HOPTO
31,968,113 látogató
Aktuális bajnokságok:
        
 
Aktuális ligák

Rfactor 2 szerver
Teamspeak


Facebook
 
Hopto.hu VIP
Csatlakozok
A hopto.hu autószimulátoros közösség facebook csoportja.
 
Lezárult bajnokságok
Golden:
Golden 2008-2009 - Tab.
Golden 2009-2010
Golden Liga 2010-2011
Golden Liga 2011-2012
Golden Liga 2012-2013
GOLDEN F1 2014
Silver:
Silver 2008-2009 - Tab.
Silver 2009-2010
Silver Liga 2010-2011
Open Wheel:
OW1 Formula BMW (1)
OW1 Formula BMW (2)
OW2 Indycar
OW1 Formula Renault (1)
OW2 GP2
OW1 Formula Renault (2)
OW1 Formula Master (1)
OW1 Formula Master (2)
OW1 Formula Reiza F3
OW1 Formula Predator
F1 1994
OW1 WSR 3.5
OW1 World Series by Nissan
HOPTO GP2 2014
WSR 3.5 RELOADED
F1 1976
Silver F1
Túraautó:
HTCC - BMW GTR
Sörliga Gallardo
Sörliga RETRO Minikupa
K1 Clio (1)
T1 Clio (2)
T2 Aston Martin
T1 Alfa Romeo 147 világkupa (1)
T2 BMW Z4
T3 Porsche
Night Fun Cup
T1 Alfa Romeo 147 világkupa (2)
T2 BMW Z4 (2)
T3 Ferrari 458
T1 Skoda Fabia (1)
T1 Skoda Fabia (2)
T2 Corvette
T1 BMW1 (1)
T2 GT3
T1 BMW1 (2)
WTCC 2011-2012
T1 Honda S2000
T1 DTM 1994
T1 Stock Car V8
WTCC 2012-2013
WTCC 2013
DTM 2013
V8 Supercars
Porsche GT3
Seat Leon Eurocup
Radical SR8
ADAC GT
WV Scirocco
Gokart:
I. Gokart Bajnokság
II. Gokart Bajnokság
III. Gokart Bajnokság
IV. Gokart Bajnokság
Liszensz:
McLaren F1
Formula Nippon
F1'91
Champ Car
HTCC FIA GT
HTCC Seat
rFactor2:
RF2 Porsche GP
Egyéb:
1. Születésnapi kupa
1979 GP Classic
I. Sprint Liga
FSone 2008 Teszt
2. Születésnapi kupa
Karácsonyi kupa 2009
Toyota Atlantic ovál
Nyári kupa 2010
F1 2004 Liga
Karácsonyi kupa 2010
Summer Raly 2011
3. Születésnapi kupa
II. Sprint Liga
NASCAR FUN
rFactor2 Renault Megane
OWT BEST MIX
III.Sprint Liga
Race07:
WTCC 2007
Truck Series
Search the site

Enter words:


Fórumtéma megtekintése
HOPTO LIGA | HOPTO LIGA t?rsalg?
Szerzõ Net beállítások
pikador
Fõ Adminisztrátor

Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12

x5
Elküldve: 2008.01.21 19:56
Megvitatásra bocsátom a szerver netbeállításait, hátha együtt ki tudunk találni valami okosat.

A jelenlegi beállítások:

[ Multiplayer Options ]
Net Connection Type="4" // 4 - LAN
Multiplayer Enum Type="1" // 1 = Internet
Net Data Rate="32" // client setting
Net Data Rate Max="12"
Net Flush Threshold="472"
Net Lazy Flush="1"
Net Join Timeout="150.00000"
Multi Allowed Aids="-1825"
Force Physics="16"
Announce Host="1"
Gamelist AutoRefresh (LAN)="1"
Max MP Players="24"
Gamespy Query Port Start="34297"
Port Start="34397"
Game List Sort Method="1" // 1=Sort by ping
Allow Chat In Car="1"
Closed MP Qualify Sessions="0"
Throttling="1" // enable throttling code
Collision Threshold="0.30000"
Dedicated Target Rate="1024"
Unique Vehicle Check="0"
Throttle Upstream Override="4096"
Spline Generate DT="0.10000"
BoneSpring Threshold="0.10000"
BoneSpring Min Constant="25.00000"
BoneSpring Max Constant="120.00000"
Damping Multiplier="1.00000"

Itt van egy angol leírás róla, ami alapján próbáltam belõni
http://www.pcracer.com/pcracer/modules/xoopsfaq/index.php?cat_id=1

A kapcsolat pedig:
Szerzõ RE: Net beállítások
Overdrive
Tag

Hozzászólások: 581
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2008.01.14

x1
Elküldve: 2008.01.21 22:26
A neten több helyen is olvastam a követketõ változtatásokról:

Throttling:"0"
CollisionTreshold:"0.30000"
DedicatedTargetRate:"112"
ThrottleUpstreamOverride:"112"
BoneSpringTreshold"0.15000"

Kérem jelezzétek mi a vélemény vagy esetleg valaki másképp tudja.
Szerkesztette: Overdrive - 2008.01.21 22:37
Szerzõ RE: Net beállítások
pikador
Fõ Adminisztrátor

Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12

x5
Elküldve: 2008.01.21 23:29
Én is olvastam ezt pár helyen.

Throttling 0 a továbbfejlesztett netkód kikapcsolása. Ami többek között azt jelenti, hogy pl aki a pályán van annak az infóját mindig megkapod, nem csak akkor amikor éppen a közeledben van, így sokkal többet kommunikál a program teljesen feleslegesen. Sok egyéb javítás is van ebben. De leginkább a rendelkezésre álló sávszélességet igyekszik kihasználni. Persze ettõl még ki lehet próbálni, hogy milyen, elvileg ha elég erõs mindenkinek a kapcsolata, akkor a több kommunikációt is el kell bírni a szervernek, de semmiképp nem a ThrottleUpstreamOverride 112vel fogja ezt. Ez kb leírás szerint 3-4 ember játékához elegendõ.

A ThrottleUpstreamOverride 112-re állítani kb a netsebesség 1%anak kihasználását állítja be. A leirás szerint: This is where you tell the code your server upload bandwidth. Azaz ez állítja be a szerver feltöltési sebességét. Ha most ezt 112re állítom, az biztos hogy nem jó választás.

A CollisionTreshold:"0.30000" egy érdekes beállítás, ez kb azt jelenti hogy 300 ping felett játékos nem ütközik másokkal össze. Ez nekünk azért mindegy mert az már régen rossz ha valaki 300 ping felett jön fel a szerverre, nem is volt még ilyen.

Amúgy több ligában is olvastam, hogy ezeket mindenkinek be kell írni a plr filejába, ami azért érdekes, mert ezek szerver oldali beállítások. Tehát ha valaki épp nem szerver, akkor semmit nem számít.

Nekem a net lazy és kliens oldalon a rate, ami igazán érdekes.

Azon gondolkodtam mibõl adódhatott a keresztbefordult autók a startnál. Eddig is láttam néha ilyet 1x 2x, nethibának tudtam be. Startkor ugyebár az összes autónak az adatait folyamatosan kapja a kliens a szervertõl még a továbbfejlesztett köddal is, mivel látótávolságon belöl van mindenki, még ha az autó mögött is helyezkedik el. Ez kanadában 16 autó koordinátája ami induláskor egyszerre változott meg. Mi történik akkor, ha a 12es ratebe ennyi információ már nem fér bele? Elképzelhetõ, hogy a koordináta mellett egy másodlagosnak ítélt adatot teszem azt, hogy merre áll az autó már nem tudja elküldeni? Most direkt megnéztem a szerver oldali replayben nem látszanak keresztbe fordult autók, viszont a kliens oldali replayekben igen. Tehát a szerverhez eljutottak az adatok de a kliensekhez nem minden esetben. Vagy a szerver upstream kicsi, ami nem nagyon sanszos, de feljebb lehet venni (leírás alapján 18 embernél 1800 nálunk 4096). Vagy pedig a kliens oldalon nem elég az összes adat befogadására a rate.

A net lazy 1re állítása az akadozás elkerülésére lehet, hogy nem a legjobb választás.

Leírás szerint : an explicit flush will not be called after the server re-transmits incoming data, providing less bandwidth consumption by reducing header sizes, but will increase latency

Nem pontosan értem, de valami olyasmi akar lenni, hogy a szervertõl érkezõ adatokat nem kéri le újra, ezzel csökkenti a sávszélesség fogyasztást, de növeli a pinget.

Két embernek lennék kiváncsi a net beállításaira, mégpedig az egyik Kova, a másik meg Bedy. Õk ketten álltak keresztbe a startnál ha jól láttam. Kova az eléggé esetlegesen mozgott a pályán elképzelhetõ, hogy nem volt túl stabil a netje.

Na valami ilyesmi.smiley
Szerzõ RE: Net beállítások
Overdrive
Tag

Hozzászólások: 581
Lakóhely: Budapest
Regisztrált: 2008.01.14

x1
Elküldve: 2008.01.22 00:02
Kössz a pontos infot,beállitottam a leirtak szerint mindent.
Remélem,hogy holnap tudjuk tesztelni....smiley
Szerzõ RE: Net beállítások
Kova
Tag

Hozzászólások: 262
Lakóhely: Tápiógyörgye
Regisztrált: 2007.12.11

x1
Elküldve: 2008.01.22 02:22
Hát köszönöm szépen az esetlen jelzõt smileysmiley Amúgy tényleg elég dekoncentrált voltam a rajt után, de annak nem a net, hanem drága jó anyucikám volt az oka :o Folyamatosan karattyolt a fülembe, és mire helyre tettem, addigra szépen felökleltem Overdrive "csordogáló" (hogy egy klasszikust idézzek) autóját, úgyhogy még javítani sem tudtam...
Amúgy érdekes, nálam meg a rajtnál Bazsa és Wawaws volt keresztbe állva.
De szivesen segítenék neked Pika, ha leírod a kútfejemnek hogy mire vagy pontosan kiváncsi, mert én ezekhez az internetes, meg pinges, meg netbeállításos dolgoghoz, hát fogalmazzunk úgy hogy vajnyi keveset konyítok smiley


Bliccelõbõl lesz a legjobb kaller!
Szerzõ RE: Net beállítások
Bedy
Tag

Hozzászólások: 361
Lakóhely: Békés
Regisztrált: 2008.01.15

x1 x2
Elküldve: 2008.01.22 06:41

A plr fájlomat már modosítottam azota mégpedig igy :
Throttling="1"
Collision Threshold="0.35000"
Dedicated Target Rate="512"
Throttle Upstream Override="112"
BoneSpring Threshold="0.15000"
ha valami nem jó akkor még modosítom.



Szerkesztette: Bedy - 2008.01.22 06:43
Szerzõ RE: Net beállítások
pikador
Fõ Adminisztrátor

Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12

x5
Elküldve: 2008.01.22 07:39
Net Data Rate-ed mennyi?
Szerzõ RE: Net beállítások
Bedy
Tag

Hozzászólások: 361
Lakóhely: Békés
Regisztrált: 2008.01.15

x1 x2
Elküldve: 2008.01.22 12:14
Net Connection Type="2" // 0 - 28K, 1 - 56k, 2 - ISDN, 3 - cable/dsl, 4 - LAN
Multiplayer Enum Type="1" // 0 = LAN, 1 = Internet
Net Data Rate="12" // client setting
Net Data Rate Max="12" // defined by the host of a particular session


Szerzõ RE: Net beállítások
Kova
Tag

Hozzászólások: 262
Lakóhely: Tápiógyörgye
Regisztrált: 2007.12.11

x1
Elküldve: 2008.01.22 15:40
Megnéztem ezt a speed-es micsodát, csak nem tom hogy kell ide képet beilleszteni, inkább leírom:
Download: 2581 kb/s
Upload: 217 kb/s
ISP: Hungarian Telecom MATAV
Server: Budapest
Ping: 62 ms
Distance ~50 mi


Bliccelõbõl lesz a legjobb kaller!
Szerzõ RE: Net beállítások
pikador
Fõ Adminisztrátor

Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12

x5
Elküldve: 2008.01.22 17:22
Annyira röhejes uploadot adnak ezek a köcsög szolgáltatók... Azért mindenesetre ennek elégnek kellene lennie.

Ha lehet próbáljuk meg kliens oldalon a net data rate-et feljebb venni olyan 16ra.

Szerver oldalon feljebb vettem a max rate-et 16ra, a net lazyt kikapcsoltam. Rakok fel egy hálózati forgalom analizáló programot, azzal megnézzük pontosan mennyit is kommunikál így a szerver.
Szerzõ RE: Net beállítások
pikador
Fõ Adminisztrátor

Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12

x5
Elküldve: 2008.01.22 21:31
Na megvolt a teszt. Más ligákban a versenyen vannak ennyien mint nálunk csak egy sima teszten smiley. Köszönet annak aki eljött. 11 ember volt végül. A szerver legnagyobb leterheltség mellet kb 60-70K-t kommunikál http://hopto.extra.hu/download_admin/server_stat.jpg, ehhez egy 512es feltöltési sebességû kapcsolat elég lenne. Szóval a szerver elvileg bõven elbírja a 18-20, de akár a 40 fõt is.
Net lazy kikapcsolásával is ugyanúgy megvoltak a szinkron hibák és egy két ember még mindig nem látott minden versenyzõt.

Egyelõre azt tudnám javasolni, hogy a net data rate-et mindenki emelje meg 16-ra, vagy 20ra, akinek jobb netje van.
Szerzõ RE: Net beállítások
pikador
Fõ Adminisztrátor

Hozzászólások: 4147
Lakóhely: Debrecen
Regisztrált: 2007.11.12

x5
Elküldve: 2008.03.05 14:12
Na végre van netem a melóhelyen is. Elég érdekes a sebesség:
, ha véletlen nem tudok hazamenni valamiért akkor innen is meg lehet esetleg oldani a futamot néha. smiley


Idegeink kötélbõl.
Szerzõ RE: Net beállítások
Drivrman
Tag

Hozzászólások: 102
Lakóhely: Szeged
Regisztrált: 2007.12.22

x2 x3 x3
Elküldve: 2008.03.05 14:25
nagyon cooool ...... jól le van korlátozva a letöltés smiley
Ugrás a fórumra:

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Kattints ide!

Elfelejtetted jelszavad?
Kérj újat itt.
Üzenõfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

tomahawk
2024.02.19 15:59
Sziasztok, igaz hogy csak itt, de atveszem a pole poziciot. ;]
Csuly
2023.12.13 11:59
up smiley
Adam
2022.05.15 18:14
Na csá smiley
tomahawk
2022.04.06 16:57
Szeva Bedy, 1000 eve .......... hogy kiloktelek Kanadaban halozati hiba miatt . ;]
Plett
2022.03.02 20:59
Engedjétek el smiley
Bedy
2022.03.01 15:29
Szevasztok! Azért se Toma ?
tomahawk
2022.02.01 17:07
Sziasztok, gondoltam ujra irok ide valamit hogy egy ideig megint az enyem legyen a legfrissebb bejegyzes. :] Mondjuk az eves beirogatasokon felul azert tolnek par kort, hatha nem csusznek ki az elso kanyar ... a francokat ... egyenesben. ;]
VATANEN
2021.12.24 15:17
Talán egyszer igen smiley Ha jó sokan szeretnének újra élni smiley
gyuszi
2021.12.19 17:44
Sziasztok! Időnként én is benézek...kis nosztalgia....és talán egy kis kíáncsiság,hogy elindul-e az élet itt.
Fix
2021.10.24 12:53
smiley
CiBa
2021.01.02 10:09
BÚÉK! smiley
Finland
2020.12.20 20:36
Sziasztok! Kellemes lakomázást mindenkinek az év hátralevő részére smiley
Adam
2020.12.20 17:58
bummm
pikador
2020.12.19 18:19
Azt bizony nagyon jól tetted smiley
tomahawk
2020.12.15 23:47
Sziasztok, gondoltam irok ide valamit hogy az enyem legyen a legfrissebb bejegyzes. ;]