Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
mumus70
Tag
Hozzászólások: 3087
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2011.06.28
|
Elküldve: 2012.08.20 16:55 |
|
|
Én meg nem! Nekem az a jó minél kevesebben vagyunk!
Eat my dust!
Nem vagyok túl gyors, azt viszont stabilan tudom!
Csomagot kaptam LÁJF! |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
rigalendo
Tag
Hozzászólások: 56
Lakóhely: Kiskunfélegyháza
Regisztrált: 2012.06.18
x2 x1
|
Elküldve: 2012.08.20 17:35 |
|
|
Ha kellek tölteléknek talán megpróbálhatom de nagyon kevés a tapasztalatom,mind beállításban mind stratégiában.Meddig és hogyan lehet nevezni? |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
Gabesz
Tag
Hozzászólások: 2167
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2011.08.16
x33 x40 x38
|
Elküldve: 2012.08.21 08:14 |
|
|
Bárki jöhet és nemcsak tölteléknek
Siess, van még 2 napod tesztelni, Monza úgyis a legkönnyebb pálya
" Racing, competing is in my blood " / Ayrton Senna / |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
maxaxa
Tag
Hozzászólások: 49
Lakóhely: Afganisztan
Regisztrált: 2012.05.01
x2
|
Elküldve: 2012.08.21 15:12 |
|
|
En eddig azert nem nagyon vettem reszt a futamokon mert nem volt eleg versenykepes tesztidom, peddig nagyon tetszik nekem az f1 mod. De most hogy versenykepesebb idoket is tudok menni, lehet hogy indulok a futamon, bar a versenyek soha sem sikerultek nekem tul jol mert a gumik es a fekek nagyon hamar elfogytak alattam. Aztan nem beszelve a szandekos lokdosodesekrol |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
schumi001
Tag
Hozzászólások: 1380
Lakóhely: Sopron
Regisztrált: 2011.04.01
x1 x3
|
Elküldve: 2012.08.21 16:28 |
|
|
maxaxa írta:
En eddig azert nem nagyon vettem reszt a futamokon mert nem volt eleg versenykepes tesztidom, peddig nagyon tetszik nekem az f1 mod. De most hogy versenykepesebb idoket is tudok menni, lehet hogy indulok a futamon, bar a versenyek soha sem sikerultek nekem tul jol mert a gumik es a fekek nagyon hamar elfogytak alattam. Aztan nem beszelve a szandekos lokdosodesekrol
Itt nincs szándékos lökdösõdés.F1-ben ha meglöksz valakit általában te is repülsz vagy megimbolyogsz,sérülsz stb. Fékéket leveszed 100%-ról mondjuk 90-re,a gumikról pedig megkérdezel valakit amikor fent lesz.(sajnos abban én se vagyok otthon ezen módban)
"A fék a gyávák pedálja, és szûk hely nincs, csak kevés lendület" |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
maxaxa
Tag
Hozzászólások: 49
Lakóhely: Afganisztan
Regisztrált: 2012.05.01
x2
|
Elküldve: 2012.08.21 17:59 |
|
|
schumi001 írta:
maxaxa írta:
En eddig azert nem nagyon vettem reszt a futamokon mert nem volt eleg versenykepes tesztidom, peddig nagyon tetszik nekem az f1 mod. De most hogy versenykepesebb idoket is tudok menni, lehet hogy indulok a futamon, bar a versenyek soha sem sikerultek nekem tul jol mert a gumik es a fekek nagyon hamar elfogytak alattam. Aztan nem beszelve a szandekos lokdosodesekrol
Itt nincs szándékos lökdösõdés.F1-ben ha meglöksz valakit általában te is repülsz vagy megimbolyogsz,sérülsz stb. Fékéket leveszed 100%-ról mondjuk 90-re,a gumikról pedig megkérdezel valakit amikor fent lesz.(sajnos abban én se vagyok otthon ezen módban)
Koszi a tanacsokat. A fekero nallam 85%-on van. Gondolom az mar csak megfelel hogy ne melegedjenek fel nagyon. A gumikkal meg kiprobalom a kemeny kevereket, bar az lehet az elejen csuszkalni fog, na de majd meglatjuk. En igyekszem elkerulni azt hogy szandekosn neki menjek masnak. Ha nincs latoterben akit elozok akkor is megprobalok elmeletben elkepzelni hogyan tudjak neki eleg helyet hagyni a palyan, de ha megis van hogy utkozok valakivel az biztos nem szandekos. Neha volt mar olyan eset hogy kesobb tudtam fekezni mint mas, de azt mar nem tudom elkerulni ha a masik nem erzekeli hogy melette vagyok es ramhuzodik. |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
Pkacsa
Tag
Hozzászólások: 71
Lakóhely: Zomba
Regisztrált: 2010.01.13
x2
|
Elküldve: 2012.08.21 18:03 |
|
|
én nem vagyok nagy setup genius de a féknyomás simán lehet 95% on is igaz akkor eléggé blokkol, de a fékcsatorna méretét állítsd inkább nagyobbra, akkor nem fog nagyon melegedni. |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
schumi001
Tag
Hozzászólások: 1380
Lakóhely: Sopron
Regisztrált: 2011.04.01
x1 x3
|
Elküldve: 2012.08.21 18:20 |
|
|
Pkacsa írta:
én nem vagyok nagy setup genius de a féknyomás simán lehet 95% on is igaz akkor eléggé blokkol, de a fékcsatorna méretét állítsd inkább nagyobbra, akkor nem fog nagyon melegedni.
Ha blokkol akkor told hátrébb a fékerõ elosztást.Úgy mûkszik 95%-on,bár még úgy se biztos hogy nem blokkol
"A fék a gyávák pedálja, és szûk hely nincs, csak kevés lendület"
Szerkesztette: schumi001 - 2012.08.21 18:21 |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
SFAkos
Tag
Hozzászólások: 399
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2012.07.16
|
Elküldve: 2012.08.21 19:52 |
|
|
Na hát igy hogy jöhet mindenki kiprobáltam énis Szokni kell még, nemis tudtam hogy 94-ben még más volt azt 1es kanyar Azt nem tudtam még jol besetupolni, hogy ezeknél ill a köv kanyarba amikor nagyon lefékezek és visszarakom 1-ig akkor sokszor mikor "beveszi" a sebességet utána kitör a hátulja Esetleg ha valaki fetudna dobni egy jo setupot azt megköszönném |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
DAny9455
Tag
Hozzászólások: 1041
Lakóhely: Veszprém
Regisztrált: 2011.04.09
x1 x1
|
Elküldve: 2012.08.21 20:15 |
|
|
Ehhez a blokkolós témához annyit írnék hogy függ vezetési stílustól is.Mikor legutóbb mentem még Barcelonában akkor eléggé gyors voltam szerintem, de blokkolásgátló nélkül futottam a leggyorsabb körömet és blokkolás nélkülViszont hogy milyen volt a fékerõelosztásom arra nem emlékszem sajnos
Ha 2.-ik vagy akkor Te vagy az elsö aki veszít.
-Ayrton Senna- |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
maxaxa
Tag
Hozzászólások: 49
Lakóhely: Afganisztan
Regisztrált: 2012.05.01
x2
|
Elküldve: 2012.08.21 20:30 |
|
|
SFAkos írta:
Na hát igy hogy jöhet mindenki kiprobáltam énis Szokni kell még, nemis tudtam hogy 94-ben még más volt azt 1es kanyar Azt nem tudtam még jol besetupolni, hogy ezeknél ill a köv kanyarba amikor nagyon lefékezek és visszarakom 1-ig akkor sokszor mikor "beveszi" a sebességet utána kitör a hátulja Esetleg ha valaki fetudna dobni egy jo setupot azt megköszönném
Probald meg bevenni a sikant kettesben akkor kisebb a nyomatek es nem szabadul el annyira a hatulja. En pld. 3-ban veszem be. De ez az atetelezestol is fugg. Ki kell tapasztalnod hol az optimalis tartomany hogy ne fulladozon de ne tul porogjon. |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2012.08.21 20:55 |
|
|
maxaxa írta:
Probald meg bevenni a sikant kettesben akkor kisebb a nyomatek es nem szabadul el annyira a hatulja. En pld. 3-ban veszem be. De ez az atetelezestol is fugg. Ki kell tapasztalnod hol az optimalis tartomany hogy ne fulladozon de ne tul porogjon.
Én: féktávon vissza kettõt (5-4), kormány elfordítása elõtt fék felenged, tartott gázon begurulok a balosába, majd a sikán jobbosa elõtt vissza még egyet (3) és koppgáz....fel 4-be, a másik sikánt ezzel az érkezõ tempóval fék nélkül 4.-ben tartott gázzal finom kormánymozdulattal belibbentetve, apextól padlógáz és csomagolás felfelé....kb így.... Végsebem nem túl nagy, 310 kb de szerintem elég mert a kanyarok ezen a pályán (is) fontosabbak mint az egyenes futás (lsd 2.-3. szektoridõ)... |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
mumus70
Tag
Hozzászólások: 3087
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2011.06.28
|
Elküldve: 2012.08.21 21:16 |
|
|
Akkor én beállítom 340-re, oszt a kanyarban meg elõzz ha tudsz......
Eat my dust!
Nem vagyok túl gyors, azt viszont stabilan tudom!
Csomagot kaptam LÁJF! |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2012.08.21 21:27 |
|
|
Blokkolós téma:
Ha túl hátra tolod az elosztást hátul blokkol (fõleg ha erõs motor féket állítottál mellé), ha túl elõre akkor elöl plusz tuti nem fordul, míg fel nem engeded a fékpedált, ergo alul kormányzottságot vélsz felfedezni és elkezdesz futómüvet setupolni, holott a fékkkel van a baj. Hasznos info: a modban hibás a motorfék állítás, a legnagyobb szám a legkisebb motorfék, a kisebb szám pedig az erõsebb. Az erõs motorfék bizony okozhatja a kocsi hátuljának rakoncátlankodását, csak csendben megjegyzem....Én eddig minden pályán a legkisebbel mentem(5-ös)A féknyomás alacsonyabb értékre állítása segíthet elkerülni a blokkolást, valójában azonban leginkább a fékek kopását (elhasználódásuk gyorsaságát) befolyásolja, de semmiképpen nem a hûtését. Arra a fékcsatorna méretezése való(retroban 2-esnél nagyobbat eddig sehol nem állítottam, még Monacoban sem!a nyomást pedig szinte mindenhol 95%-on használtam)A fék elhasználódását lehet még szabályozni a tárcsamérettel (utolsó fülön) retróban nem volt még szükség hogy a 2. méretnél nagyobb tárcsákat állítsak. Azon kívül a tárcsa méretezése befolyással van a ballasztra is, mert ugye az elsõ jobban kopik tehát elõre nagyobbat teszünk elvileg, de volt már ahol én ezt megfordítottam.... ezenkívül ezek a féktárcsák jelentõs súlyúak, tehát felesleges túl méretezni, mert az sok-sok plusz kiló és az sok sok tized mínuszt jelenthet a köridõben...
És végül: aki tc és abs nélkül próbálkozik, de nem boldogul, javaslom nézzen szét a vezérlõ beállításoknál a pedálok érzékenységénél illetve a holtjáték környékén....) Alapértelmezés a 0 holtjáték és az 50% érzékenység (ami a lineáris mûködést jelenti, tehát pedál elmozdulással egyenesen arányos vezérlést.) Nekem gázra és fékre is van adva(sõt a kormányra - x tengely - is!) 2% holtjáték, és az érzékenység is lejjebb van véve 30-40%-ra(pálya függõ). Ebbõl kifolyólag bátrabban padlózhatok abs és tc nélkül is, mert van egy kis késleltetése a vezérlésnek és van idõm úgymond érzékelni ha blokkolnának vagy éppen kipörögnének a kerekek...Magyarul hiába nyomom le véletlenül kövérebben a pedált, csak finoman vezérli a gázt/féket a kocsiban....Na egyenlõre kb ennyi...ja még egy fontos opció: az arányoknál a sebesség függõ kormányzás aránya. Nagyon érdemes foglalkozni vele ha nagy sebességû kanyarban azt érzed hogy hiába fordítod a kormányt b...ik fordulni...
Szerkesztette: Thomas50 - 2012.08.21 21:44 |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2012.08.21 21:30 |
|
|
Símán elmegyek melletted, mert Te legalább 150 méterrel hamarabb fogsz fékezni a kelleténél, amíg én közben vígan integetve még minimum 2-3 sec-ig a gázt taposom....(lásd SPA...) fogadunk?
Szerkesztette: Thomas50 - 2012.08.21 21:33 |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
schumi001
Tag
Hozzászólások: 1380
Lakóhely: Sopron
Regisztrált: 2011.04.01
x1 x3
|
Elküldve: 2012.08.21 21:39 |
|
|
Thomas50 írta:
Símán elmegyek melletted, mert Te legalább 150 méterrel hamarabb fogsz fékezni a kelleténél, amíg én közben vígan integetve még minimum 2-3 sec-ig a gázt taposom....(lásd SPA... ) fogadunk?
Hm,ezt jó tudni mert akkor eldobok ezért 3-4 km/h-át (vagy többet)
"A fék a gyávák pedálja, és szûk hely nincs, csak kevés lendület" |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
mumus70
Tag
Hozzászólások: 3087
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2011.06.28
|
Elküldve: 2012.08.21 21:40 |
|
|
Nem fogadok, stabil, bevált szetem már kész, nekem is kb annyi a vége, csak gondolom a kanyarban (biztonsági okokból) kevesebb sebességet állítottam..... Ja, nem is mentettem el! Na mindegy, belépek oszt kiadja megint a gép.....
Eat my dust!
Nem vagyok túl gyors, azt viszont stabilan tudom!
Csomagot kaptam LÁJF! |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
bitovi
Tag
Hozzászólások: 102
Lakóhely: Nagykáta
Regisztrált: 2012.06.18
|
Elküldve: 2012.08.21 21:51 |
|
|
Olvasgattam az elõzõ írásod Thomas!
Háát azt gondoltam kezdek valamit kapisgálni!
Ezek után mit mondjak!
Lehet, hogy inkább keréken pározom, mert ott sok állítási lehetõség nincs.
Viszont nagyon hasznos és elgondolkodtató.
Nem lehetne-e összeszedni az ehhez hasonló hozzászólásokat valahogy, mert a több oldal átnyálazása körülményes lenne.
Igaz van ehhez hasonló fórumtéma, de kevés info van benne. |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2012.08.21 22:03 |
|
|
bitovi írta:
Olvasgattam az elõzõ írásod Thomas!
Háát azt gondoltam kezdek valamit kapisgálni!
Ezek után mit mondjak!
....
És ez még csak a fék volt, az is csak nagyjából....hol van még a váltó, a motor (fordulat-hûtés optimum), az aero, a futómû, a differenciálmû, kerék geometria (össze-szét tartások elöl-hátul), stb stb..... Na meg a stratégia...
Szerkesztette: Thomas50 - 2012.08.21 22:04 |
|
Szerzõ |
RE: Retro Sorozat |
schumi001
Tag
Hozzászólások: 1380
Lakóhely: Sopron
Regisztrált: 2011.04.01
x1 x3
|
Elküldve: 2012.08.21 22:05 |
|
|
Thomas,köszi a segítséget! Majd 9 tizedet javultam,futam szet-et megnézem holnap ott mit javulok.Köszönöm! *meghajol*
"A fék a gyávák pedálja, és szûk hely nincs, csak kevés lendület" |
|