HOPTO Silver F1 - HDV update
Írta: Tusy Dátum: 2016 January 14 18:31
Tisztelt ligatagok,

újabb patchet készítettünk el az aktuális F1 bajnokságunkhoz, mivel további módosításokat láttunk jónak a jobb szimuláció és játékélmény érdekében. Az elõzõ és mostani patchben is a felfüggesztést finomhangoltuk, pontosabban a rugóutat határoló gumik (bump stops) relatív pozícióját az autó hasmagasságához képest. A patchet, amely magában foglalja már az RFM patchet is, megtaláljátok a liga letöltései közt. Hogy miért volt szükség újabb változásokra, a hírt megnyitva megtudhatjátok.

Üdvözlettel
Az Admin team

Teljes hír
Eredetileg az autó hasához viszonyítva 2,4 cm-re volt az a pont ameddig az elsõ rugók összenyomódhadtak. Ez nagyon kevés utat biztosított a rugóknak, az alapsetuppal is szinte végig a rugóúthatárólokon ült az autó. Maximális elsõ hasmagassággal lehetett csak valamilyen rugózást biztosítani az autónak. Amiért vezethetõ maradt az autó, az az rFactor korlátolt szimulációjának és a nem túl keményre meghatározott gumi úthatárolóknak volt köszönhetõ. Az rFactorban nincs a rugóútnak végpontja, vagyis fizikai határa mint a valóságban. Egy bizonyos pontot meghaladva életbe lépnek a gumibakok tulajdonságai, amely nem lineárisan megkeményíti a rugózás értékét. Mivel relatíve puháknak voltak állítva, az autó vezethetõ volt, de mégsem optimális.

Ezért ezt a pontot, amely az elsõ futómû esetében az említett 2,4 cm volt a referenciasíkhoz viszonyítva (ami minden hasmagasságnál az autó alváza), csökkentettük az F1-es modoknál átlagos 0,6 cm-re. A hátsó felfüggesztés esetében ez az érték 1 cm lett (a 3. rugókat is módosítottuk). Mivel ez némely szélsõséges esetben kevés ahhoz, hogy megakadályozza az autó felülését az aszfaltra, megnöveltük a rugóuthatároló állítható tartományát a beállításoknál (packers). A módosításoknak köszönhetõen a futómû jobban hangolható. Képes lesz jobban elnyelni az egyenetlenségeket, jobb tapadást és vezethetõséget biztosítva.