Szerzõ |
RE: Forma 1 |
haflac
Tag
Hozzászólások: 1128
Lakóhely: Nagykáta
Regisztrált: 2009.03.16
x13 x25 x15
|
Elküldve: 2010.07.29 22:10 |
|
|
Hát így mindjárt más a helyzet,Jean tót az FIA elnöke,és Montezemolo nem kedvelik egymást.Van olyan érzésem, egyszer-kétszer még keresztbe tesznek a ferkának idén, jövõre.Viszont ha megbûntetik a ferkát a szárnyak miatt akkor meg kell húzni a vörös bikáékat is .
"öreg Jedi az nem vén Jedi" -by pikador
"Obi Van haflac" -by pikador |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Tusy
Moderátor
Hozzászólások: 1163
Lakóhely: Kassa
Regisztrált: 2009.02.26
x43 x34 x32
|
Elküldve: 2010.07.29 22:16 |
|
|
hat ez érdekes. Szerintetek van ebben némi igazság? Azt honnan tudják például milyen beszélgetést folytatott telefonon Shcumacher és Montezemolo a 2005-os szezon utolso két versenye elott?
Szerkesztette: Tusy - 2010.07.30 10:34 |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Plett
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7036
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2008.03.17
x2 x3 x4
|
Elküldve: 2010.07.31 16:20 |
|
|
|
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Adam
Tag
Hozzászólások: 1136
Lakóhely: Szany
Regisztrált: 2008.12.31
x11 x24
|
Elküldve: 2010.07.31 16:57 |
|
|
mi a lényeg ezen?
|
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Plett
Adminisztrátor
Hozzászólások: 7036
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2008.03.17
x2 x3 x4
|
Elküldve: 2010.07.31 17:02 |
|
|
Cápauszony eléggé feláll a kanyarban, nem?
|
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Dennis
Tag
Hozzászólások: 235
Lakóhely: Szolnok
Regisztrált: 2008.05.02
x16 x11 x18
|
Elküldve: 2010.07.31 21:52 |
|
|
http://hunnylander.wordpress.com/2010/07/31/ez-mar-tobb-a-soknal/ |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Dennis
Tag
Hozzászólások: 235
Lakóhely: Szolnok
Regisztrált: 2008.05.02
x16 x11 x18
|
Elküldve: 2010.07.31 21:53 |
|
|
és ugyanez a helyzet a "cápauszonnyal"
pedig elvileg MOZGÓ elemek nem lehetnek egy autón |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Aidonia
Tag
Hozzászólások: 51
Lakóhely: Gyál
Regisztrált: 2009.06.22
x83 x22 x7
|
Elküldve: 2010.07.31 22:34 |
|
|
inkább nézzétek meg a képeket
McLaren: http://f1-live.hu/f1live/UserFiles/File/0730_Horner_boknak_veszi_a_rivalis_csapatok_button.jpg
Redbull: http://f1-live.hu/f1live/UserFiles/File/0730_Horner_boknak_veszi_a_rivalis_csapatok_webber.jpg
Tisztán látszik hogy a Redbull térhajtómûvet fejlesztett ki, így a szárny nincs közelebb az aszfalthoz, csak látszólag. |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Aidonia
Tag
Hozzászólások: 51
Lakóhely: Gyál
Regisztrált: 2009.06.22
x83 x22 x7
|
Elküldve: 2010.07.31 22:37 |
|
|
És ha elfogy az elõnyük akor majd a pályát is lerövidítik az anális térhajtómûjükkel amit Adrian a fõmérnök két kocsmányi meleg motoros segítségével fejlesztett ki 200millió dollárból és egy mogyorós csokiból. |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2010.07.31 23:53 |
|
|
Qrva csíterek.....e most tényleg, hogy tud nyugodt lelkiismerettel büszke lenni akármelyik is, egy gyõzelemre, amit ilyen csalások segítségével szerez meg...fel nem foghatom... |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Adam
Tag
Hozzászólások: 1136
Lakóhely: Szany
Regisztrált: 2008.12.31
x11 x24
|
Elküldve: 2010.08.01 08:16 |
|
|
eleve lejjebb van a redbull szárnya....(középen is) az látszik. Szóval nem annyira nagy a kitérés szerintem. De azzal nem vitatkozom hogy nagyon mozog.
|
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
robikasztar
Tag
Hozzászólások: 1265
Lakóhely: Ko¹ice - Kassa
Regisztrált: 2009.02.26
x11 x21 x28
|
Elküldve: 2010.08.01 11:13 |
|
|
Nem ertem, hogy most miert sir a legtobb Ferrari es McLaren fan. Epp ideje volt, hogy valaki elverje oket, mert mar akkora volt az 'arcuk', hogy hihetetlen. Most meg csak sirni tudnak, hogy nem ok talaltak ki a dupla diffuzort, a Red Bull fele elso szarnyat, a fujt diffuzort es ezt a trukkos szarnyat is.
Nem sirni kene, hanem dolgozni. Bezzeg, ha ok talaltak ki volna elsonek, akkor fogadok, hogy mindenki tamogatna, majd ha az FIA betiltatta volna, akkor meg fel lenne haborodva mindenki.
Egy a vege, mindenki lefgoja masolni, akinek penze van. A masik, meg elegge szomoru, hogy a nagy csapatok, csak szaz millio dollar elkoltese utan tudnak egy olyan fejlesztest behozni, ami gyorsit a kocsin 1-2 tizedet.
Szarnyugyhoz meg annyit, hogy ezt a szarnyat Silverstoneban vetettek be. Vettelnek leesett utkozben, odaadtak Market. Mark a regivel ment, es meg ugy is elgyepalta a mezonyt. Szoval nem ott van a titok elrejtve. Ha szabalytalannak is itelik utolag, max 1 vagy 2 tizedet lassulnak miatta...
|
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2010.08.01 11:20 |
|
|
"Ezt" a szárnyat 2002-ben vetették be elõször a Ferkánál....a RB most csak újra elõvette az ötletet, letojva, hogy akkor és azóta is be van tiltva...ergo 8 év kellett nekik hogy lemásolják...
Egyébként szerintem elsõ futamtól ilyen a cucc, Silverstonra annyi volt a módosítás, hogy az aljára tettek egy védõ részt, mert rájöttek elkopik a "85mm-es" folyamatos aszfalt súrolástól...
Szerkesztette: Thomas50 - 2010.08.01 11:29 |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
hyde81
Tag
Hozzászólások: 424
Lakóhely: Tornalja, Szlovákia
Regisztrált: 2008.04.09
x7 x9 x7
|
Elküldve: 2010.08.01 12:06 |
|
|
Thomas, a tavalyi diffuzor az nem volt gond???????? Abbol is csak a hapogas volt, viszont ott meg a szezon elejen, mert mindenki arra gondolt, hogy itt a pont, ezzel nyerik futamokat. Aztan a szezon vege fele a tobbi csapat is rajott, hogy hoppacska, nem is a diffuzor a hunyo, miutan mar mindenkinek ki volt fejlesztve a sajat diffuzorja, hanem Brawn bacsi megiscsak jo kis kocsit rakatott ossze. Na ez even is ez van, csak most a Red bullnal, jo a kocsi, hozzateszem, nem 2 futam ota szereznek pole poziciokat, sot ha jol emlekszem, eddig csak Hamilton szerzett egyedul pole poziciot ez even a tobbi mind1ik Red bullos volt. Szerintem meg azt kellene beismerni a Mclarennek is egy szombati quali utan, hogy: sajnos, nem igazan vagyunk jok ezen a hetvegen, de megprobalunk elerni valami elfogadhato eredmenyt, nem pedig a flexibilis szarnyal kezdeni a beszedet. (Martin Whitmarshra gondolok). Erzik a vesztuket a mclarennal is, ugyanis most megfoghatok, mivel mar a ferka is elottuk jar jelenleg, ezzel meg eleg sok pontot veszthetnek el. Ennyi
Hirosima '45, Csernobil '86, Windows '95
Szerkesztette: hyde81 - 2010.08.01 12:10 |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2010.08.01 12:15 |
|
|
Egyéb iránt én személy szerint tutira veszem hogy a RB dominanciája valami más necces trükkben keresendõ...ahogy írtam már korábban, nekem a legfurcsább a hasmagasságuk kérdése.Mert ugye az aktív felfüggesztés szintén tiltott, és semmilyen se mechanikus, se elektronikus úton nem változtatható meg a hasmagasság a quali után a versenyig.A qualin 1-2 cm magas autó 1,5 mázsa benya betöltése után is 1-2cm magas, pedig elvileg le kéne üljön az aszfaltra. Hogy van ez? Olvastam a neten olyan okfejtést, hogy a lengés csillapítókban, az olaj mellett gázzal játszanak, úgy hogy a gáz a dugattyúk felett lenyomja az autót a quali alatt. Másnapra ez a gáz (gáznyomás) valahogy megszûnik, az autó felemelkedik, s majd a tankoláskor, a benya súlyától áll be megint a megfelelõ alacsony szintre.Feltételezve hogy ez igaz, ha a gázt kézzel engedik ki egy óvatlan pillanatban, mondjuk egy csavar ki és becsavarásával, akkor illegális.Ha viszont mondjuk egy olyan tömítést használnak vagy találtak ki, ami reggelre beavatkozás nélkül engedi ki a gázt, akkor zseniális.
Miközben a többiek kénytelenek alapból olyan magas hasbeállításokkal futni a qualit, hogy kibírja majd a tankolást felülés nélkül, addig a RB a qualit is optimális alacsony magassággal futja.
Ez magyarázhatja hogy mitõl annyira verhetetlenek az idõmérõkön, miközben a versenyeken foghatóak.Na de ezt lecsekkolni szinte lehetetlen. Max az lehetne bizonyíték az elméletre, ha valaki valami úton-módon le tudná mérni, hogy mennyi az annyi, quali után azonnal, és a tankolás elõtt közvetlenül....na erre 0 az esély....
De el lehet rajta filózni... |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
robikasztar
Tag
Hozzászólások: 1265
Lakóhely: Ko¹ice - Kassa
Regisztrált: 2009.02.26
x11 x21 x28
|
Elküldve: 2010.08.01 12:17 |
|
|
Szerintem folosleges rajta filozofalni, ha egyszer az FIA szabalyosnak minositette. Elkene fogadni, es tul lepni rajta, mint ahogy az F-csatornaval kapcsolatban.
|
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2010.08.01 12:24 |
|
|
Hyde. A két ügy számomra azért nem azonos, mert a DD egy új cucc volt ami "súrolta" a szabályosság határait, tehát evidens hogy meg kellett vizsgálni az.-e.
Míg ez a szárny 8 éve egyértelmûen tiltott! A hsz-od többi részére az elõbbi hsz-om a véleményem, mivel szerintem se a szárny az elsödleges kulcspontja a RB szereplésének...
Szerkesztette: Thomas50 - 2010.08.01 12:26 |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
robikasztar
Tag
Hozzászólások: 1265
Lakóhely: Ko¹ice - Kassa
Regisztrált: 2009.02.26
x11 x21 x28
|
Elküldve: 2010.08.01 12:54 |
|
|
http://f1-live.hu/hirek/legfrissebb_hirek/20496/32/roviden_a_red_bull_es_a_ferrari_ismet_atment_az_fia_tesztjen/
Ennyi.... |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2010.08.01 13:00 |
|
|
Komédia... |
|
Szerzõ |
RE: Forma 1 |
Nordred75
Tag
Hozzászólások: 419
Lakóhely: Budapest / Aszód
Regisztrált: 2009.09.07
|
Elküldve: 2010.08.01 13:28 |
|
|
Érdekesnek találom, hogy a szárny ügyben a Ferrari és McLaren rajongók emelik fel a hangjukat, akiknek a kedvenc csapatuk már többször csalt, próbált meg csalni, vagy akár "lopott"! Nem vagyok RB rajongó, sõt egyáltalán nem szeretem õket mielõtt valaki elfogultsággal vádolna.
A másik, hogy sokan nincsenek tisztában a szabályzattal, vagy az autó viszonylagos mechanikai mûködésével.
Az elsõ szárnynak az aszfalt felett 8,5cm-re kell lennie, nyugalmi(!) állapotban. Ez mozgó állapotban, fõleg a gyors részeken eleve lecsökken, mivel az egész kasztni a légellenállás miatt lefelé nyomódik. A másik, a flexibilis szárny. Az autón nem lehetnek flexibilis elemek. Ez nem azt jelenti, hogy minden alkatrész áll mint a cövek, hanem azt, hogy bizonyos határokon belül kell lennie az alakváltozás mértékének, mûködés közben. (ez nem csak a F1-ben van így). Ha ez e mérték megfelel az elõírtaknak, akkor szabályos az alkatrész. Ha nem akkor szabályellenes, és pont. Nem kell találgatni, és összeesküvés elméleteket gyártani. Persze a FIA mérési módszere a deformációra is elég nevetséges, mert ezt 50kg súllyal végzik, ami meg sem közelíti a valós nyomást. És akkor ide is csatolhatjuk a másik felvetett problémát, a hasmagasságot. Többen felvetik, hogy megtankolva nem ül meg az autó hátsó traktusa. Miért is kellene megülnie??? Erre vannak a rugóút határolók. A hátsó szárny a gyors egyenesekben ~1tonna nyomást kap, és nem szakad rá az autó az aszfaltra. az az ~1-1,5 mázsa már nem fogja ezt felborítani, hiszen mérnökök tervezték, és ezt belekalkulálták. Szóval kár ezt a dolgot túldimenzionálni, és mindenki a tények ismeretében mérlegeljen...
"A veréb is madár!" |
|