Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
Dono
Tag
Hozzászólások: 24
Lakóhely: Hangony
Regisztrált: 2012.02.20
|
Elküldve: 2012.10.17 15:44 |
|
|
mumus70: Az biztos nem segítene,mert fõleg zártkasznis autóval megyek...
ipojan: ezt viszont kipróbálom,a síkabb pályákon (Ricardo Tormo) nem csúszott meg,a Hungaroringen meg a Toban-on meg csak csúszok...
Kipróbálom
Dono - DLT Modding Team |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2012.10.17 22:01 |
|
|
Dono írta:
Az miért lehet,hogy ha egy autóval gyorsan vagy a végsebesség közelében megyek és egy kicsit kanyarodok már egybõl kicsúszok,megpördülök? Valami nem jó a felfügg set-jében azt érzem de ötlet?
Hát ez a tipikus túl kormányozottság ismérve, amit nagyon sok minden okozhat. Túl magas kormányzár, nagyon alacsony hátsó szárny mellett túl magas elsõ szárny, túl nagy(vagy épp túl kicsi) hasmagasság, eltúlzott kerékdõlés érték, nagyon kemény rugózás hátul, nagyon rövid váltó fokozatok mellett túl erõs motorfék érték, helytelen fékerõ elosztás, a csillapítóknál túl magas kirugózási értékek stb stb.... Az a lényeg hogy az autód elveszti a tapadást hátul valamiért egyszer csak, és arra kell rágyere, hogy miért és hogyan történik a dolog, akkor már meg is van mit kell állítani. De vezetni te vezeted a verdát, tehát neked kell ezt megérezni, a fentiek csak tippek a lehetséges okokra, így "vakon" a setupod tanulmányozása és kipróbálása nélkül. |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
mumus70
Tag
Hozzászólások: 3087
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2011.06.28
|
Elküldve: 2012.10.17 22:04 |
|
|
Számból vetted ki a szót! Én is fõleg a kibeföllegyorsrugózásra gondoltam.
Eat my dust!
Nem vagyok túl gyors, azt viszont stabilan tudom!
Csomagot kaptam LÁJF! |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
SFAkos
Tag
Hozzászólások: 399
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2012.07.16
|
Elküldve: 2012.10.18 07:16 |
|
|
csak nehogy a jobbrabalrakeresztbe rugózás legyen a gondja azért az is esélyes nem? |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
Dono
Tag
Hozzászólások: 24
Lakóhely: Hangony
Regisztrált: 2012.02.20
|
Elküldve: 2012.10.19 12:02 |
|
|
Az elsõ szárny biztos nem mert nincs is (320TC)
A jobbra-balra keresztbe rugózás se valószínû...
Dono - DLT Modding Team |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
sztamas65
Tag
Hozzászólások: 29
Lakóhely: Újszász
Regisztrált: 2010.06.10
x4 x2
|
Elküldve: 2012.10.19 16:23 |
|
|
Mumus tudja!!!
|
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
Norcs
Tag
Hozzászólások: 555
Lakóhely: Budajenõ
Regisztrált: 2011.06.30
x2 x11 x8
|
Elküldve: 2012.11.05 17:01 |
|
|
http://dl.dropbox.com/u/46936795/Kormany/GTR2_Setup_Guide.xls
http://hgplm.gtr-masters.hu/?main=gpl&sub=setup_guide
Ezeket most találtam, hátha segít..
|
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
karano
Tag
Hozzászólások: 244
Lakóhely: Celldömölk
Regisztrált: 2008.09.13
x6 x5 x1
|
Elküldve: 2012.11.05 17:17 |
|
|
Ovál pályára hogyan készitsünk setupot? Valaki tud tanácsot adni?
Haflac: Hozok még máglyarakást.
Karano: Lehet hogy én ezt más néven ismerem, vagy nincs másik neve?
Madhat: Tábortûz.... |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
Norcs
Tag
Hozzászólások: 555
Lakóhely: Budajenõ
Regisztrált: 2011.06.30
x2 x11 x8
|
Elküldve: 2012.11.05 17:25 |
|
|
Hát elvileg féloldalasan kell és elég 3-4 fokozat is. A szárnyakat nem nehéz belõni, én úgy csinálnám hogy jobb oldalt kisebb a guminyomás a hasmagasság meg egyenlõ a többit meg ki kell tapasztani, a kerék összetartás meg jó úgy ahogy van.
|
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
mumus70
Tag
Hozzászólások: 3087
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2011.06.28
|
Elküldve: 2012.11.05 17:39 |
|
|
Miért jobb oldalt kisebb? Gondold el, autódon leengeded a bal oldali elsõ kereket, merre fog húzni a kormány? Segítek: balra, mivel megnõ a gördülési ellenállás, mivel a jobb oldali meg kemény. Oválon a bal oldalt kell lassítani, hogy arra húzzon, ezáltal jobban fordul. Szerintem.
Eat my dust!
Nem vagyok túl gyors, azt viszont stabilan tudom!
Csomagot kaptam LÁJF! |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
Norcs
Tag
Hozzászólások: 555
Lakóhely: Budajenõ
Regisztrált: 2011.06.30
x2 x11 x8
|
Elküldve: 2012.11.05 18:40 |
|
|
Jogos, idõközben ki is próbáltam
|
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2012.11.05 21:44 |
|
|
Iiigen.... bal oldalt kisebb nyomás, de nem is kevéssel. Szárnyak minél kisebbek a jó végseb eléréséhez. Hasmagasság: baloldala lent jobboldala fent( a távtartókkal is operálva). Kerék összetartás: elöl-hátul minimális széttartás!!! kell. Utánfutás: jobboldalt nagyobb, mivel kevesebbet kell beforduljon a jobb kerék. Padló lemezt tartó 3. rugó: meg felelõen kemény(mivel igen síma a pálya), s mivel kemény, kicsi csillapítást igényel.
Futómû: értelem szerûen jobb oldalt keményebb, viszont lengés csillapítás is kemény kell, hogy minél kevésbé menjen ki a súly a kanyarokban. Súly elosztás: természetesen koppra balra mivel balos pálya. Stabilizátorok: az elejét fogni kell vele mivel csak padló gázas gyors kanyarok vannak, nincs szükség különösebb át terhelõdésre az oldalak között, sõt éppen hogy pont csökkenteni kell a folyamatos jobbra terhelõdést (az egész setelés erre a célra irányul egyébként a nagy végseb elérése mellett) tehát jó nagy. És végül a váltó, ez a leglényegesebb. Kellõen belõtt fokozat fõleg 6.-ra és 5.-re, hogy a kanyarokban ne essen nagyon a fordulat, de még se zabáld meg a motort a túl forgatással, és jól eltalált diffizár. Coast érték (diffizár értéke lassuláskor) szinte lényegtelen mert sohasem kell fékezni (kivéve sc fázis meg box kiállás), ebböl kifolyólag a fék állításai is lényegtelenek, maradhat egy sima trackra belõtt értéken.
Kormányzár egyéni ízlés dolga, de nem jó a nagy érték, mint ahogyan a túl kicsi kormány elfordulási szög(a kormány driverben) sem, már akinek állítható (nálam 300 fok a bevált szög)
És még valami: full help off. A stabilitás is!!!(mert az viszont nem hatástalan a modban...) A többi pedig, benya, gumi, hûtök stb már kitesztelés és egyéni stratégia kérdése....
Jó szórakozást, hajrá! |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
karano
Tag
Hozzászólások: 244
Lakóhely: Celldömölk
Regisztrált: 2008.09.13
x6 x5 x1
|
Elküldve: 2012.11.08 18:47 |
|
|
Köszi Thomas, egyetlen kérdésem lenne. biztosan egyértelmû mindenkinek, de nekem az nem világos h az elejét fogni kell a stabilizátorral Azt mit tesz? Nagyobb vagy kisebb érték?
Haflac: Hozok még máglyarakást.
Karano: Lehet hogy én ezt más néven ismerem, vagy nincs másik neve?
Madhat: Tábortûz.... |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
ipojan
Moderátor
Hozzászólások: 764
Regisztrált: 2012.07.16
x1 x1 x2
|
Elküldve: 2012.11.08 19:01 |
|
|
karano írta:
Köszi Thomas, egyetlen kérdésem lenne. biztosan egyértelmû mindenkinek, de nekem az nem világos h az elejét fogni kell a stabilizátorral Azt mit tesz? Nagyobb vagy kisebb érték?
maximum |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
karano
Tag
Hozzászólások: 244
Lakóhely: Celldömölk
Regisztrált: 2008.09.13
x6 x5 x1
|
Elküldve: 2012.11.08 19:31 |
|
|
Köszönöm
Haflac: Hozok még máglyarakást.
Karano: Lehet hogy én ezt más néven ismerem, vagy nincs másik neve?
Madhat: Tábortûz.... |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
atirazor
Tag
Hozzászólások: 15
Lakóhely: Gyõr
Regisztrált: 2013.01.09
|
Elküldve: 2013.03.01 18:07 |
|
|
Valaki esetleg tudna segíteni, hogy a II. Sprint ligában a Nordschleifére milyen setupot kéne használni? |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
Adam
Tag
Hozzászólások: 1136
Lakóhely: Szany
Regisztrált: 2008.12.31
x11 x24
|
Elküldve: 2013.06.01 11:24 |
|
|
mit lehet azzal a problémával kezdeni, hogy:...
Fékezek, nem blokkol, semmi probléma szerintem a fékkel, DE amikor elengedem a féket, kitör az autó hátúlja. |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
Thomas50
Moderátor
Hozzászólások: 2325
Lakóhely: Püspökladány
Regisztrált: 2009.09.19
x22 x39 x40
|
Elküldve: 2013.06.01 12:09 |
|
|
Sokszor volt már nekem is ilyen gond, tapasztalataim alapján a dolog magyarázata és megoldása marha egyszerû
Véleményem szerint a jelenség logikája, hogy a féktávon elõre billent verda, a fék felengedésekor hirtelen hátrabillenve szó szerint "seggre ûl", azaz a padlólemez hátul felül az aszfaltra, s így gyakorlatilag úgymond "elveszíti" a verda a hátsó gumikat, aminek következménye hogy megy-csúszik amerre akar a fara...Megoldása: elsõsorban az autó általános hosszirányú elõre-hátra billenésének jobb kontrollálása, azon belül is inkább a hátra irányú jelen esetben, azaz lassú kirugózás értéke elõl kisebbre/lassú berugózás értéke hátul nagyobbra, ha végképp nem találsz megfelelõ kombinációt ami helyrehozza anélkül hogy jelentõsen rontaná a pályán máshol egyébként (feltételezem) megfelelõ setupot, akkor rugóerõsség ill autóhasmagasság korrigálása(akár csak a csomagolóval is) hátul, segíthet.
Szerkesztette: Thomas50 - 2013.06.01 12:21 |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
Bandi
Tag
Hozzászólások: 1060
Lakóhely: Szolnok/Szeged
Regisztrált: 2008.03.18
x1
|
Elküldve: 2013.06.01 12:59 |
|
|
Adam írta:
mit lehet azzal a problémával kezdeni, hogy:...
Fékezek, nem blokkol, semmi probléma szerintem a fékkel, DE amikor elengedem a féket, kitör az autó hátúlja.
Szerintem vonulj vissza Egyszerûbb mint atomfizikusnak lenni
"Elõttem a cél, és még 21 autó."
"Minden utcai pálya technikás, de nem mindegyik technikás pálya utcai."
"Az esetek 98%-ban igazam van. Kit érdekel az a maradék 3%?" |
|
Szerzõ |
RE: A Setup készítés alapjai, avagy hogyan lehet egyszerûen összehozni egy jó Setupot |
zak05
Tag
Hozzászólások: 317
Lakóhely: Bonyhád nádasdi u 38
Regisztrált: 2010.08.20
x11 x9 x9
|
Elküldve: 2013.06.01 13:31 |
|
|
hát én nem tudom!! én goldenbe már mindennel próbálkoztam... de a kocsi katasztrófa!!nekem elmászik féktávon, még úgyis h méterekkel korábban fékezek mint a többiek. aztán már annyire felidegesített hogy fogtam magam és az eddigihez képest homlokegyenest az ellenkezõjére állítottam majdnem mindent! és láss csodát pontosan ugyanolyan köröket tudok menni... király!! úgyhogy most elegem lett! egy darabig tuti h pápá golden!! sõt ott tartok hogy pápá versenyzés!! versenyezzenek csak a fizikusok mert így nekem nincs értelme!! |
|