|
Mindenekel?tt sz?gezz?k le, hogy ?n a www.findthelimit.com-r?l let?lthet? telemetri?r?l besz?lek, mely azonban alig k?l?nb?zik att?l, amit a program alapb?l tartalmaz.
Telep?t?s ?s be?ll?t?s:
F1 TELEMETRY 1.22 INSTALL?L?SI ?TMUTAT?
Olvass?tok el, hogyan is kell ezt v?ghezvinni.
1. Telep?tsd a findthelimit ?ltal kifejlesztett telemetry programot az rfactor k?nyvt?rba
http://www.findthelimit.com/
2. Egy telemetry k?nyvt?rt fog l?trehozni, amiben egy f1_telemetry.exe programot tartalmaz.
3. Menj az UserData/J?t?kos Neve k?nyvt?rba (ahol a J?t?kos neve a te neved a j?t?kban) ?s nyisd meg jegyzett?mbbel a J?t?kos Neve.plr filet.
4. A [ DRIVING AIDS ] sort k?vet?en tal?lni fogsz n?h?ny Data Acqusition kezdet? sort, amiket a k?vetkez?kre m?dos?ts:
Data Acquisition Version="1" // Version of vehicle data to write out
Data Acquisition Rate="8"
Data Acquisition In Race="1"
Data Acquisition EXE="Telemetry\f1_telemetry.exe"
Data Acquisition File="Telemetry\vehicledata.spt"
5. Mentsd el a plr filet.
6. Az userdata mapp?b?l m?sold ?t vehicledata.spt f?jlt a Telemetry mapp?ba
Mostant?l ?gy m?k?dik, mint az F1 Challenge-ben. Az utols? etap adataid menti a vehicledata.spt nev? fileba, amit az f1_telemetry.exe file-al tudod bet?lteni ?s megn?zni azoknak a k?r?knek az adatait, amit az etapban futott?l.
Els? l?p?sek
Hogy a leg?rthet?bb legyen a le?r?s, vegy?nk konkr?t p?ld?t. Istambult. Kem?nyen nyomom, besiker?l egy 1.24.xxx, de jobb nem. Visszamegyek a boxba, ?s r?kattintok a telemetria gombj?ra. Kis v?rakoz?s ut?n megjelenik az im?nt futott k?reim nyers adatainak hivatkoz?sa. R?kattintok, ?s ?jabb v?rakoz?s ut?n bet?lti ?ket. Fontos! Ha ?jra kim?sz a p?ly?ra ?s nem mentetted el a legjobb k?r?det, akkor keresztet vethetsz r?. Az adatok t?rl?dnek, ?s m?r csak az ?j k?r?zget?s adatait r?gz?ti a program. Nem egyszer v?lt m?r ?gy „bizony?thatatlann?” 1-1 j? k?r. Teh?t fent a v?zszintes sorban l?tjuk a k?r?zget?s alatt futott k?r?ket, el?l nagyobb sz?mokkal a legjobbat ezek k?z?l. Ha valamelyik k?rid?d ?t van h?zva, az azt jelenti, hogy v?gt?l a p?ly?n, ?rv?nytelen a k?r. (sajnos ezt m?g nem tudtam gener?lni ). Ha a bet?lt?tt k?rn?l a Statistics, (vagy Upload) gombra kattintasz, akkor sok m?s inf? mellett a seg?ts?geket is k?ny?rtelen?l kijelzi.
Ilyenkor der?lnek ki a turpiss?gok. Jelen esetben Medium kip?rg?s Mechanikai meghib?sod?s kikapcsolva Automata kuplung ?s low ABS Az itt l?that? r?vid?t?sekr?l itt t?j?koz?dhatsz. Eset?nkben legyen ez a k?r Bedy 1.23.422 Ugyancsak a megjelen? men?ben be?ll?thatjuk, hogy ez legyen a referencia (Set as reference), ett?l fogva adott szezonban adott p?ly?n?l minden k?rt ehhez fog viszony?tani. Az adatai sz?rk?vel lesznek jel?lve. ?n ilyenkor gyakran ?jra bet?lt?m, mert a sz?neset jobban l?tom mint a sz?rk?t... :-) A k?vetkez? etapn?l a leggyorsabb k?r lesz kiemelve t?bbnyire pirossal, de a t?bbi k?rt is bet?ltheted ?s a sz?neket is megv?ltoztathatod.
Az elemz?s
Az alap k?perny?n a legfontosabb adatokat l?tod:
Bal fels?ben a p?lya t?rk?pe (Track view). Ha a k?z?ps? gombbal (g?rg?vel) belekattintunk, akkor az eg?sz k?perny?n ezt fogjuk l?tni. Hogy visszat?rj?nk a komplex n?zetbe, megint kattintsunk bele. Ez mindegyik t?bl?zatra igaz. Ha a bal gombot nyomva tartva kijel?l?nk rajta egy szakaszt, akkor r?k?zel?t?nk, ?s megn?zhetj?k ki milyen ?vet haszn?lt, erre azonban jobb a replay. A kijel?lt szakasz azonban egycsap?sra az ?sszes grafikonon ki lesz jel?lve, ?gy meg tudod n?zni, hogy a p?lya ak?r p?r m?teres szakasz?n is mi volt a helyzet, mi a k?l?nbs?g.
A jobb fels? mez?ben a Velocity distance, azaz a sebess?gek alakul?sa l?that?. Mint az ?sszes grafikonn?l, itt is az id? a v?zszintes tengely, a f?gg?leges pedig az aktu?lis ?rt?keket mutatja. Emellett sz?mmal is oda van ?rva a k?r kijel?lt szakasz?n el?rt legalacsonyabb, legmagasabb ?s ?tlagos sebess?g mindkett?t?kn?l. K?nnyen el?fordulhat, hogy a cs?cssebess?ged magasabb, ez azonban semmit nem jelent, mert az ?tlagsebess?ged val?sz?n?leg j?val alacsonyabb. Ilyenkor ?ltal?ban arr?l van sz?, hogy a m?sik sokkal nagyobb temp?ban veszi a kanyarokat. A p?ld?n l?tszik, hogy a referencia k?rben mindenhol gyorsabb voltam.
A fordulatsz?m van a jobb als?ban (Engine rpm), ez ?rdekes dolog, sz?momra nem t?l sokat jelent. Ha az ember j? ?temben v?ltja a fokozatokat, ?s a k?t k?r setupj?ban a fokozatok eloszt?sa viszonylag hasonl?t, akkor a k?t g?rbe t?bb? kev?sb? lefedi egym?st. Ha a p?lya egy pontj?n nagy a k?l?nbs?g a fordulatsz?mban, akkor ?rdemes megn?zni a v?lt?st ?s a ped?lkezel?st, err?l k?s?bb.
A bal als? sarokban l?thatjuk az egyik legfontosabb grafikont: hogyan alakult a k?rid?d a referenci?hoz k?pest (Incremental Time Difference). Itt term?szetesen a referencia id? v?zszintes egyenes (0), A z?ld vonaljelzi az utols? megtett k?rt. J?l l?tszik, hogy az utolso kanyarkombin?ci?ban vesztek 4-5 tizedet. Jel?lj?k ki a grafikonban azt a r?szt, ahol el?g nagyot n? a k?l?nbs?g. A p?lyarajzon l?thatjuk, hogy ez a p?lya melyik r?sze.
Ez el?g sok, ha belegondolok,volt olyan r?sz ahol gyorsabb voltam, ?s ha ezt ?sszeadom... A sebess?g alakul?s?n?l l?tom, hogy a cs?cssebess?gem jobb (323 kmh), de ez m?g a h?ts? egyenes f?kpontj?hoz ?rve van innent?l kezd?dnek a gondok
Na ez m?r komoly probl?ma. Ennek ut?na kell n?zni, mert vagy a setupom nem teszi lehet?v?, hogy ilyen temp?ban vegyem a kanyart, vagy (ami val?sz?n?bb) rosszul veszem. A fordulatsz?m alakul?s?n?l nincs nagy k?l?nbs?g. Hogy ki hogyan v?ltott, az l?that? a Transmission men? grafikonjain, de m?shol is, pl. a Driver inputs-n?l. Sz?momra ez a m?sodik legfontosabb oldal.
A Driver inputs a General men? egy alpontja, azt mutatja, hogy a pil?ta hogyan vezetett, azaz mit csin?lt a kez?vel-l?b?val. L?tszik a ped?lkezel?s, a korm?ny forg?sa, ?s a v?lt?s, illetve, hogy ne vesz?ts?k el a t?j?koz?d?st: a bal oldalon a p?lyat?rk?p ?s a sebess?g alakul?sa:
Az?rt szeretem ezt az oldalt, mert t?bbnyire itt der?l ki, ha valamit nagyon m?sk?pp csin?lok. Ahogy most is. :-) Az els? grafikon a g?zped?l kezel?s?t mutatja (throttle distance). L?tszik a kijel?lt r?szn?l, hogy nem nyomom olyan intenzit?ssal. Alatta l?tszik a f?k haszn?lata (brake distance). Ugyanaz. A f?kez?sn?l is m?s a grafikon. Most akkor hogyan van ez? M?g a gyorsabb k?rben hat?konyabb a gyors?t?s a f?kez?s puh?bb ?s r?videbb. Legk?zelebb erre figyelni fogok. Mivel rossz sebess?ggel ?s fordulatsz?mmal ?rkezek a c?legyenesbe a kigyors?t?som ?s v?lt?som sokkal lassabb. Innen ad?dik a k?l?mbs?g.
K?vetkez? amit mindig megn?zek az aut? hasmagass?ga Igen fontos r?sz mivel a megfelel? tapad?st a gumik ut?n itt tudom befoly?solni.Min?l nagyobb az auto felett ?s alatt a leveg? sebess?gk?l?nbs?ge ann?l nagyobb a leszor?t? er?. (ford?tott sz?rny efektus)
Tiszt?n l?tszik, hogy az els? felf?ggeszt?sn?l j?l van be?ll?tva , mivel csak 1-2 helyen ?s az egyenesben ?r le az aut? alja ?s a kanyarokban sincs t?l magasan. A h?ts? felf?ggeszt?s m?r nem olyan j?. Itt t?bbsz?r le?r az alja az egyenesekben. Ez sebess?g veszt?st okoz. A kanyarokban megfelel? a magass?g de nagy a kileng?s. Ez arra enged k?vetkeztetni hogy nem el?g kem?ny a rug?z?s. A Be?ll?t?si ?tmutat? cikkemben erre r?szletesen is kit?rek ?s t?bb lehet?s?g is van a helyes hasmagass?g be?ll?t?s?ra. Tal?n ezzel szoktam a legt?bbet pepecselni.
A k?vetkez? l?p?s az oldalir?ny? elcs?sz?s. Whellspin=> Damper velocoties Ezt igaz?n nem ?rtem annyira csak azt szoktam n?zni mekkora az elt?r?s
Ink?bb az ?rz?keimre hagyatkozom. Ha megfelel? a sebess?g ?s az el?rt id? valamint a kileng?se a grafikonnak minim?lis akkor j? a setup.
Az els? 4 ablakban a kerekek elcs?sz?s?t mutatja f?kez?skor az als? 4 kigyors?t?skor.
R?viden ennyit ?n, hogy szoktam haszn?lni a telemetry-?t.
Ami k?l?n tetszik ebben a telemetria programban az a vizu?lis k?r ?sszehasonl?t?s Real time:
Rem?lem ebben is seg?ts?get tudtam ny?jtani
Bedy |
|
|
- 2009 January 20 22:32
Pr?b?ltam be?zemelni ezt a dolgot, de az uccs? l?p?sn?l elakadtam!
7. l?p?s rFactor mapp?ban nekem nincs olyan, hogy tracks mappa, amivel fel?l k?ne ?rni a telemetry/tracks mappa tartalm?t!
Ilyenkor mi van! |
- 2009 January 20 23:09
K?szi, hogy sz?lt?l. A hib?r?l tudtam, de lustas?gb?l majd feled?kenys?gb?l nem tettem m?g meg a jav?t?st . Olvasd ?t m?g egyszer mert t?bb ponton m?dos?tottam. (4. l?p?s) |
- 2009 January 20 23:13
Ja ?s nem kell m?solni semmilyen track mapp?t |
- 2010 May 24 15:00
K?sz! J? a le?r?s ?s a program is. |
- 2010 June 01 21:59
Nagyon j? le?r?s, k?sz?nj?k sz?pen! Sokat seg?tett
?pp a motec-el pr?b?lkoztam, de kellet hozz? 6 plugin, ezer buhera, meg m?g plusz egy exe is amivel v?gre megnyithat?ak a f?jlok... borzalmas
Itt meg megcsin?ltam amit le?rt?l, ?s l?m, megy!
?s ?gy r?n?z?sre, kb annyi hozz??rt?ssel, mint amit a cikkb?l megtanultam azt mondom, ez m?g jobb progi is |
- 2011 October 06 22:57
nekem nincs a userdat?ban vehicledata.spt nem tudj?tok, mi?rt? |
- 2011 November 03 17:39
Nekem sincs. Valaki tudja mi?rt? |
- 2011 November 03 17:53
Nekem m?r megvan. A UserData mappa helyett, a UserData\J?t?kos Neve mapp?ban kerestem. |
- 2013 May 07 10:57
to his situation, Friedrich Nietzsche travelled far and wide and lived as a writer in SilsMaria, Good, Genoa, Turin and Rapallo, exactly where he wrote the very first a part of his significant function "Also Sprach Zarathustra" (Therefore Spoke Zarathustra) in just ten days. In the age of 44 he suffered a nervous breakdown and his mental illness took its course. For the rest of his life, he was within the care and below the guardianship of his mother, followed by his sister, fake watches on sale till he died, completely deranged, in the age of 55. fake rolex His quickly gathering fame, which had currently begun throughout his lifetime, was some thing of which he remained oblivious.Congratulation to our winners replica audemars piguet classic watches .Some Renown American Treasures Treasure Mountain Discovered on Treasure Mountain, this gold is worth greater than $33 million. French prospectors planned to bury the treasure inSummitville, CO. |
- 2013 May 20 12:44
late and as well lazy t complete it myself correct now, Im afraid). Essentially, it was a somewhat lower high quality, shion line Cartier introduced within the seventies or eighties. Hartmut Richter Pink Floyd. corset wedding dresses Dark side from the moon. Side 1 green dresses, discount wedding dresses track 4. Gallet Facebook page: I like the skullncrossbones cartouche by the crown.I think that's a hallmark. But I cant discover a match. "The watch has t become surrounded by a history. You'll need over just an excellent style bridal shops . You'll need t make an atmosphere about the item. Who's the business behind it. Why are they utilizing this material. Individuals have t have the ability t determine the watch with themselves. Its according t emotion." Ralph Furter Omega the sign of Excellence because 1848. Jaeger Le Coultre Horlogerie de Luxe depuis 1833 22 occasions Olympic games timekeeper, Nasa watch supplier |
- 2013 May 21 14:24
fabulous wedding gowns in her Fifties Wedding welcome interview Cheap swiss watches . All photos Dana Bolton Once Upon a Time unless otherwise stated.When why did you setup your company. I began creating wedding dresses about ten years ago fake watch . This was following numerous years operating freelance in Television costume along with a couple of other incarnationsIt truly was such a fantastic choice as, at final, replica watches for sale I could direct my personal destiny. Bridal put on was becoming much more thrilling and experimental with numerous of my early customers currently selecting vintage designs, I believe my initial fifties commission was about seven years ago. I truly wanted to make a little style led company, within the maker tradition, with an artisan ethic.Are you able to inform us a bit bit concerning the inspiration behind your styles. I take inspiration from so extremely numerous various |
- 2013 August 22 11:58
Some of us have the north face outlet wrong opinion about the clothes north face fleece; they think if the clothes can not perform well the north face outlet, then that is the clothes fault north face fleece jackets. |
- 2014 February 11 12:43
Valakinek nincs meg m?g ez a program ?
Sajnos az oldalt ahonnan t?lthet? nem tal?lom. |
|
|
Hozzászólást csak bejelentkezés után küldhetsz
|
|
|
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni
|
|