Teljesen egyetértek, minden elõttem szólóval....Látjátok, ott a példa, hogy azért mégiscsak kell néha egy kis "diktatúra" a dolgokba, lsd Bandi idézetében a Bernivel kapcsolatos részt....
Kevés lúzerebb dolog jut eszünkbe az esõversenyek lereagálásánál, és ökölbe szorul a kezünk az új trend láttán, ahol vizes pályán már rég megszûnt az állórajt fogalma, és ahol egy közepes esõzés után addig kell körözni a safety car mögött, amíg már lassan az intermediate gumik is okafogyottá válnak.
Hozzá kell tenni, hogy sajnos a versenyzõk mentalitása is ebbe az irányba tolódik. 1984-ben Senna majdnem felpofozta a komplett versenyigazgatóságot, amiért lemerték állítani a versenyt Monacóban, míg a modern idõk háromszoros világbajnokaitól leginkább már csak Britney Spears fiatalkori hangján elõadott nyávogást hallunk a csapatrádióban, a verseny leintéséért rimánkodva. Lehet hõbörögni, de így van. (Ezúton jelezném, hogy Hamiltonnak jár egy Ideális Ív-pacsi, ilyen pilótákat akarunk a mezõnyben látni.)
A legnagyobb baj viszont az, hogy a versenyigazgatóság csont nélkül benyalja a sírást, ezért egy akkora seggberúgás járna, mint a ház. Pedig régen volt egy nagyon jól mûködõ trend, ahol még Bernie volt a fõnök: rÕk az én pilótáim, akik akkor és ott versenyeznek, ahol mondom!r1; 1976-ban Japánban, a sosem látott özönvíz kellõ közepén egyszerûen odament a pilótákhoz, és közölte velük, hogy fiúk köt a TV-s szerzõdés, irány az autóba. El is indultak, és futamot csak akkor állítottak meg, ha már TÉNYLEG borzalmasak voltak az idõjárási viszonyok. Ez az a hozzáállás, ami ma már nagyon hiányzik, mára eljutottunk odáig, hogy már a versenyzõ dönti el, hogy szeretne-e versenyezni. Micsoda korcs világ ez.
Az 1998-as Brit Nagydíjon, egy kisebb SC periódussal le tudták futni a versenyt ugyanakkora esõben, amiért a 2009-es Maláj Nagydíjat a sok hiszi miatt, már pár kör után törölték. Egy dolgot szeretnénk csak megköszönni az FIA-nak, hogy 10-20 éve még nem impotensek ültek a versenyigazgatóság soraiban, és nem fosztottak meg bennünket olyan élményektõl, mint 1996 Barcelona vagy 1998 Spa.
Ezen a ponton egyúttal kiakadt a Nelsinho méterünk is, ennél nagyobb lúzerség jelen pillanatban nem nagyon van.
Nelsinho-méter: 10,0
elolvastam a teljes cikket, amit linkeltél, naggyon eggyet tudok vele érteni, kivéve hogy az idpmérõk sztem msot elég jók, és eddig ennél mindig uncsibbak voltak, és kiegészíteném mégegy ponttal, mégpedig a KERS rendszer teljesen felesleges bevezetésével. Amíg csak néhány csapat használta addig láttuk mit is csinál valójában, de amióta mindenkinek van, azóta olyan mintha senkinek sem lenne!! fölös pénzkidobás, a nézõi élvezeti értékhez keveset ad hozzá, a pilóták szempontjábol meg egyenesen idegesítõ lehet másfél órán keresztül nyomogatni azta kurva gombot! eddigi legdrágább baromságnak tartom a Forma 1ben
A három kvalból, az egykörös volt a legszánalmasabb. Ha összehasonlítjuk a 60p/12kör-t és Q1-Q3 kvalit akkor eléggé hasonló a dolog, hiszen mindkettõ kb 2/3 arról szólt, hogy körözgetnek jelentõsebben nem dönt a lényegesebb helyekrõl. És ugye akkor a Q3 tekinthetõ az akkori utolsó 10-15 percnek. csak ma gumit is kell kímélni
"Elõttem a cél, és még 21 autó."
"Minden utcai pálya technikás, de nem mindegyik technikás pálya utcai."
"Az esetek 98%-ban igazam van. Kit érdekel az a maradék 3%?"
Pedig egye nagyobb teret kap a KERS az autókban.Mondjuk én utálom, hiába 80 lóerõ egységesen de mégis vannak eltérések csapatonként, annak hatékonysága terén.Plusz vannak akik teljesen más szemszögbõl nézik a dolgot pl a Williams a lendkerékkel.
Ha 2.-ik vagy akkor Te vagy az elsö aki veszít.
-Ayrton Senna-
nekem is hiányzik a tökösség a mai pilótákból, kivétel talán egy-két egyén, aki mindig, mindent bevállalna, igaz, azt elfogadom, hogy néha túl korán lövik le a futamokat, de azért az emberi részét is meg lehet érteni...az egy dolog, hogy keresnek dollármilliókat, de gondolom egyikõjük sem akar egy vízátfolyáson megforogva, szalagkorlátnak csapódva, cafatokra szakadni
lehet példálózni a 70-es, 80-as évekkel, sõt még a 90-es elejével is, de akkor nem is volt ekkora hangsúly a pilóták biztonságán, amíg nem vesztettünk el kettõt 94-ben, sz@rtak akkoriban az ember életekre, egyik napról a másikra éltek, manapság már nem ez a felfogás, haza akarnak menni a családhoz, plusz ma már jön akkora bevétel a különbözõ reklámokból, hogy ne csak a körözgetés legyen a legfontosabb bevételi forrás...a cirkuszban sem várod, hogy befújjon a szél a sátorba, és össze-vissza nekivágódjanak különbözõ oszlopoknak az artisták
balazsinho90 írta:
nekem is hiányzik a tökösség a mai pilótákból, kivétel talán egy-két egyén, aki mindig, mindent bevállalna, igaz, azt elfogadom, hogy néha túl korán lövik le a futamokat, de azért az emberi részét is meg lehet érteni...az egy dolog, hogy keresnek dollármilliókat, de gondolom egyikõjük sem akar egy vízátfolyáson megforogva, szalagkorlátnak csapódva, cafatokra szakadni
Ja csak ha faterom azt mondja nem meneszteni el a vonatot, mert jeges az út ahol át kellene menni a menesztéshez. Másnap már nem kell bemenni dolgozni...
"Elõttem a cél, és még 21 autó."
"Minden utcai pálya technikás, de nem mindegyik technikás pálya utcai."
"Az esetek 98%-ban igazam van. Kit érdekel az a maradék 3%?"
Én lehet hogy köcsög vagyok de elvárom hogy körözgessenek.Nem feltétlenül kell padlóig taposni minden kanyarban.Lehet óvatosan is gyorsan menni lsd ma Rosberget.Értem én hogy féltik az életüket de tudták mit vállalnak be nem?Egyébként is jelen esetben Európában milliók keltek fel hogy megnézzék az F1-et (vagy el sem aludtak mint pl én),velük ez kib.szás egy kicsit.
Ha 2.-ik vagy akkor Te vagy az elsö aki veszít.
-Ayrton Senna-
A csapatok szerint is helyes döntés volt az idõmérõ elnapolása, annyira extrémek voltak a körülmények.
A képernyõn nem minden jön át, de a boxutca-riporterünk, Bobák Robi szerint is olyan esõzés volt, amilyet rég nem látott.
A közvetítésben mondtam, de látszott is, hogy itt sokkal inkább megáll a víz, mint egy épített pályán, a rengeteg utcai sáv és felfestés pedig úgy csúszik ilyenkor, mint a jég.
balazsinho90 írta: A csapatok szerint is helyes döntés volt az idõmérõ elnapolása, annyira extrémek voltak a körülmények.
A képernyõn nem minden jön át, de a boxutca-riporterünk, Bobák Robi szerint is olyan esõzés volt, amilyet rég nem látott.
A közvetítésben mondtam, de látszott is, hogy itt sokkal inkább megáll a víz, mint egy épített pályán, a rengeteg utcai sáv és felfestés pedig úgy csúszik ilyenkor, mint a jég.
Wéber Gabi
A Bobák is aztán hurva sok esõzést láthatott, mint helyszíni riporter
"Elõttem a cél, és még 21 autó."
"Minden utcai pálya technikás, de nem mindegyik technikás pálya utcai."
"Az esetek 98%-ban igazam van. Kit érdekel az a maradék 3%?"
Szerintem meg, nem csak három kilóval lehet versenyezni, hanem 100-al vagy akár 60-al is, ha a körülmények azt kívánják....menjenek lassabban, de menjenek, elvégre versenyzésért kapják a fizut. Nekem is el kell menjek a Tescoba ha anya elzavar bevásárolni, hiába esik...nem mondhatom azt hogy bocs várjuk meg, míg kisüt a nap, mert így nem tudok kopp gázon eljutni odáig....És nekem még speckó esõ gumim sincs...meg millákat sem kapok érte...(mást mondjuk esetleg igen...)
Legközelebb meg majd azért nem mennek, mert hu-hú, túl meleg van és esetleg félõ, hogy megolvad az aszfalt vagy taknyol a gumi, vagy mi????
Tessék felrakni az esõgumit, átállítani a verdát esõs beállításra és go. Hja, hogy az nem derogált, mert hátha holnap meg száraz lesz???? És akkor? Nehogy már ne kelljen alkalmazkodniuk az adott körülményekhez, ez így már nagyon plázacicás feeling....
Szerkesztette: Thomas50 - 2013.03.16 13:10
Thomas50 írta:
Szerintem meg, nem csak három kilóval lehet versenyezni, hanem 100-al vagy akár 60-al is, ha a körülmények azt kívánják....menjenek lassabban, de menjenek, elvégre versenyzésért kapják a fizut. Nekem is el kell menjek a Tescoba ha anya elzavar bevásárolni, hiába esik...nem mondhatom azt hogy bocs várjuk meg, míg kisüt a nap, mert így nem tudok kopp gázon eljutni odáig....És nekem még speckó esõ gumim sincs...meg millákat sem kapok érte...(mást mondjuk esetleg igen...)
Legközelebb meg majd azért nem mennek, mert hu-hú, túl meleg van és esetleg félõ, hogy megolvad az aszfalt vagy taknyol a gumi, vagy mi????
Tessék felrakni az esõgumit, átállítani a verdát esõs beállításra és go. Hja, hogy az nem derogált, mert hátha holnap meg száraz lesz???? És akkor? Nehogy már ne kelljen alkalmazkodniuk az adott körülményekhez, ez így már nagyon plázacicás feeling....
Nincs is BMW a mezõnyben
Csak, hogy ne mumus írja be
"Elõttem a cél, és még 21 autó."
"Minden utcai pálya technikás, de nem mindegyik technikás pálya utcai."
"Az esetek 98%-ban igazam van. Kit érdekel az a maradék 3%?"
Szerkesztette: Bandi - 2013.03.16 13:14
Thomas50 írta:
Szerintem meg, nem csak három kilóval lehet versenyezni, hanem 100-al vagy akár 60-al is, ha a körülmények azt kívánják....menjenek lassabban, de menjenek
Errõl van szó. Azért a világ legjobb pilótáiról beszélünk (elvileg), akik legjobban érzik a határokat. Nyomják annyira, amíg nem törik össze a kocsit.
Az igaz, hogy most már más szinten értelmezik a versenyzõk biztonságát, de más szinten is van a technika, a cockpit többszörösen biztonságosabb mint régen. Voltak durva balesetek száraz körülmények között is. Ilyen alapon akkor korlátozzák a kocsik sebesség 200 km/h max sebességre, mert a felett már veszélyes a kanyarokban menni és kicsúszhatnak
A csapatok véleményére nem nagyon adok.Az esõben nem látszik a reklám, meg maszatos lesz, max ennyi gondjuk lehetett.Ilyen dolgokban a versenyzõknek kellene dönteniük, nem az FIA-nak.Még jó hogy anno csináltak egy GPDA-t is.
Ha 2.-ik vagy akkor Te vagy az elsö aki veszít.
-Ayrton Senna-
DAny9455 írta:
A csapatok véleményére nem nagyon adok.Az esõben nem látszik a reklám, meg maszatos lesz, max ennyi gondjuk lehetett.Ilyen dolgokban a versenyzõknek kellene dönteniük, nem az FIA-nak.Még jó hogy anno csináltak egy GPDA-t is.
Az szép lenne, Fernando "This is ridiculous" Alonso megmondaná a frankót az önjelölt GDPA elnök lófejû haverjával (Webber)
"Elõttem a cél, és még 21 autó."
"Minden utcai pálya technikás, de nem mindegyik technikás pálya utcai."
"Az esetek 98%-ban igazam van. Kit érdekel az a maradék 3%?"
Thomas50 írta:
Szerintem meg, nem csak három kilóval lehet versenyezni, hanem 100-al vagy akár 60-al is, ha a körülmények azt kívánják....menjenek lassabban, de menjenek
Azért a világ legjobb pilótáiról beszélünk (elvileg), akik legjobban érzik a határokat.
Ezt Te is tudod, hogy nem így van, kb. 7-8 pilóta sorolható az elit kategóriába, a többi átlagos képességû, vagy fizetõs vándorpilóta
Egyébként amíg a többiek továbbra is kifordítják a szavaimat, leírom még egyszer, hogy nem a döntést védem, csak leírtam egy lehetséges felfogást a másik fél szemszögébõl, amit hajlamosak elfelejteni az emberek. Ha ott lennék, én is nyomnám tovább, illetve én is a versenyzést szeretném látni, a pocsolyák és a SC nézegetése helyett
+ az hogy bemásolom pl. Wéber Gabi kiírását csak tájékoztató jellegû, nem azt jelenti, hogy pl. hiszek Robi barátunknak
"Kár, hogy holnapra halasztották, de mindenki ugyanebben a cipõben jár. Ha belekezdünk, már rendben lesz, és remélhetõleg ott leszünk a Q3-ban. Mivel a futam késõn kezdõdik (helyi idõ szerint délután 5-kor - a szerk.), én mindenesetre szerettem volna sokáig aludni, de kvalifikálni mindenképp kell, az autóban ülve meg úgyis gyorsan magamhoz térek" - magyarázta a 2007-es bajnok, aki a közismert sztori szerint a 2001-es melbourne-i F1-es bemutatkozásakor is kellemesen szunyókált nem sokkal a verseny rajtja elõtt. KR
DAny9455 írta:
A csapatok véleményére nem nagyon adok.Az esõben nem látszik a reklám, meg maszatos lesz, max ennyi gondjuk lehetett.Ilyen dolgokban a versenyzõknek kellene dönteniük, nem az FIA-nak.Még jó hogy anno csináltak egy GPDA-t is.
Az szép lenne, Fernando "This is ridiculous" Alonso megmondaná a frankót az önjelölt GDPA elnök lófejû haverjával (Webber)
Mondjuk ez is igaz...
Ha 2.-ik vagy akkor Te vagy az elsö aki veszít.
-Ayrton Senna-
Sziasztok, gondoltam ujra irok ide valamit hogy egy ideig megint az enyem legyen a legfrissebb bejegyzes. :] Mondjuk az eves beirogatasokon felul azert tolnek par kort, hatha nem csusznek ki az elso kanyar ... a francokat ... egyenesben. ;]