16. 10 p
17. 9 p
18. 8 p
19. 7 p
20. 6 p
21. 5 p
22. 4 p
23. 3 p
24. 2 p
25. 1 p
Pont a versenytáv 90%-os teljesítése után jár.
A real WTCC-hez hasonlóan pontozzuk a qualin elért eredményt is.
Idõmérõ 1. hely: 5p
Idõmérõ 2.: 4p
Idõmérõ 3.: 3p
Idõmérõ 4.: 2p
Idõmérõ 5.: 1p
További külön 1 pontot kap az a pilóta, aki a futamokon megfutja a leggyorsabb kört!
Az egyéni pontok mellett csapatbajnokság is van. Ezúttal minden pilótának a csapatban akik teljesítették a futamot, összeadódnak az egyéni pontjaik amik kiadják a csapat pontokat, azzal a kitétellel, hogy mindig annyi versenyzõ eredménye lesz beszámítva a csapat pontokba, amennyi a legkevesebb indulóval rendelkezõ csapat létszáma az adott futamon.
A szezon közbeni autókategória (csapat) váltás -20 pont büntetés fejében lehetséges! Aki nem szerzett pontot a szezonban, az szabadon választhat autót, addig amíg nem szerez legalább 1 pontot. Minden szabad pilóta, aki teljesítette a lefutott versenynapok több mint 60%-át, köteles állandó autót választania magának, amennyiben ez lehetséges. Autócseréért járó pontbüntetésben részesül az a szabad pilóta is, aki már rendelkezett állandó üléssel, és újra besorolt pilótaként fog indulni a futamokon.
|
|
A liga egy bar?ti t?rsas?g, ?gy mindenkit?l elv?rjuk a kultur?lt viselked?st, megfelel? tiszteletet a versenyz?t?rsak, tagok ?s adminisztr?torok ir?nt! Amennyiben ezt nem tudod betartani, ez nem a te lig?d.
Szab?lyzat
|
1. Etika
2. B?r?i test?let
3. Chat szab?lyok
4. B?ntet?sek, szankci?k
5. Tesztel?s, szintid?fut?s
6. Nevez?s a versenyre
7. Futam
8. Fizika
9. Futam kihagy?sa
10. Sportszer?s?g
11. Verseny felv?tel
12. Tesztid? ment?s
13. ?v?s
14. Ligatags?g, szuperliszensz
15. Vezet?si, el?z?si szab?lyok
1. Etika:
A lig?ban minden ter?let?n (f?rum, szerver, stb) TILOS k?romkodni , a ligatagokat, versenyz?t?rsakat ?s a lig?t szidalmazni, becsm?relni. Emellett az adminisztr?torok enged?lye n?lk?l, Tilos a HOPTO szervezethez nem tartoz? lig?t vagy versenyt rekl?mozni. Tilos b?rmilyen politikai, nemzeti ?s gy?l?lk?d? megnyilv?nul?s mind a honlapon, mind a j?t?kszervereken.
Aki ez ellen v?t azonnali kiz?r?sra ker?l!
2. B?r?i test?let: A bajnoks?gban a vit?s eseteket az adott liga versenybizotts?ga (tov?bbiakban BT) b?r?lja el.
A BT egy mindenki felett ?ll? szervezet, ez?rt a ligaadminisztr?toroknak semmi befoly?sa sincs a d?nt?shozatalra.
A B?r?i Test?let hat?rozat?t el kell fogadni a j?t?kosoknak, ellene fellebbezni nem lehet.
3. Chat szab?lyok (versenynapokon): Csak szabadedz?sen ?s Warmupon szabad chatelni, id?m?r? ?s verseny alatt szigor?an TILOS!!! A chatstop szab?ly csak akkor szeghet? meg, ha a szerverrel kapcsolatban valami technikai probl?ma mer?l fel.
A chat stop szab?ly addig van ?rv?nyben am?g az utols? pil?ta be nem fejezi az utols? verseny k?r?t illetve a kvalifik?ci?s gyors k?r?t.
4. B?ntet?sek, szankci?k:
A fair ?s szab?lyos versenyz?s ?rdek?ben a BT b?ntet?pont-rendszert alkalmaz a norm?l b?ntet?sek mellett (rajthely-, id?b?ntet?sek).
L?nyege a k?z?ton is alkalmazott b?ntet?si t?telek versenyszitu?ci?kba t?rt?n? ?t?ltet?se.
A versenyz?k b?rmely (ak?r egym?ssal p?rhuzamos) lig?ban elk?vetett szab?lys?rt?s, kih?g?s ut?n hagyom?nyos b?ntet?ssel egy?tt vagy ak?r an?lk?l is kaphatnak b?ntet?pontot. 20 b?ntet?pont el?r?se ut?n a versenyz? futameltilt?sban r?szes?l minden nevezett bajnoks?g?ban ?s pontjai lenull?z?dnak. Sorozatos durva szab?lytalans?gok eset?n a BT elveheti a versenyz? liszensz?t is.
4.1 B?ntet?si t?telek
Kvalifik?ci? alatt v?gott leggyorsabb k?r befejez?se jelz?ssel: rajtr?cs v?g?re sorol?s
Kvalifik?ci? alatt v?gott leggyorsabb k?r befejez?se ?s be nem jelent?se: 1 b?ntet?pont ?s a k?v. futamon rajtr?cs v?g?re sorol?s
El?z?s ?tk?z?ssel: 1 bp
Kil?k?s bev?r?ssal: 2 bp
Kil?k?s bev?r?s n?lk?l: 4 bp
Kil?k?s, aminek k?vetkezt?ben a m?sik versenyz? feladni k?nyszer?l a futamot: 5 bp ?s k?v. futamon rajtr?cs v?g?re sorol?s
T?meges rajtbaleset okoz?sa: 6 bp ?s ?thajt?sos b?ntet?s a k?v. futam els? 3 k?r?ben
Sorozatos kanyarlev?g?s: Id?b?ntet?s (3 m?sodperc/eset)
Szab?lytalans?g boxban(gyorshajt?s, vonal ?tl?p?s, piros l?mpa figyelmen k?v?l hagy?sa), chatstop megszeg?s, k?k z?szl? figyelmen k?v?l hagy?sa, stb.: ezen esetekben a BT meg?t?l?se szerint figyelmeztet?sben, illetve t?bbsz?ri alkalomn?l ak?r b?ntet?pont(ok)ban r?szes?theti a versenyz?t.
A BT kiv?teles esetekben ezekt?l elt?rhet.
5. Tesztel?s, szintid?fut?s:
Szintid? fut?sa: A versenyen csak az indulhat, aki a 108%-os szintid?t megfutja. Ezt b?rmikor megteheti a regisztr?ci?n?l haszn?lt n?vvel a versenyre val? nevez?s id?pontj?ig, amikor a szerver fut!
Id?m?r? edz?s alatt nem lehet a m?sik versenyz?t akad?lyozni, kil?kni, feltartani. Nagyon fontos, hogy id?m?r? alatt TILOS m?sik versenyz? figyelm?t elterelni p?ld?ul aut?forgat?ssal, gumi f?st?ltet?ssel, stb.
6. Nevez?s a versenyre:
A szintid? megfut?sa ut?n az adott ligaoldalon le kell adni a nevez?st a futamra. Ha nem adsz le nevez?st, b?rki benevezhet a helyedre. Amennyiben nem tudsz r?szt venni a futamon, le kell mondanod a nevez?st ?s jelezned kell a liga f?rum?ban is.
7. Futam:
A szerveren mindenkinek k?telez? fent lennie a az aktu?lis liga oldal?n ismertetett id?pontban. Senki sem okozhat k?rt m?snak azzal hogy k?sve jelenik meg a szerveren.Az a versenyz? aki a futam id?m?r? edz?s?re k?sve ?rkezik, az id?m?r?n nem vehet r?sztvagyis az utols? rajthelyr?l v?ghat neki a futamnak.
Warmupon mindenkinek le kell ellen?rzi a netes kapcsolat?t, hogy a felt?teleknek megfelel-e. A j?t?kban a saj?t pinget a /ping parancs kiad?s?val lehet ellen?rizni. Akinek a netkapcsolata tart?san 130 ping feletti eredm?nyt mutat, az NEM INDULHAT a versenyen!
A versenyen a ki ?s bel?p?s nem lehets?ges. A futam ?s az id?m?r? k?zben minden let?lt? programot ki kell kapcsolni!
A futamon nincs restart !!! K?rni tilos! Kiv?telt l?sd a vezet?si szab?lyzatn?l!
8. Fizika:
B?rmif?le manipul?l?sa a j?t?k fizik?j?nak csal?snak min?s?l ?s a lig?b?l t?rt?n? azonnali kiz?r?st vonja maga ut?n. A liga fenntartja a jogot a j?t?k tisztas?g?nak ellen?rz?s?re az ?sszes rendelkez?sre ?ll? eszk?zzel.
A Formula modban minden aut? teljesen egyforma fizik?val rendelkezik, ?gy senki sem fog h?tr?nyba ker?lni!
9. Futam kihagy?sa: Az a versenyz? aki az aktu?lis liga verseny?n nem tud megjelenni, k?teles a liga f?rum topic-j?ban a hi?nyz?st el?re jelezni ?s a ligaoldalon a nevez?st visszamondani! Ha t?bb futamot kihagy egy versenyz?, egyeztessen a ligaadminisztr?torral.
Az a besorolt versenyz? aki 2 egym?st k?vet? versenyen nem vesz r?szt, az automatikusan szabad pil?ta st?tuszba ker?l ?s versenyz?i helye m?snak ker?l kioszt?sra.
10. A sportszer?s?g: A teszteken ?s a versenyeken minden versenyz? k?teless?ge, hogy a tud?sa legjav?t ny?jtsa. Az a versenyz?, aki a t?bbi versenyz?t feltartva \"sz?rakozik\" nem a verseny szellem?ben halad a p?ly?n, annak eredm?nye t?r?lve lesz, ?s ha nem ?rt el eredm?nyt, akkor a k?vetkez? futamr?l eltilt?st kap, s?lyosabb esetben kiz?r?ssal is s?jthat?.
11. Verseny felv?tel: Minden versenyr?l a j?t?k automatikusan felv?telt k?sz?t, ami k?s?bb a vit?s esetek eld?nt?s?ben felhaszn?l?sra ker?l.
12. Tesztid? ment?s:
A tesztid?k folyamatosan, 10 perces peri?dusokban ment?dnek az oldalon. Egy adott esem?nyr?l, az esem?ny lez?rultakor j?nnek ?t az id?eredm?nyek. Futamok el?tti szerver le?ll?t?skor, nem lez?rt esem?nyekr?l az eredm?nyek elvesznek, ez?rt k?r?nk mindenkit, hogy figyelje futamnapokon az ?zen?falat, ?s id?ben hagyja el a szervereket. Amennyiben a legjobb tesztid? el?r?se k?zben kanyarv?g?s ?s/vagy p?lyaelhagy?s t?rt?nt, a pil?ta k?teles a V?gott k?r jelz?se! f?rumban jelezni azt, ?s az id? t?rl?s?t k?rni.
13. ?v?s:
?v?st minden esetben a meg?vott szab?lytalans?g miatt h?tr?nyt szenved? f?lnek van jogosults?ga beny?jtani, k?rve a BT-t?l az incidens kivizsg?l?s?t. Kiv?tel ez al?l a rajtbaleset, valamint a v?g?s/sz?les?t?s ?szlel?se ?s bejelent?se a BT fel?. Minden egy?b esetben, harmadik - nem r?sztvev? - f?lt?l ?rkez? bejelent?st a BT nem k?teles vizsg?lni ?s figyelmen k?v?l hagyhat.
Az ?v?sokat a ligaadminnoknak priv?t ?zenetben lehet elk?ldeni. Adott verseny esem?nyeket k?vet?en az esetleges ?v?s(ok) beny?jt?s?ra rendelkez?sre ?ll? id? 24 ?ra, mely az aktu?lis futam v?g?t k?vet? 24. ?ra v?g?n j?r le. Az ez ut?ni id?pontban be?rkezett ?v?s(oka)t a BT minden k?l?n indokl?s n?lk?l figyelmen k?v?l hagy(hat)ja.
Az ?v?s formai ?s tartalmi k?vetelm?nyei a k?vetkez?k:
Az ?v?sban fel kell t?ntetni mely napon, melyik bajnoks?g, melyik versenyhelysz?n?n, ?s melyik sessionon (Q, R1, R2) t?rt?nt az incidens. Meg kell jel?lni az ?v?s t?rgy?t k?pez? szab?lytalans?g pontos idej?t (Current Time), a r?sztvev? pil?t?k nev?t ?s az esem?ny r?vid le?r?s?t a szerver replay alapj?n. A szerver visszaj?tsz?sok el?rhet?ek a Server replays topicban. K?r?nk minden ligatagot, hogy az ?v?s el?tt mindenk?ppen n?zze vissza az esetet a szerver oldali replayb?l.
14. Ligatags?g, szuperliszensz:
A Hopto versenyein val? r?szv?telhez a versenyz?knek szuperliszensszel kell rendelkezni?k.
A liszensz megszerz?s?nek m?dja:
A Lig?nkba regisztr?lt ?j tagok korl?tlanul ig?nybe vehetik a Hopto szevereit gyakorl?s c?lj?b?l. Amint ?gy ?rzik, hogy k?pesek megfelelni a Hopto szab?lyzat?nak, illetve az abban r?gz?tett vezet?si k?vetelm?nyeknek, P?-ben ?r?sban, vagy TS-en sz?ban vizsg?ra jelentkezhetnek a szak?gvezet? adminokn?l vagy a Hopto f?adminj?n?l. Egyeztetett id?pontban ak?r versenyz? t?rsak, de legal?bb k?t admin jelenl?t?ben ker?l sor a gyakorlati vizsg?ra. K?vetelm?ny:
1., Egy blokkban legal?bb 5db, a szintid?t megk?zel?t? temp?j?, a szab?lyoknak megfelel? hib?tlan gyors k?r teljes?t?se.
2., Egy legal?bb 10 perces verseny szimul?ci? teljes?t?se, egy admin ?s/vagy t?bb versenyz? t?rs k?zrem?k?d?s?vel.
3., A vizsg?ztat? adminok a vizsga befejez?se ut?n, azt k?telesek azonnal ki?rt?kelni ?s egybe hangz? d?nt?st hozni. Egyet nem ?rt?s eset?n a vizsga mindenk?ppen sikertelen, ?s egy ?j id?pontban azt meg kell ism?teltetni. Pozit?v d?nt?s eset?n a szuperliszensz azonnali megad?sra ker?l.
Fontos!: A Szuperliszenszet nem csak megszerezni lehet! S?lyosan ?s rendszeresen probl?m?s versenyz?t?l v?gs? esetben az vissza is vonhat?, a versenyz? a Hopto versenyeir?l ez?ltal hosszabb-r?videbb id?re el is tilthat?!
15. Vezet?si, el?z?si szab?lyok:
Alap t?tel, hogy a versenyaut? akkor tekinthet? szab?lyosan a p?ly?n k?zleked? versenyg?pnek, ez?ltal az adott k?rben el?rt id?eredm?nye ?rt?kelhet?nek, ha a m?rt k?r folyam?n legal?bb egy kereke mindenk?ppen ?s folyamatosan a p?ly?n tart?zkodik. Ennek ?rtelm?ben aki (id?)el?nyszerz?s c?lj?b?l, meg?llap?that?an sz?nd?kosan, ?s rendszeresen mind a n?gy kerek?vel a p?lya sz?l?t jelz? vonalon k?v?lre megy, szankci?t von maga ut?n!
1., Ha az id?m?r? leggyorsabb k?r?n tette: els? esetben figyelmeztet?s ?s bp, a tov?bbi esetekben bp ?s rajthely b?ntet?s a k?vetkez? futamon.
2., Ha futamon: bp plusz id? b?ntet?s, ami 3sec x (l?that?an ?s egy?rtelm?en sz?nd?kos)v?g?s-sz?les?t?s/db, hozz?adva a futamid?h?z ?s ennek megfelel? eredm?ny m?dos?t?s.
3., Ha pedig teszten el?rt legjobb k?r?ben, amely a tesz t?bl?zaton ment?sre is ker?lt, ?s nem jelzi a v?gott k?r topikban azonnal az adott id?eredm?ny t?rl?s?t k?rve: minden k?ridej?nek storn?z?sa a teszt t?bl?zatr?l ?s az adott futamr?l azonnali eltilt?s.
- A versenyz? k?teles elker?lni minden ?tk?z?st a m?sik versenyz?vel.
- A verseny ?s kvalifik?ci? alatt a kanyarok meg?llap?that?an sz?nd?kos v?g?sa mindenk?ppen szankci?t von maga ut?n.
A p?lya utols? szab?lyos r?sze a feh?r vonal a p?lya sz?l?n, aki ezen k?v?l megy 4 ker?kkel v?g?st k?vet el. A BT. Hozhat k?l?n szab?lyokat egyes p?ly?kn?l.
Tilos a rajtn?l m?s aut?t megl?kni, kil?kni, s?r?l?st okozni:
- Aki a rajtot k?vet? els? k?t kanyarban m?s aut?nak s?r?l?st, vagy visszaes?st okoz az s?lyos szab?lytalans?got k?vet el. Sz?nd?kos baleset okoz?sa a lig?b?l azonnali kiz?r?st vonja maga ut?n. Rajtbaleset okoz?sakor 1 futam eltilt?s j?r, melyet a BT enyh?thet vagy s?lyosb?that is ak?r a s?r?l?sek m?rt?k?t?l f?gg?en.
Tilos a m?sik kil?k?se:
- Versenypoz?ci?ban l?v? k?t aut?b?l a h?ts? olyan m?rt?kben t?r?ti ki az el?tte lev? aut?t a p?lya ide?lis vonalvezet?s?b?l, hogy k?ptelen a p?ly?n tartani aut?j?t. Ilyen esetben a kil?k? k?teles az ide?lis ?vet elhagyni, lass?tani, a kil?k?ttet bev?rni! Ha a kil?k?tt nem tudja folytatni a versenyt, akkor a kil?k? k?teles box?thajt?st v?grehajtani az adott k?rben!
- Ha valaki kil?ki a m?sikat ?s nem v?rja be, akkor annak s?lyos k?vetkezm?nyei lesznek, ez a nem fair magatart?s SZIGOR? B?NTET?ST von maga ut?n.
- Amennyiben a kil?k? bev?rja a kil?k?tt aut?t ?s visszaengedi maga el? maximum egy k?r?n bel?l a halmozott b?ntet?st elker?lheti.
Oldalr?l t?rt?n? kil?k?s esete:
Versenyhelyzetben, ha m?r a k?vet? aut? mell? ?r az el?tte halad? aut?nak ?s az els? sz?rnya el?r?bb van mint a v?dekez??, akkor a v?dekez? versenyz?nek els?bbs?get kell adni a t?mad? sz?m?ra az adott poz?ci?b?l val? kibontakoz?sra. Ilyen esetekben t?rt?n? kil?k?sek vizsg?latakor mindig priorit?st kell adni az ?ld?z? aut?nak, hiszen abban a szitu?ci?ban gyorsabb aut?nak sz?m?t.
Viszont ha a kanyarig a t?mad? nem tudja az aut?j?t el?r?bb helyezni a v?dekez?n?l, akkor be kell f?keznie. Ezzel elker?lend? az aut?n val? elfordul?st, vagy a kil?k?ses el?z?st.Ezekben az esetekben, mikor a t?mad? aut?ja nincs el?r?bb ?s baleset lesz a man?verb?l minden esetben a h?tulr?l ?rkez? aut? a hib?s!
El?z?sn?l tilos a korm?ny r?h?z?s, csak a p?ly?n lehet, tilos a kil?k?s:
- Akit el?znek, nem v?ltoztathat ?vet!!!, az ellenf?lre h?zni a korm?nyt szigor?an TILOS.
- El?zni, csak a p?lya szab?lyos r?sz?n lehet.
- Nem lehet az ellenfelet annak p?ly?r?l val? kil?k?s?vel, megl?k?s?vel szerzett el?nyb?l megel?zni.
- Ha valaki ?gy el?zi meg az el?tte l?v? aut?t, hogy v?g, r?vid?ti a p?ly?t annak ?rdek?ben, hogy a m?sik el? ker?lj?n, az szab?lytalans?got k?vet el. Ha az esetet k?vet?en visszaengedi az el?z? aut? az el?z?ttet a legk?zelebbi egyenes szakaszon, akkor a b?ntet?s elker?lhet?. Ha nem engedi vissza, az adott verseny eredm?ny?t a BT t?r?lheti vagy b?ntet?st szabhat ki r?.
Tilos a cik?z?s:
- A versenyz? nem v?dheti a poz?ci?j?t cik?z?ssal. Csak egyszer hagyhatja el ?s t?rhet vissza az ide?lis ?vre egyenesenk?nt. B?ntet?se 15 m?sodperc a teljes futamid?h?z, ha ez nem j?r ?tk?z?ssel. Ha ?tk?z?ssel is j?r, a BT d?nt.
K?k z?szl?n?l f?lre kell h?z?dni:
- A verseny k?zben k?k z?szl?t kap? versenyz? el kell engedje a gyorsabb versenyz?t az els? alkalommal, ahol ez biztons?gosan megtehet?. Ennek m?dja az ide?lis ?v elhagy?sa, majd lass?t?s. Tilos lass?tani kanyarban, ?vet v?ltoztatni, amikor m?r el?znek, valamint kihaszn?lni m?s aut?k megel?z?s?t a lek?r?z?s alatt.
Boxutc?ban tilos el?zni, vonaln?l csak sorban lehet ?llni ?s tilos t?ll?pni a sebess?gkorl?tot, egy box k?telez?:
- Ha a ligaki?r?sban van k?telez? box ki?ll?s a futamon ?s valaki a versenyen ezt elmulasztja, az a versenyb?l val? kiz?r?st eredm?nyezi.
- A boxkij?ratn?l be kell tartani a boxl?mp?kat, a kij?ratn?l csak egy sorban lehet felsorakozni, egym?s mell? tilos. Amig el nem hagyj?k teljes m?rt?kben a boxutca vonal?t, addig el?zni tilos.
- Boxb?l t?rt?n? kihajt?skor a feh?r (esetenk?nt s?rga) vonal ?tl?p?se b?ntetend?. Az ?tl?p?s a p?lya egy?b pontjain tal?lhat? feh?r vonalakkal ellent?tben m?r 1 ker?kkel val? ?thalad?s eset?n is szab?lytalan.
- Tilos t?bb boxhelyet visszatolatni.
- A boxban el?zni tilos. (A box bej?rat vonalt?l a kij?rat vonal?ig)
- Id?m?r?n, versenyen ?s a teszteken is be kell tartani a sebess?g korl?toz?st a boxutc?ban.
Felvezet? k?rben tilos a sz?les cik?z?s, intenz?v f?kez?s, ?tk?z?s:
- Felvezet? k?rben el?zni TILOS! Aki m?szaki okok miatt lelassul, kics?szik, azok mellett el lehet menni.
- Felvezet? k?r?n tilos a m?sik versenyz?t megzavarni b?rmilyen m?don. A k?vetkez? eseteket bele?rtve: ?tk?z?s m?sik versenyz? aut?j?val, hirtelen intenz?v kanyarod?s gumimeleg?t?s miatt, intenz?v lass?t?s f?k meleg?t?s miatt, stb. Megfelel? k?vet?si t?vols?got kell tartani.
Ha ennek ellen?re LCD-n is megjelen? s?r?l?st szenved a v?tlen aut?, a ligaadminisztr?tort?l lehet restartot k?rni.Ilyen esetben nincs chatstop, de csak akkor ha a v?tlen aut?ja is s?r?l.A v?tkes versenyz? a k?vetkez? versenyen, csak a boxb?l rajtolhat el. Amennyiben LCD-n nem l?that? a s?r?l?s a verseny norm?l m?don elindul, ?v?s eset?n a v?tkes rajtb?ntet?st kap a k?vetkez? futamon.
Ennek egyetlen m?dja az adminisztr?tornak jelezni: \"XY ?sszet?rt engem\". A \"restart\", \"restart pls\", stb ?zenetek teljes m?rt?kben figyelmen k?v?l lesznek hagyva, tov?bb? chatstop megszeg?s??rt ?s restart k?r?s?rt lesz b?ntetve!
Egy?b
- A p?ly?n tolatni, visszafel? haladni szigor?an tilos. Kics?sz?st k?vet? visszat?r?skor senkit sem szabad akad?lyozni, vagy vesz?lyeztetni.
- S?lyosan s?r?lt (pl 3 kerek?), ir?ny?thatatlann? t?rt aut?val a p?ly?n k?zlekedni tilos! Ilyenkor azonnal le kell h?z?dni ?s ki kell ?llni a versenyb?l.
- Let?rt sz?rnnyal illetve defektes gumival, maximum a boxutc?ig szabad k?zlekedni, ahol azt meg kell jav?ttatni. Ha a jav?t?s esetleg sikertelen, akkor a futamot fel kell adni, a versenyt folytatni tilos!
- Ov?l versenyz?s szab?lyai:
A verseny id?m?r?se a megszokott?l elt?r?en priv?t qualy rendszerben t?rt?nik. Ez annyiban k?l?nb?zik a sima id?m?r?t?l, hogy az esem?nyen, b?r minden versenyz? r?szt vesz ?s ott van, a p?ly?n m?gsem l?tod ?ket, ?gy sem seg?teni (sz?l?rny?k ad?ssal), sem akad?lyozni nem fogj?tok egym?st.
A verseny a boxutc?b?l az SC m?g?l indul form?ci?s felvezet? k?rrel, melynek v?g?n rep?l? rajttal indulunk. A felvezet? k?r alatt a rajtsorrendnek megfelel? form?ci?t tartani kell, a k?r v?g?n az SC kihajt a box utc?ba. Azonban az SC kihajt?sa ellen?re is tartani kell az SC temp?j?t ?s a form?ci?t tov?bbra is, el?zni tilos - m?g a boxban hajt? biztons?gi aut?t is! Tilos, k?l?nben b?ntet a j?t?k- eg?szen addig m?g kb. a rajtc?l vonaln?l a \"z?ld z?szl?\" jelz?st ki nem ?rja a HUD-ra (illetve a spottert haszn?l?kn?l a \"go-go-go\" jelz?st be nem mondja).
A futam alatt az esetleges balesetek miatt, az SC val?sz?n?leg t?bb alkalommal is p?ly?ra hajt majd. Az biztons?gi aut?s f?zis alatt nyitott a box utca, teh?t lehet tankolni, jav?tani, ?s ha el?g gyorsan reag?lsz illetve el?g gyorsak a szerel?k ?s m?g az sc el? vissza tudsz j?nni, miel?tt k?rbe?r, akkor egy gyors temp?val vissza lehet z?rk?zni a mez?ny v?g?re.
Fontos! Az SC f?zis alatt az esetleges ?thajt?sos ?s Stop&Go b?ntet?seket nem lehet let?lteni, arra csak z?ld z?szl? alatt van lehet?s?g. Teh?t a boxba hajt?ssal (annak ellen?re hogy a HUD-on meg fog jelenni a \"hajts a boxba a k?r v?g?n a b?ntet?s let?lt?s?hez\" felirat, meg kell v?rni a z?ld z?szl? jelz?st ?s abban a k?rben lehet kimenni ?s let?lteni. Az SC f?zis - ha id?k?zben ?jabb baleset nem t?rt?nik- alkalmank?nt 2 SC m?g?tt megtett k?rt jelent, a 3.-ra g?rd?l? rajttal elengedi a mez?nyt. Az ?jra rajtoltat?sn?l ?rtelem szer?en a verseny rajthoz hasonl?an tartani kell az addigra elfoglalt poz?ci?t, ?s ugyan?gy a \"z?ld z?szl?\" jelz?sre lehet felvenni a verseny temp?t, illetve esetleges el?z?sbe kezdeni.
Tov?bb?, a p?lya sz?l?t a s?rga vonal jelzi. A Hopto szab?lyzat?nak megfelel?en minimum egy ker?kkel a p?ly?n azaz a s?rga vonalon bel?l kell aut?zni
Ha veled szemben k?vetnek el szab?lytalans?got, azt jelezd az illet?nek, pr?b?lj?tok megbesz?lni a szitu?ci?t ?s ha ?gy gondolod b?ntet?st ?rdemel, akkor ?VJ (m?r nem kell 24 ?r?t v?rni, lehet ?vni azonnal).
V?gsz?:
Ezek a szab?lyok minden ligatagra vonatkoznak, ?s a ligatags?g felv?telekor ezt a szab?lyzatot tudom?sul vette. Egy j? liga m?k?d?s?nek felt?tele, hogy megfelel? szab?lyok keretein bel?l ?lvezhess?k e j?t?k minden sz?ps?g?t. A szab?lyok betart?s?val ,alkalmaz?s?val hossz?t?von is sikeres lehet a HOPTO liga m?k?d?se.
A lig?ban mindenki csak egy regisztr?ci?val szerepelhet. Ha valaki t?bb felhaszn?l?i n?vvel rendelkezik, az?rt hogy kij?tsza a liszensz rendszert, vagy egy?b okb?l, a lig?b?l kiz?r?sra ker?l.
Aki nem fogadja el a szab?lyokat ?s nem tud alkalmazkodni, vagy nincs azon a szinten, hogy sportszer?en versenyezzen az nem lehet ligatag!
|
|
Nincs aktuális futam beállítva...
|
|