Szerzõ |
Net beállítások |
pikador
Fõ Adminisztrátor
Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12
x5
|
Elküldve: 2008.01.21 19:56 |
|
|
Megvitatásra bocsátom a szerver netbeállításait, hátha együtt ki tudunk találni valami okosat.
A jelenlegi beállítások:
[ Multiplayer Options ]
Net Connection Type="4" // 4 - LAN
Multiplayer Enum Type="1" // 1 = Internet
Net Data Rate="32" // client setting
Net Data Rate Max="12"
Net Flush Threshold="472"
Net Lazy Flush="1"
Net Join Timeout="150.00000"
Multi Allowed Aids="-1825"
Force Physics="16"
Announce Host="1"
Gamelist AutoRefresh (LAN)="1"
Max MP Players="24"
Gamespy Query Port Start="34297"
Port Start="34397"
Game List Sort Method="1" // 1=Sort by ping
Allow Chat In Car="1"
Closed MP Qualify Sessions="0"
Throttling="1" // enable throttling code
Collision Threshold="0.30000"
Dedicated Target Rate="1024"
Unique Vehicle Check="0"
Throttle Upstream Override="4096"
Spline Generate DT="0.10000"
BoneSpring Threshold="0.10000"
BoneSpring Min Constant="25.00000"
BoneSpring Max Constant="120.00000"
Damping Multiplier="1.00000"
Itt van egy angol leírás róla, ami alapján próbáltam belõni
http://www.pcracer.com/pcracer/modules/xoopsfaq/index.php?cat_id=1
A kapcsolat pedig:
|
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
Overdrive
Tag
Hozzászólások: 581
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2008.01.14
x1
|
Elküldve: 2008.01.21 22:26 |
|
|
A neten több helyen is olvastam a követketõ változtatásokról:
Throttling:"0"
CollisionTreshold:"0.30000"
DedicatedTargetRate:"112"
ThrottleUpstreamOverride:"112"
BoneSpringTreshold"0.15000"
Kérem jelezzétek mi a vélemény vagy esetleg valaki másképp tudja.
Szerkesztette: Overdrive - 2008.01.21 22:37 |
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
pikador
Fõ Adminisztrátor
Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12
x5
|
Elküldve: 2008.01.21 23:29 |
|
|
Én is olvastam ezt pár helyen.
Throttling 0 a továbbfejlesztett netkód kikapcsolása. Ami többek között azt jelenti, hogy pl aki a pályán van annak az infóját mindig megkapod, nem csak akkor amikor éppen a közeledben van, így sokkal többet kommunikál a program teljesen feleslegesen. Sok egyéb javítás is van ebben. De leginkább a rendelkezésre álló sávszélességet igyekszik kihasználni. Persze ettõl még ki lehet próbálni, hogy milyen, elvileg ha elég erõs mindenkinek a kapcsolata, akkor a több kommunikációt is el kell bírni a szervernek, de semmiképp nem a ThrottleUpstreamOverride 112vel fogja ezt. Ez kb leírás szerint 3-4 ember játékához elegendõ.
A ThrottleUpstreamOverride 112-re állítani kb a netsebesség 1%anak kihasználását állítja be. A leirás szerint: This is where you tell the code your server upload bandwidth. Azaz ez állítja be a szerver feltöltési sebességét. Ha most ezt 112re állítom, az biztos hogy nem jó választás.
A CollisionTreshold:"0.30000" egy érdekes beállítás, ez kb azt jelenti hogy 300 ping felett játékos nem ütközik másokkal össze. Ez nekünk azért mindegy mert az már régen rossz ha valaki 300 ping felett jön fel a szerverre, nem is volt még ilyen.
Amúgy több ligában is olvastam, hogy ezeket mindenkinek be kell írni a plr filejába, ami azért érdekes, mert ezek szerver oldali beállítások. Tehát ha valaki épp nem szerver, akkor semmit nem számít.
Nekem a net lazy és kliens oldalon a rate, ami igazán érdekes.
Azon gondolkodtam mibõl adódhatott a keresztbefordult autók a startnál. Eddig is láttam néha ilyet 1x 2x, nethibának tudtam be. Startkor ugyebár az összes autónak az adatait folyamatosan kapja a kliens a szervertõl még a továbbfejlesztett köddal is, mivel látótávolságon belöl van mindenki, még ha az autó mögött is helyezkedik el. Ez kanadában 16 autó koordinátája ami induláskor egyszerre változott meg. Mi történik akkor, ha a 12es ratebe ennyi információ már nem fér bele? Elképzelhetõ, hogy a koordináta mellett egy másodlagosnak ítélt adatot teszem azt, hogy merre áll az autó már nem tudja elküldeni? Most direkt megnéztem a szerver oldali replayben nem látszanak keresztbe fordult autók, viszont a kliens oldali replayekben igen. Tehát a szerverhez eljutottak az adatok de a kliensekhez nem minden esetben. Vagy a szerver upstream kicsi, ami nem nagyon sanszos, de feljebb lehet venni (leírás alapján 18 embernél 1800 nálunk 4096). Vagy pedig a kliens oldalon nem elég az összes adat befogadására a rate.
A net lazy 1re állítása az akadozás elkerülésére lehet, hogy nem a legjobb választás.
Leírás szerint : an explicit flush will not be called after the server re-transmits incoming data, providing less bandwidth consumption by reducing header sizes, but will increase latency
Nem pontosan értem, de valami olyasmi akar lenni, hogy a szervertõl érkezõ adatokat nem kéri le újra, ezzel csökkenti a sávszélesség fogyasztást, de növeli a pinget.
Két embernek lennék kiváncsi a net beállításaira, mégpedig az egyik Kova, a másik meg Bedy. Õk ketten álltak keresztbe a startnál ha jól láttam. Kova az eléggé esetlegesen mozgott a pályán elképzelhetõ, hogy nem volt túl stabil a netje.
Na valami ilyesmi. |
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
Overdrive
Tag
Hozzászólások: 581
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2008.01.14
x1
|
Elküldve: 2008.01.22 00:02 |
|
|
Kössz a pontos infot,beállitottam a leirtak szerint mindent.
Remélem,hogy holnap tudjuk tesztelni.... |
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
Kova
Tag
Hozzászólások: 262
Lakóhely: Tápiógyörgye
Regisztrált: 2007.12.11
x1
|
Elküldve: 2008.01.22 02:22 |
|
|
Hát köszönöm szépen az esetlen jelzõt Amúgy tényleg elég dekoncentrált voltam a rajt után, de annak nem a net, hanem drága jó anyucikám volt az oka Folyamatosan karattyolt a fülembe, és mire helyre tettem, addigra szépen felökleltem Overdrive "csordogáló" (hogy egy klasszikust idézzek) autóját, úgyhogy még javítani sem tudtam...
Amúgy érdekes, nálam meg a rajtnál Bazsa és Wawaws volt keresztbe állva.
De szivesen segítenék neked Pika, ha leírod a kútfejemnek hogy mire vagy pontosan kiváncsi, mert én ezekhez az internetes, meg pinges, meg netbeállításos dolgoghoz, hát fogalmazzunk úgy hogy vajnyi keveset konyítok
Bliccelõbõl lesz a legjobb kaller! |
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
Bedy
Tag
Hozzászólások: 361
Lakóhely: Békés
Regisztrált: 2008.01.15
x1 x2
|
Elküldve: 2008.01.22 06:41 |
|
|
A plr fájlomat már modosítottam azota mégpedig igy :
Throttling="1"
Collision Threshold="0.35000"
Dedicated Target Rate="512"
Throttle Upstream Override="112"
BoneSpring Threshold="0.15000"
ha valami nem jó akkor még modosítom.
Szerkesztette: Bedy - 2008.01.22 06:43 |
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
pikador
Fõ Adminisztrátor
Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12
x5
|
Elküldve: 2008.01.22 07:39 |
|
|
Net Data Rate-ed mennyi? |
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
Bedy
Tag
Hozzászólások: 361
Lakóhely: Békés
Regisztrált: 2008.01.15
x1 x2
|
Elküldve: 2008.01.22 12:14 |
|
|
Net Connection Type="2" // 0 - 28K, 1 - 56k, 2 - ISDN, 3 - cable/dsl, 4 - LAN
Multiplayer Enum Type="1" // 0 = LAN, 1 = Internet
Net Data Rate="12" // client setting
Net Data Rate Max="12" // defined by the host of a particular session
|
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
Kova
Tag
Hozzászólások: 262
Lakóhely: Tápiógyörgye
Regisztrált: 2007.12.11
x1
|
Elküldve: 2008.01.22 15:40 |
|
|
Megnéztem ezt a speed-es micsodát, csak nem tom hogy kell ide képet beilleszteni, inkább leírom:
Download: 2581 kb/s
Upload: 217 kb/s
ISP: Hungarian Telecom MATAV
Server: Budapest
Ping: 62 ms
Distance ~50 mi
Bliccelõbõl lesz a legjobb kaller! |
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
pikador
Fõ Adminisztrátor
Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12
x5
|
Elküldve: 2008.01.22 17:22 |
|
|
Annyira röhejes uploadot adnak ezek a köcsög szolgáltatók... Azért mindenesetre ennek elégnek kellene lennie.
Ha lehet próbáljuk meg kliens oldalon a net data rate-et feljebb venni olyan 16ra.
Szerver oldalon feljebb vettem a max rate-et 16ra, a net lazyt kikapcsoltam. Rakok fel egy hálózati forgalom analizáló programot, azzal megnézzük pontosan mennyit is kommunikál így a szerver. |
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
pikador
Fõ Adminisztrátor
Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12
x5
|
Elküldve: 2008.01.22 21:31 |
|
|
Na megvolt a teszt. Más ligákban a versenyen vannak ennyien mint nálunk csak egy sima teszten . Köszönet annak aki eljött. 11 ember volt végül. A szerver legnagyobb leterheltség mellet kb 60-70K-t kommunikál http://hopto.extra.hu/download_admin/server_stat.jpg, ehhez egy 512es feltöltési sebességû kapcsolat elég lenne. Szóval a szerver elvileg bõven elbírja a 18-20, de akár a 40 fõt is.
Net lazy kikapcsolásával is ugyanúgy megvoltak a szinkron hibák és egy két ember még mindig nem látott minden versenyzõt.
Egyelõre azt tudnám javasolni, hogy a net data rate-et mindenki emelje meg 16-ra, vagy 20ra, akinek jobb netje van.
|
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
pikador
Fõ Adminisztrátor
Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12
x5
|
Elküldve: 2008.03.05 14:12 |
|
|
Na végre van netem a melóhelyen is. Elég érdekes a sebesség:
, ha véletlen nem tudok hazamenni valamiért akkor innen is meg lehet esetleg oldani a futamot néha.
Idegeink kötélbõl. |
|
Szerzõ |
RE: Net beállítások |
Drivrman
Tag
Hozzászólások: 102
Lakóhely: Szeged
Regisztrált: 2007.12.22
x2 x3 x3
|
Elküldve: 2008.03.05 14:25 |
|
|
nagyon cooool ...... jól le van korlátozva a letöltés |
|