A bajnokságról:
Ez a bajnokság a Hopto.hu legrangosabb versenysorozata. A legjobb játékosok versengenek ebben a bajnokságban a Hopto Kupa elnyeréséért. A ligában csak minimális segítségek használhatóak, több mint 1 órás versenyek vannak, így csak azok képesek eredményeket elérni itt, akik igazán profik vagy nagyon tehetségesek.
A tavalyi év két ligája, a Golden és a Silver legjobb pilótái és jó néhány újonnan érkezõ tehetség alkotják a versenyzõi közösséget, garantálva a versenyek magas színvonalát.
A liga részvételrõl:
A liga nevezéshez szükséges szuperliszensz. A ligába bárki, aki szuperliszensszel rendelkezik nevezhet, ám a csapatba sorolást és a szabad pilóta engedély adását a liga adminisztrátor végzi. A nevezettek közül azok kaphatják meg ezt kiváltságot, akik már letettek valamit az asztalra a hopto.hu egyéb versenyein, szabályokat betartva, minden körülmények között a fairplay szellemét szem elõtt tartva versenyeznek. Egyszóval az elit :).
A futam részvételrõl:
A futamokon csapatba sorolt és szabad pilóták vehetnek részt (a liga nevezés nem elegendõ). Minden futamot megelõzõen kötelezõ az adott pályán a tesztidõ megfutása és a futamra történõ jelentkezés.
A ligában használatos modról:
A ligában az F1RFT 2010-es modot használjuk.
A szerverre a Connector programmal lehet feljutni! Leírás és letöltés ide kattintva!
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/maincore.php on line 465 Forma 1 Golden Liga 2010-2011 híre
December 8-án szerdán ismét élõ közvetítés a Golden Ligában.
Ezúttal a liga hetedik futamára, a Török Nagydíjra kerül sor.
Aki teheti szóljon barátnõjének, barátainak, rokonainak, nézzék a futamot a Féknyom Online TV-n.
Az operatõr ismét a féknyomonline TV fõszerkesztõje, Admiral, a kommentátor pedig a mi két sportriportersztárunk Pika és Vata lesz. Jó szórakozást kívánok mindenkinek!!
Jimbim barátunk, mint minden versenyre, erre is készített egy rövid kis összefoglalót az idei F1 futamról fogadjátok szeretettel !
18:45-19:00-ig (egy perccel sem tovább) ismét lesznek rajtgyakorlatok.A részvétel melegen ajánlott! :)
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/maincore.php on line 465 Forma 1 Golden Liga 2010-2011 híre
A Spanyol nagydíj nem kevés feladatot adott a BT-nek,mivel muszáj volt kivizsgálni mi is okozta,hogy kétszer is újra kellett indítani a versenyt.
Az elsõ rajtnál mint ismeretes a fele mezõny nem tudta,hogy rossz a rajtlámpa.Ezt a hibát a ligaadmin magára vállalta,így büntetést senki nem kap érte.
A második rajtnál viszont még mindig akadt aki nem értette a lámpa mûködését és volt több nagy baleset is, aminek köze nem volt a lámpához.Ezeket viszont már ki kellett vizsgálni. A döntések,2. rajt:
Waw kiugrik,nekimegy az elõtte álló Tommykának.Waw kap egy stop/go-t,Tommyka meg egy drive thru-t,mert Waw meglöki mielõtt a lámpák elalszanak: figyelmetlenség,kilökés a rajtnál: -5 dsr
1-es kanyarban Geriii kibombázza Gomezt, kamikaze akció, felfüggesztett futameltiltás -7dsr
Ezután Carlos a bukótérbõl visszatérve kibombázza Hegyhátit,amiért stop/go-t is kap: veszélyes pályára visszatérés kilökéssel -5 dsr 5 rajthely
késõbb Hegyháti kilöki Juant: agresszív vezetés, -5dsr Juan kilöki Thomast,és be akarja várni a pálya közepén,ezzel újabb hatalmas balesetet okozva. szabályok be nem tartása,baleset okozás -5 dsr Gomez kilöki Tommyt: figyelmeztetés - 3dsr
A futam:
a mezõny gyönyörûen elrajtol,nem hibázik senki
Elsõ kör:
1-es kanyar: Geriii: ismét kamikaze akció,kibombázza Juant,aki viszi magával Gomezt
bevárás eszébe sem jut 1 futameltiltás -7 dsr + legközelebbi kamikaze esetnél szuperliszensz elvétele. 4-es kanyar: Gomez és Tusy versenybaleset 5-ös kanyar: Norbi-Carlos-Waw versenybaleset 8:39p Tommy-juan V.B. 10:25p Hegyhatig-Yeke V.B.
12:15p TDDavid kilöki Wawot - 5 dsr -5 rajthely 13:30p Juan nekimegy Tibinek,de õ jár rosszul
figyelmeztetés többszöri agresszív elõzési kísérletért és versenyzésért
- 10 rajthely
·
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/maincore.php on line 465 Forma 1 Golden Liga 2010-2011 híre
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/maincore.php on line 465 Forma 1 Golden Liga 2010-2011 híre
Fuji: normál szitu, pirosak sorban ki, elalvásukkor rajt
Bahrain: detto
Ausztrália: szintén
Malayzia: pirosak sorban ki, majd elalvásukkor zöld ki, erre a rajt
Kina: csak piros sor, elalvásukkor rajt, megjegyzendõ,a hátsó pozíciókban semmi nem látszik belõlesmiley
Spanyol: piros sor mellé zöld is kigyullad, a teljes lámpasor elalvásakor rajt
Monaco: itt is plusz zöld lámpasor a pirosak után, azonban rajt a zöld kigyulladásakor
Istanbul: vízszintes piros lámpasorok egymás alatt, azonban csak két sor gyullad ki, elalvásukkor rajt
Montreal: függõleges lámpa oszlopokból álló piros sorozat kialvásakor rajt( nagyon jól látható hátsó pozíciókból is)
Valencia: függõlegesen 4db lámpából álló, 4 piros és egy zöld lámpasor, rajt a 4 piros kialvásával egy idõben kigyúladó zöldre
Siloverstone: na ez egy elég érdekes rajtgép. Ugyanis a tartókonzolokon lévõ lámpák mellett,mintegy elõttük,látható egy "virtuális" lámpasor is,és a kettõ másképp jelez,sõt a célegyenesben oldalt található segédkonzolokon(és az elõttük lévõ virtuális) is másképp jeleznek. A lényeg, hogy a tartó oszlopokon lévõk helyett a virtuálist kell figyelni,az pedig a pirosak után a zöld kigyulladásával rajtoltat. Érdekesség hogy ugyanakkor a rajtrács mellett oldalt látható segéd lámpák viszont nem adnak zöldet,azok piros kialtatásával indítanak.Azaz két módszer is jelen van egy pályán
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/maincore.php on line 465 Forma 1 Golden Liga 2010-2011 híre
A futamokon az ABS, a közepes TC és az automata kuplung segítség engedélyezett, viszont kötelezõ cockpitnézet van minden versenyzõ számára.
Az általános ligaszabályzaton felül, külön versenyzési szabályok és körülmények a 2010-11-es szezonokhoz:
Idõmérõ edzés:
Az idõmérõn csak a Q3-at tartjuk meg, ami 20 perc lesz korlátlan körszámmal és szabadon választható üzemanyag mennyiséggel. Nagyon fontos, hogy az idõmérõ után a setupot nem lehet állítani (kivéve az üzemanyagot), azaz a motor és fékhûtõket az idõmérõ elõtt kell beállítani. Aki az idõmérõrõl lemarad vagy nem fut mért kört a boxból kell rajtolnia!
Verseny:
A versenyeken tilos tankolni, tehát tele tankkal indulunk és minimum egy kerékcsere kötelezõ! Aki a versenyen tankol annak az eredménye törölve lesz! Mivel a gumitípust nem tudjuk ellenõrizni, így szabadon választhatók a gumikeverékek.
A versenytáv 80%, 70-80 perces futamok, pályától függõen.
Pontozás megegyezik a 2010-es F1 szabályokkal:
1. 25p 2. 18p 3. 15p 4.12p 5. 10p 6. 8p 7. 6p 8. 4p 9. 2p 10. 1pont
"Pont" a versenytáv 90%-ának teljesítése után jár.
Futamok után a dobogós helyezettek, ugyanúgy mint élõben, kötelesek nyilatkozni! Ezt a ligaoldalon a tabella alján lévõ "Nyilatkozat küldése" fülön tehetik meg. A nyilatkozat elhagyása dsr büntetést von maga után.
Természetesen mindenki nyilatkozhat aki részt vett a futamon, sokan kíváncsiak rá milyen belülrõl nézve egy F1-es verseny.
Szabályzat
A liga egy bar?ti t?rsas?g, ?gy mindenkit?l elv?rjuk a kultur?lt viselked?st, megfelel? tiszteletet a versenyz?t?rsak, tagok ?s adminisztr?torok ir?nt! Amennyiben ezt nem tudod betartani, ez nem a te lig?d.
A lig?ban minden ter?let?n (f?rum, szerver, stb) TILOS k?romkodni , a ligatagokat, versenyz?t?rsakat ?s a lig?t szidalmazni, becsm?relni. Emellett az adminisztr?torok enged?lye n?lk?l, Tilos a HOPTO szervezethez nem tartoz? lig?t vagy versenyt rekl?mozni. Tilos b?rmilyen politikai, nemzeti ?s gy?l?lk?d? megnyilv?nul?s mind a honlapon, mind a j?t?kszervereken.
Aki ez ellen v?t azonnali kiz?r?sra ker?l!
2. B?r?i test?let:
A bajnoks?gban a vit?s eseteket az adott liga versenybizotts?ga (tov?bbiakban BT) b?r?lja el.
A BT egy mindenki felett ?ll? szervezet, ez?rt a ligaadminisztr?toroknak semmi befoly?sa sincs a d?nt?shozatalra.
A B?r?i Test?let hat?rozat?t el kell fogadni a j?t?kosoknak, ellene fellebbezni nem lehet.
3. Chat szab?lyok (versenynapokon):
Csak szabadedz?sen ?s Warmupon szabad chatelni, id?m?r? ?s verseny alatt szigor?an TILOS!!! A chatstop szab?ly csak akkor szeghet? meg, ha a szerverrel kapcsolatban valami technikai probl?ma mer?l fel.
A chat stop szab?ly addig van ?rv?nyben am?g az utols? pil?ta be nem fejezi az utols? verseny k?r?t illetve a kvalifik?ci?s gyors k?r?t.
4. B?ntet?sek, szankci?k:
A fair ?s szab?lyos versenyz?s ?rdek?ben a BT b?ntet?pont-rendszert alkalmaz a norm?l b?ntet?sek mellett (rajthely-, id?b?ntet?sek).
L?nyege a k?z?ton is alkalmazott b?ntet?si t?telek versenyszitu?ci?kba t?rt?n? ?t?ltet?se.
A versenyz?k b?rmely (ak?r egym?ssal p?rhuzamos) lig?ban elk?vetett szab?lys?rt?s, kih?g?s ut?n hagyom?nyos b?ntet?ssel egy?tt vagy ak?r an?lk?l is kaphatnak b?ntet?pontot. 20 b?ntet?pont el?r?se ut?n a versenyz? futameltilt?sban r?szes?l minden nevezett bajnoks?g?ban ?s pontjai lenull?z?dnak. Sorozatos durva szab?lytalans?gok eset?n a BT elveheti a versenyz? liszensz?t is.
4.1 B?ntet?si t?telek
Kvalifik?ci? alatt v?gott leggyorsabb k?r befejez?se jelz?ssel: rajtr?cs v?g?re sorol?s
Kvalifik?ci? alatt v?gott leggyorsabb k?r befejez?se ?s be nem jelent?se: 1 b?ntet?pont ?s a k?v. futamon rajtr?cs v?g?re sorol?s
El?z?s ?tk?z?ssel: 1 bp
Kil?k?s bev?r?ssal: 2 bp
Kil?k?s bev?r?s n?lk?l: 4 bp
Kil?k?s, aminek k?vetkezt?ben a m?sik versenyz? feladni k?nyszer?l a futamot: 5 bp ?s k?v. futamon rajtr?cs v?g?re sorol?s
T?meges rajtbaleset okoz?sa: 6 bp ?s ?thajt?sos b?ntet?s a k?v. futam els? 3 k?r?ben
Sorozatos kanyarlev?g?s: Id?b?ntet?s (3 m?sodperc/eset)
Szab?lytalans?g boxban(gyorshajt?s, vonal ?tl?p?s, piros l?mpa figyelmen k?v?l hagy?sa), chatstop megszeg?s, k?k z?szl? figyelmen k?v?l hagy?sa, stb.: ezen esetekben a BT meg?t?l?se szerint figyelmeztet?sben, illetve t?bbsz?ri alkalomn?l ak?r b?ntet?pont(ok)ban r?szes?theti a versenyz?t.
A BT kiv?teles esetekben ezekt?l elt?rhet.
5. Tesztel?s, szintid?fut?s:
Szintid? fut?sa: A versenyen csak az indulhat, aki a 108%-os szintid?t megfutja. Ezt b?rmikor megteheti a regisztr?ci?n?l haszn?lt n?vvel a versenyre val? nevez?s id?pontj?ig, amikor a szerver fut!
Id?m?r? edz?s alatt nem lehet a m?sik versenyz?t akad?lyozni, kil?kni, feltartani. Nagyon fontos, hogy id?m?r? alatt TILOS m?sik versenyz? figyelm?t elterelni p?ld?ul aut?forgat?ssal, gumi f?st?ltet?ssel, stb.
6. Nevez?s a versenyre:
A szintid? megfut?sa ut?n az adott ligaoldalon le kell adni a nevez?st a futamra. Ha nem adsz le nevez?st, b?rki benevezhet a helyedre. Amennyiben nem tudsz r?szt venni a futamon, le kell mondanod a nevez?st ?s jelezned kell a liga f?rum?ban is.
7. Futam:
A szerveren mindenkinek k?telez? fent lennie a az aktu?lis liga oldal?n ismertetett id?pontban. Senki sem okozhat k?rt m?snak azzal hogy k?sve jelenik meg a szerveren.Az a versenyz? aki a futam id?m?r? edz?s?re k?sve ?rkezik, az id?m?r?n nem vehet r?sztvagyis az utols? rajthelyr?l v?ghat neki a futamnak.
Warmupon mindenkinek le kell ellen?rzi a netes kapcsolat?t, hogy a felt?teleknek megfelel-e. A j?t?kban a saj?t pinget a /ping parancs kiad?s?val lehet ellen?rizni. Akinek a netkapcsolata tart?san 130 ping feletti eredm?nyt mutat, az NEM INDULHAT a versenyen!
A versenyen a ki ?s bel?p?s nem lehets?ges. A futam ?s az id?m?r? k?zben minden let?lt? programot ki kell kapcsolni!
A futamon nincs restart !!! K?rni tilos! Kiv?telt l?sd a vezet?si szab?lyzatn?l!
8. Fizika:
B?rmif?le manipul?l?sa a j?t?k fizik?j?nak csal?snak min?s?l ?s a lig?b?l t?rt?n? azonnali kiz?r?st vonja maga ut?n. A liga fenntartja a jogot a j?t?k tisztas?g?nak ellen?rz?s?re az ?sszes rendelkez?sre ?ll? eszk?zzel.
A Formula modban minden aut? teljesen egyforma fizik?val rendelkezik, ?gy senki sem fog h?tr?nyba ker?lni!
9. Futam kihagy?sa:
Az a versenyz? aki az aktu?lis liga verseny?n nem tud megjelenni, k?teles a liga f?rum topic-j?ban a hi?nyz?st el?re jelezni ?s a ligaoldalon a nevez?st visszamondani! Ha t?bb futamot kihagy egy versenyz?, egyeztessen a ligaadminisztr?torral.
Az a besorolt versenyz? aki 2 egym?st k?vet? versenyen nem vesz r?szt, az automatikusan szabad pil?ta st?tuszba ker?l ?s versenyz?i helye m?snak ker?l kioszt?sra.
10. A sportszer?s?g:
A teszteken ?s a versenyeken minden versenyz? k?teless?ge, hogy a tud?sa legjav?t ny?jtsa. Az a versenyz?, aki a t?bbi versenyz?t feltartva \"sz?rakozik\" nem a verseny szellem?ben halad a p?ly?n, annak eredm?nye t?r?lve lesz, ?s ha nem ?rt el eredm?nyt, akkor a k?vetkez? futamr?l eltilt?st kap, s?lyosabb esetben kiz?r?ssal is s?jthat?.
11. Verseny felv?tel:
Minden versenyr?l a j?t?k automatikusan felv?telt k?sz?t, ami k?s?bb a vit?s esetek eld?nt?s?ben felhaszn?l?sra ker?l.
12. Tesztid? ment?s:
A tesztid?k folyamatosan, 10 perces peri?dusokban ment?dnek az oldalon. Egy adott esem?nyr?l, az esem?ny lez?rultakor j?nnek ?t az id?eredm?nyek. Futamok el?tti szerver le?ll?t?skor, nem lez?rt esem?nyekr?l az eredm?nyek elvesznek, ez?rt k?r?nk mindenkit, hogy figyelje futamnapokon az ?zen?falat, ?s id?ben hagyja el a szervereket. Amennyiben a legjobb tesztid? el?r?se k?zben kanyarv?g?s ?s/vagy p?lyaelhagy?s t?rt?nt, a pil?ta k?teles a V?gott k?r jelz?se! f?rumban jelezni azt, ?s az id? t?rl?s?t k?rni.
13. ?v?s:
?v?st minden esetben a meg?vott szab?lytalans?g miatt h?tr?nyt szenved? f?lnek van jogosults?ga beny?jtani, k?rve a BT-t?l az incidens kivizsg?l?s?t. Kiv?tel ez al?l a rajtbaleset, valamint a v?g?s/sz?les?t?s ?szlel?se ?s bejelent?se a BT fel?. Minden egy?b esetben, harmadik - nem r?sztvev? - f?lt?l ?rkez? bejelent?st a BT nem k?teles vizsg?lni ?s figyelmen k?v?l hagyhat.
Az ?v?sokat a ligaadminnoknak priv?t ?zenetben lehet elk?ldeni. Adott verseny esem?nyeket k?vet?en az esetleges ?v?s(ok) beny?jt?s?ra rendelkez?sre ?ll? id? 24 ?ra, mely az aktu?lis futam v?g?t k?vet? 24. ?ra v?g?n j?r le. Az ez ut?ni id?pontban be?rkezett ?v?s(oka)t a BT minden k?l?n indokl?s n?lk?l figyelmen k?v?l hagy(hat)ja.
Az ?v?s formai ?s tartalmi k?vetelm?nyei a k?vetkez?k:
Az ?v?sban fel kell t?ntetni mely napon, melyik bajnoks?g, melyik versenyhelysz?n?n, ?s melyik sessionon (Q, R1, R2) t?rt?nt az incidens. Meg kell jel?lni az ?v?s t?rgy?t k?pez? szab?lytalans?g pontos idej?t (Current Time), a r?sztvev? pil?t?k nev?t ?s az esem?ny r?vid le?r?s?t a szerver replay alapj?n. A szerver visszaj?tsz?sok el?rhet?ek a Server replays topicban. K?r?nk minden ligatagot, hogy az ?v?s el?tt mindenk?ppen n?zze vissza az esetet a szerver oldali replayb?l.
14. Ligatags?g, szuperliszensz:
A Hopto versenyein val? r?szv?telhez a versenyz?knek szuperliszensszel kell rendelkezni?k.
A liszensz megszerz?s?nek m?dja:
A Lig?nkba regisztr?lt ?j tagok korl?tlanul ig?nybe vehetik a Hopto szevereit gyakorl?s c?lj?b?l. Amint ?gy ?rzik, hogy k?pesek megfelelni a Hopto szab?lyzat?nak, illetve az abban r?gz?tett vezet?si k?vetelm?nyeknek, P?-ben ?r?sban, vagy TS-en sz?ban vizsg?ra jelentkezhetnek a szak?gvezet? adminokn?l vagy a Hopto f?adminj?n?l. Egyeztetett id?pontban ak?r versenyz? t?rsak, de legal?bb k?t admin jelenl?t?ben ker?l sor a gyakorlati vizsg?ra. K?vetelm?ny:
1., Egy blokkban legal?bb 5db, a szintid?t megk?zel?t? temp?j?, a szab?lyoknak megfelel? hib?tlan gyors k?r teljes?t?se.
2., Egy legal?bb 10 perces verseny szimul?ci? teljes?t?se, egy admin ?s/vagy t?bb versenyz? t?rs k?zrem?k?d?s?vel.
3., A vizsg?ztat? adminok a vizsga befejez?se ut?n, azt k?telesek azonnal ki?rt?kelni ?s egybe hangz? d?nt?st hozni. Egyet nem ?rt?s eset?n a vizsga mindenk?ppen sikertelen, ?s egy ?j id?pontban azt meg kell ism?teltetni. Pozit?v d?nt?s eset?n a szuperliszensz azonnali megad?sra ker?l.
Fontos!: A Szuperliszenszet nem csak megszerezni lehet! S?lyosan ?s rendszeresen probl?m?s versenyz?t?l v?gs? esetben az vissza is vonhat?, a versenyz? a Hopto versenyeir?l ez?ltal hosszabb-r?videbb id?re el is tilthat?!
15. Vezet?si, el?z?si szab?lyok:
Alap t?tel, hogy a versenyaut? akkor tekinthet? szab?lyosan a p?ly?n k?zleked? versenyg?pnek, ez?ltal az adott k?rben el?rt id?eredm?nye ?rt?kelhet?nek, ha a m?rt k?r folyam?n legal?bb egy kereke mindenk?ppen ?s folyamatosan a p?ly?n tart?zkodik. Ennek ?rtelm?ben aki (id?)el?nyszerz?s c?lj?b?l, meg?llap?that?an sz?nd?kosan, ?s rendszeresen mind a n?gy kerek?vel a p?lya sz?l?t jelz? vonalon k?v?lre megy, szankci?t von maga ut?n!
1., Ha az id?m?r? leggyorsabb k?r?n tette: els? esetben figyelmeztet?s ?s bp, a tov?bbi esetekben bp ?s rajthely b?ntet?s a k?vetkez? futamon.
2., Ha futamon: bp plusz id? b?ntet?s, ami 3sec x (l?that?an ?s egy?rtelm?en sz?nd?kos)v?g?s-sz?les?t?s/db, hozz?adva a futamid?h?z ?s ennek megfelel? eredm?ny m?dos?t?s.
3., Ha pedig teszten el?rt legjobb k?r?ben, amely a tesz t?bl?zaton ment?sre is ker?lt, ?s nem jelzi a v?gott k?r topikban azonnal az adott id?eredm?ny t?rl?s?t k?rve: minden k?ridej?nek storn?z?sa a teszt t?bl?zatr?l ?s az adott futamr?l azonnali eltilt?s.
- A versenyz? k?teles elker?lni minden ?tk?z?st a m?sik versenyz?vel.
- A verseny ?s kvalifik?ci? alatt a kanyarok meg?llap?that?an sz?nd?kos v?g?sa mindenk?ppen szankci?t von maga ut?n.
A p?lya utols? szab?lyos r?sze a feh?r vonal a p?lya sz?l?n, aki ezen k?v?l megy 4 ker?kkel v?g?st k?vet el. A BT. Hozhat k?l?n szab?lyokat egyes p?ly?kn?l.
Tilos a rajtn?l m?s aut?t megl?kni, kil?kni, s?r?l?st okozni:
- Aki a rajtot k?vet? els? k?t kanyarban m?s aut?nak s?r?l?st, vagy visszaes?st okoz az s?lyos szab?lytalans?got k?vet el. Sz?nd?kos baleset okoz?sa a lig?b?l azonnali kiz?r?st vonja maga ut?n. Rajtbaleset okoz?sakor 1 futam eltilt?s j?r, melyet a BT enyh?thet vagy s?lyosb?that is ak?r a s?r?l?sek m?rt?k?t?l f?gg?en.
Tilos a m?sik kil?k?se:
- Versenypoz?ci?ban l?v? k?t aut?b?l a h?ts? olyan m?rt?kben t?r?ti ki az el?tte lev? aut?t a p?lya ide?lis vonalvezet?s?b?l, hogy k?ptelen a p?ly?n tartani aut?j?t. Ilyen esetben a kil?k? k?teles az ide?lis ?vet elhagyni, lass?tani, a kil?k?ttet bev?rni! Ha a kil?k?tt nem tudja folytatni a versenyt, akkor a kil?k? k?teles box?thajt?st v?grehajtani az adott k?rben!
- Ha valaki kil?ki a m?sikat ?s nem v?rja be, akkor annak s?lyos k?vetkezm?nyei lesznek, ez a nem fair magatart?s SZIGOR? B?NTET?ST von maga ut?n.
- Amennyiben a kil?k? bev?rja a kil?k?tt aut?t ?s visszaengedi maga el? maximum egy k?r?n bel?l a halmozott b?ntet?st elker?lheti.
Oldalr?l t?rt?n? kil?k?s esete:
Versenyhelyzetben, ha m?r a k?vet? aut? mell? ?r az el?tte halad? aut?nak ?s az els? sz?rnya el?r?bb van mint a v?dekez??, akkor a v?dekez? versenyz?nek els?bbs?get kell adni a t?mad? sz?m?ra az adott poz?ci?b?l val? kibontakoz?sra. Ilyen esetekben t?rt?n? kil?k?sek vizsg?latakor mindig priorit?st kell adni az ?ld?z? aut?nak, hiszen abban a szitu?ci?ban gyorsabb aut?nak sz?m?t.
Viszont ha a kanyarig a t?mad? nem tudja az aut?j?t el?r?bb helyezni a v?dekez?n?l, akkor be kell f?keznie. Ezzel elker?lend? az aut?n val? elfordul?st, vagy a kil?k?ses el?z?st.Ezekben az esetekben, mikor a t?mad? aut?ja nincs el?r?bb ?s baleset lesz a man?verb?l minden esetben a h?tulr?l ?rkez? aut? a hib?s!
El?z?sn?l tilos a korm?ny r?h?z?s, csak a p?ly?n lehet, tilos a kil?k?s:
- Akit el?znek, nem v?ltoztathat ?vet!!!, az ellenf?lre h?zni a korm?nyt szigor?an TILOS.
- El?zni, csak a p?lya szab?lyos r?sz?n lehet.
- Nem lehet az ellenfelet annak p?ly?r?l val? kil?k?s?vel, megl?k?s?vel szerzett el?nyb?l megel?zni.
- Ha valaki ?gy el?zi meg az el?tte l?v? aut?t, hogy v?g, r?vid?ti a p?ly?t annak ?rdek?ben, hogy a m?sik el? ker?lj?n, az szab?lytalans?got k?vet el. Ha az esetet k?vet?en visszaengedi az el?z? aut? az el?z?ttet a legk?zelebbi egyenes szakaszon, akkor a b?ntet?s elker?lhet?. Ha nem engedi vissza, az adott verseny eredm?ny?t a BT t?r?lheti vagy b?ntet?st szabhat ki r?.
Tilos a cik?z?s:
- A versenyz? nem v?dheti a poz?ci?j?t cik?z?ssal. Csak egyszer hagyhatja el ?s t?rhet vissza az ide?lis ?vre egyenesenk?nt. B?ntet?se 15 m?sodperc a teljes futamid?h?z, ha ez nem j?r ?tk?z?ssel. Ha ?tk?z?ssel is j?r, a BT d?nt.
K?k z?szl?n?l f?lre kell h?z?dni:
- A verseny k?zben k?k z?szl?t kap? versenyz? el kell engedje a gyorsabb versenyz?t az els? alkalommal, ahol ez biztons?gosan megtehet?. Ennek m?dja az ide?lis ?v elhagy?sa, majd lass?t?s. Tilos lass?tani kanyarban, ?vet v?ltoztatni, amikor m?r el?znek, valamint kihaszn?lni m?s aut?k megel?z?s?t a lek?r?z?s alatt.
Boxutc?ban tilos el?zni, vonaln?l csak sorban lehet ?llni ?s tilos t?ll?pni a sebess?gkorl?tot, egy box k?telez?:
- Ha a ligaki?r?sban van k?telez? box ki?ll?s a futamon ?s valaki a versenyen ezt elmulasztja, az a versenyb?l val? kiz?r?st eredm?nyezi.
- A boxkij?ratn?l be kell tartani a boxl?mp?kat, a kij?ratn?l csak egy sorban lehet felsorakozni, egym?s mell? tilos. Amig el nem hagyj?k teljes m?rt?kben a boxutca vonal?t, addig el?zni tilos.
- Boxb?l t?rt?n? kihajt?skor a feh?r (esetenk?nt s?rga) vonal ?tl?p?se b?ntetend?. Az ?tl?p?s a p?lya egy?b pontjain tal?lhat? feh?r vonalakkal ellent?tben m?r 1 ker?kkel val? ?thalad?s eset?n is szab?lytalan.
- Tilos t?bb boxhelyet visszatolatni.
- A boxban el?zni tilos. (A box bej?rat vonalt?l a kij?rat vonal?ig)
- Id?m?r?n, versenyen ?s a teszteken is be kell tartani a sebess?g korl?toz?st a boxutc?ban.
Felvezet? k?rben tilos a sz?les cik?z?s, intenz?v f?kez?s, ?tk?z?s:
- Felvezet? k?rben el?zni TILOS! Aki m?szaki okok miatt lelassul, kics?szik, azok mellett el lehet menni.
- Felvezet? k?r?n tilos a m?sik versenyz?t megzavarni b?rmilyen m?don. A k?vetkez? eseteket bele?rtve: ?tk?z?s m?sik versenyz? aut?j?val, hirtelen intenz?v kanyarod?s gumimeleg?t?s miatt, intenz?v lass?t?s f?k meleg?t?s miatt, stb. Megfelel? k?vet?si t?vols?got kell tartani.
Ha ennek ellen?re LCD-n is megjelen? s?r?l?st szenved a v?tlen aut?, a ligaadminisztr?tort?l lehet restartot k?rni.Ilyen esetben nincs chatstop, de csak akkor ha a v?tlen aut?ja is s?r?l.A v?tkes versenyz? a k?vetkez? versenyen, csak a boxb?l rajtolhat el. Amennyiben LCD-n nem l?that? a s?r?l?s a verseny norm?l m?don elindul, ?v?s eset?n a v?tkes rajtb?ntet?st kap a k?vetkez? futamon.
Ennek egyetlen m?dja az adminisztr?tornak jelezni: \"XY ?sszet?rt engem\". A \"restart\", \"restart pls\", stb ?zenetek teljes m?rt?kben figyelmen k?v?l lesznek hagyva, tov?bb? chatstop megszeg?s??rt ?s restart k?r?s?rt lesz b?ntetve!
Egy?b
- A p?ly?n tolatni, visszafel? haladni szigor?an tilos. Kics?sz?st k?vet? visszat?r?skor senkit sem szabad akad?lyozni, vagy vesz?lyeztetni.
- S?lyosan s?r?lt (pl 3 kerek?), ir?ny?thatatlann? t?rt aut?val a p?ly?n k?zlekedni tilos! Ilyenkor azonnal le kell h?z?dni ?s ki kell ?llni a versenyb?l.
- Let?rt sz?rnnyal illetve defektes gumival, maximum a boxutc?ig szabad k?zlekedni, ahol azt meg kell jav?ttatni. Ha a jav?t?s esetleg sikertelen, akkor a futamot fel kell adni, a versenyt folytatni tilos!
- Ov?l versenyz?s szab?lyai:
A verseny id?m?r?se a megszokott?l elt?r?en priv?t qualy rendszerben t?rt?nik. Ez annyiban k?l?nb?zik a sima id?m?r?t?l, hogy az esem?nyen, b?r minden versenyz? r?szt vesz ?s ott van, a p?ly?n m?gsem l?tod ?ket, ?gy sem seg?teni (sz?l?rny?k ad?ssal), sem akad?lyozni nem fogj?tok egym?st.
A verseny a boxutc?b?l az SC m?g?l indul form?ci?s felvezet? k?rrel, melynek v?g?n rep?l? rajttal indulunk. A felvezet? k?r alatt a rajtsorrendnek megfelel? form?ci?t tartani kell, a k?r v?g?n az SC kihajt a box utc?ba. Azonban az SC kihajt?sa ellen?re is tartani kell az SC temp?j?t ?s a form?ci?t tov?bbra is, el?zni tilos - m?g a boxban hajt? biztons?gi aut?t is! Tilos, k?l?nben b?ntet a j?t?k- eg?szen addig m?g kb. a rajtc?l vonaln?l a \"z?ld z?szl?\" jelz?st ki nem ?rja a HUD-ra (illetve a spottert haszn?l?kn?l a \"go-go-go\" jelz?st be nem mondja).
A futam alatt az esetleges balesetek miatt, az SC val?sz?n?leg t?bb alkalommal is p?ly?ra hajt majd. Az biztons?gi aut?s f?zis alatt nyitott a box utca, teh?t lehet tankolni, jav?tani, ?s ha el?g gyorsan reag?lsz illetve el?g gyorsak a szerel?k ?s m?g az sc el? vissza tudsz j?nni, miel?tt k?rbe?r, akkor egy gyors temp?val vissza lehet z?rk?zni a mez?ny v?g?re.
Fontos! Az SC f?zis alatt az esetleges ?thajt?sos ?s Stop&Go b?ntet?seket nem lehet let?lteni, arra csak z?ld z?szl? alatt van lehet?s?g. Teh?t a boxba hajt?ssal (annak ellen?re hogy a HUD-on meg fog jelenni a \"hajts a boxba a k?r v?g?n a b?ntet?s let?lt?s?hez\" felirat, meg kell v?rni a z?ld z?szl? jelz?st ?s abban a k?rben lehet kimenni ?s let?lteni. Az SC f?zis - ha id?k?zben ?jabb baleset nem t?rt?nik- alkalmank?nt 2 SC m?g?tt megtett k?rt jelent, a 3.-ra g?rd?l? rajttal elengedi a mez?nyt. Az ?jra rajtoltat?sn?l ?rtelem szer?en a verseny rajthoz hasonl?an tartani kell az addigra elfoglalt poz?ci?t, ?s ugyan?gy a \"z?ld z?szl?\" jelz?sre lehet felvenni a verseny temp?t, illetve esetleges el?z?sbe kezdeni.
Tov?bb?, a p?lya sz?l?t a s?rga vonal jelzi. A Hopto szab?lyzat?nak megfelel?en minimum egy ker?kkel a p?ly?n azaz a s?rga vonalon bel?l kell aut?zni
Ha veled szemben k?vetnek el szab?lytalans?got, azt jelezd az illet?nek, pr?b?lj?tok megbesz?lni a szitu?ci?t ?s ha ?gy gondolod b?ntet?st ?rdemel, akkor ?VJ (m?r nem kell 24 ?r?t v?rni, lehet ?vni azonnal).
V?gsz?:
Ezek a szab?lyok minden ligatagra vonatkoznak, ?s a ligatags?g felv?telekor ezt a szab?lyzatot tudom?sul vette. Egy j? liga m?k?d?s?nek felt?tele, hogy megfelel? szab?lyok keretein bel?l ?lvezhess?k e j?t?k minden sz?ps?g?t. A szab?lyok betart?s?val ,alkalmaz?s?val hossz?t?von is sikeres lehet a HOPTO liga m?k?d?se.
A lig?ban mindenki csak egy regisztr?ci?val szerepelhet. Ha valaki t?bb felhaszn?l?i n?vvel rendelkezik, az?rt hogy kij?tsza a liszensz rendszert, vagy egy?b okb?l, a lig?b?l kiz?r?sra ker?l.
Aki nem fogadja el a szab?lyokat ?s nem tud alkalmazkodni, vagy nincs azon a szinten, hogy sportszer?en versenyezzen az nem lehet ligatag!