Mindannyian szembesülhettetek a szomorú ténnyel, miszerint az utóbbi hetekben sajnos a V8 Supercars bajnokságunk látogatottsága jelentõsen negatív irányt vett. A témában kiírt szavazás eredménye az AT kezébe adta a döntés felelõsségét, így a szombati napon - más egyéb a ligát érintõ téma mellett - alaposan megtárgyaltuk ezt a problémát is.
Ezek alapján a V8 lezárása és a következõ (egyébként több, már jó ideje startra készen álló bajnokság közül) a Porsche GT3 azonnali elindítása mellett döntöttünk. A többi felmerült témát illetõen, a közeljövõben külön hírben kaptok majd tájékoztatást.
A V8 Supercars eredménytáblázata egyébként, a lezárást követõen a következõképpen alakult: az 1. helyen Carlosrol a 2.-on Kokszi, míg a 3.-on Nagygeri végzett, további eredményekért katt IDE.
Nos és akkor néhány szó, amit a Porsche Bajnokságról elöljáróban megjegyezni érdemes: ezzel a moddal már futott a Hopto egy sikeres és nagy létszámú bajnoki szezont, ezért a mod Hopto Edition változatában fellelhetõ pilóta specifikus egyedi festések nem a véletlen mûvei. A mod továbbra is könnyen és jól vezethetõ - nagyjából alap setuppal és akár segítségek nélkül is. A mod tehát egyszer már bizonyított, így csak és kizárólag rajtatok múlik, hogy mi sül ebbõl most ki!
Ízelítõnek íme egy kis flash Zsolt25 jóvoltából, a liga oldalt pedig megtaláljátok: ITT
Sok sikert, izgalmas csatákat és legfõképpen kellõ létszámot kíván a versenyekre: az AT !!!Hajrá mindenki, hajrá HOPTO!
Fõadmini kötelezettségemnek eleget téve, szomorúan tájékoztatlak benneteket a következõ rendkívüli döntésemrõl:
Difectly nincknevû tagunk a mai napon a liga soraiból sajnálatos módon, de azonnali hatállyal kizárásra került.
Nevezett emberke, a szabályzatban, a valós adatokkal és az avatar képpel kapcsolatosan megfogalmazott legalapvetõbb elvárásnak többszöri figyelmeztetés ellenére sem volt hajlandó eleget tenni, sõt az Admin Team tagjait sértõ módon reagálva a jó szándékú figyelmeztetésekre, az AT és a liga iránti totális tiszteletlenségrõl tett tanúbizonyságot.
A Vezetõség egyértelmû álláspontja szerint, az ilyen mentalitás eddig sem volt, és a jövõben sem lesz tolerálható a Hopto soraiban, ezért fõadmini hatáskörömben a fenti szanklció azonnali foganatosítása mellett döntöttem.
Mint nyilván mindannyian tudjátok, idén is lesz WSR a Hungaroringen.
A korábbi évekhez hasonlóan, várhatóan most is több tagunk is ott lesz a rendezvényen. Éppen ezért szeretnénk felmérni, hogy van e szükség emiatt a hétvégi HOPTO futamok idõpontjainak módosítására.
Kérünk benneteket, hogy e hír kommentjeiben jelezzétek ez irányú elképzeléseiteket, tehát hogy ki az, aki jön a Ringre és melyik napon, illetve hogy szeretne-e emiatt verenynap/versenyidõpont halasztást a V8 Supercars/GP2 2014 aktuális futamait illetõen.
A WSR-el kapcsolatos Információkat megtalálhatjátok a Renault honlapján, azaz
ITT is.
Az ADMIN TEAM egyébként, elõreláthatólag a szombati napon, majdnem teljes létszámmal jelen lesz.
Gyertek el Ti is minél többen, hisz azért nem olyan sok alkalom adódik arra, hogy testközelbõl láthassuk, hallhassuk, érezhessük az igazi forma autó versenyek hangulatát, hangját, az égett gumi és a benzingõz illatát, és mindezt ráadásul teljesen ingyen!
Üdv versenyzõk! Mint tudjátok, az elmúlt héten lezajlott a DTM 2013 záró versenynapja, s ezzel véget ért ez a bajnokságunk is. De csüggedésre semmi ok, hiszen a Hopto-n nem hagyjuk magukra a túra autó szerelmeseit sem, ezért máris indítjuk a következõ bajnokságunkat e szakágban is. Elõbb azonban nézzük hogyan is alakult a DTM sorozat végelszámolása:
A további eredményeket a bajnokság oldalán találhatjátok: ITT
Gratulálunk a dobogósoknak és minden induló pilótának az ADMIN TEAM nevében
No és akkor jöjjön aminek jönnie kell. Ezúttal egy kicsit nagyobb kihívás elé állítunk benneteket, de ettõl függetlenül reméljük, hogy a DTM -hez hasonló látogatottságú és jó kis bajnokságot sikerül lebonyolítanunk az elkövetkezendõ hetekben is. Hajrá HOPTO, és mindenki
V8 Supercars-ra fel!
Információk, versenynaptár, versenykörülmények, liga ismertetõ, és nevezés a
LIGA OLDAL-on.
Sok sikert, eredményes és izgalmas versenyeket kíván minden versenyzõnek: az ADMIN TEAM!
Minden erõfeszítésünk ellenére, sajnos mégiscsak elkövetkezett ez a szomorú pillanat.
A Hopto Liga születéséig visszanyúló tradicionális bajnokságunk ezennel végleg bezárja kapuit. Hogy mit jelentett a GOLDEN az alapító, valamint a Hoptohoz a mai napig is hûen ragaszkodó tagjainknak, azt nem kell külön ecsetelnem. Sajnos az idõ múlásával azonban minden változik, s mi, az Admin Team sem tehetünk egyebet, minthogy próbálunk megfelelni a változó világ szülte változó igényeknek. Úgy hogy fájó és vérzõ szívvel kell eleget tegyek e feladatnak, és ezennel kihirdetem a Hopto Liga utolsó Golden bajnokságának eredményét:
A Magyar Nagydíjjal a HOPTO GOLDEN F1 LIGA 2014 bajnokságot ezennel lezárom. Az így kialakult végeredmény pedig a következõ:
A HOPTO GOLDEN utolsó bajnoka immáron Zsolt25, 175 begyûjtött ponttal. A megrendezett futamokon három alkalommal is diadalmaskodni tudott, és további három dobogós helyezéssel is büszkélkedhet.
A második helyet Adam szerezte meg 128 ponttal, kiegyensúlyozott versenyzéssel, és öt dobogós helyezéssel érve el ezt a remek eredményt.
A harmadik helyen pedig, a bajnokság egyik újonca Sirhanpeter végzett. 118 pontja valamint 2 futam gyõzelme is igazolja, hogy feltörekvõ és tehetséges szimulátoros versenyzõt üdvözölhettünk a rajtrácson.
Gratulálunk nekik, és egyúttal mindenkinek akik a GOLDEN történetében bármikor is elég bátrak voltak ahhoz, hogy részt vegyenek a legjobbak viadalában. Köszönjük!
Nos és akkor a továbbiakról.
Elõször is, bár a GOLDEN immáron a múlt, de a Forma 1 továbbra is mindennapjaink része és sokunkat hoz izgalomba. Ezért az AT döntése alapján az F1 portot nem állítjuk le, F1 2014 FUN néven tovább üzemeltetjük ezáltal lehetõséget kínálva spontán szervezõdõ fun jellegû nem hivatalos versenyek lebonyolítására. Ha igazolódik hogy van erre igény, attól sem zárkózunk el, hogy a connectorból kiemelve publik szerverként futtassuk ezáltal külsõ résztvevõket is beengedve a szerverre. A mod letöltései továbbra is elérhetõek a lezárult Golden oldalán (bal oldali panelen megtaláljátok), sõt az tesztidõmentést és a live viewet is bekapcsolva hagyjuk az aktuális pályákra. Használjátok egészséggel és szervezõdjön minél több fun race.
Másodszor. A Ts-en és egyéb csatornákon érkezett információkat és igényeket kiértékelve a vezetõség egy lényegesen könnyebb és egyszerûbb bajnokság indítása mellett is döntött. A mod kiválasztásakor valamint a sorozat kialakításakor messzemenõkig próbáltunk elébe menni az elvárásoknak. Reméljük ez sikerült is, de mint tudjuk a puding próbája az evés. Úgyhogy nem is húzom tovább az idõt, induljon a banzáj, induljon az új bajnokság ami nem más mint a: GP2 2014!
Liga ismertetõ, versenykörülmények, versenynaptár és nevezés szokás szerint a LIGA OLDAL -on
Ízelítõnek pedig íme egy kis flash Zsolt25 jóvoltából.
Sok sikert, izgalmas csatákat és legfõképpen kellõ létszámot kíván a versenyekre: az AT !!!Hajrá mindenki, hajrá HOPTO!
A Bobo féle kérdõívre érkezett visszajelzések alapján, a Golden F1 bajnokságban a hátralévõ futamokra:
a kötelezõ vezetõi nézet törölésre, a segítségek közül pedig TC, ABS, és a STABILITÁS segítségek low-on engedélyezésre kerültek.
Éljetek a könnyítés nyújtotta lehetõséggel, mert immáron ez a Hopto történetében az utolsó Golden F1 bajnokság amin részt vehettek! A Golden, mint a Hopto elsõ számú és legnehezebb, és kimondottan a legjobbaknak szánt bajnoksága, a célközönség érdektelensége és inaktivitása okán, ezen a néven és ebben a funkciójában, a szezon végén bezárja kapuját és végleg megszûnik...
Sok sikert a még hátralévõ futamokra, hajrá mindenki!
Minden bizonnyal sokan vártátok már ezt az eredmény hirdetést, hiszen hagyományosan egy lezáruló bajnokság, mindeig az új szezon kezdetét is jelenti egyben. Nos lássuk akkor hogyan is alakult az OW1 WSN végeredménye:
A bajnokság gyõztese nem meglepõ módon Carlosrol lett, aki a szezont 172 ponttal zárta. 22 versenybõl 7-et megnyert, és 3 verseny kivételével minden alkalommal dobogón végzett.
A második helyen Zsolt25 zárt 160 ponttal. 5 gyõzelme mellett Carloshoz hasonlóan, 3 kivételével Õ is valamennyi futamon a virtuális dobogóra állhatott.
A harmadik helyet pedig Fekete0012 szerezte meg 137 pontal, aki 3 futam gyõzelme mellett összesen 14 dobogós helyezést könyvelhet el a szezon során.
Gratulálunk a dobogósoknak, és a bajnokságban szereplõ minden pilótának!
Az OW1 WSN szezonnal véget ért egy történet. Ez volt az utolsó belépõ szintû bajnokság, amelyet a Hopto karrier rendszere szerint rendeztünk. A következõ szezontól kezdõdõen a karrier szint rendszer megszûnik és a továbbiakban minden, akár újonnan regisztrált tagunk is korlátozás nélkül, és bármelyik bajnokságunkban részt vehet. Ehhez mindössze egy rövid tesztvezetésen kell teljesítenie a szuperliszensz megszerzésének újonnan bevezetett, minimális és jelentõsen megkönnyített kritériumait. A liszenszerzés új módjáról bõvebb információt a liga szabályzat 14.es pontjában találhattok. És hogy ne is húzzam tovább az idõt, induljon akkor a következõ szezon!
Információk, versenynaptár, versenykörülmények, liga ismertetõ, és nevezés a
LIGA OLDAL-on.
Sok sikert, eredményes és izgalmas versenyeket kíván minden versenyzõnek: az ADMIN TEAM!
Mint azt már többen is tapasztalhattátok és tudjátok, weboldalunk új tárhelyszolgáltatóhoz költöztetése vált szükségessé. Ez néhány nappal ezelõtt meg is történt, sõt Pika jóvoltából egy dizájn frissítés is aktualizálásra került. Ezúton, és itt is, külön köszönet Neki érte!
Ezt az eseményt, mint egy forduló pontként megragadva, a Hopto mûködésében is - egyébként már jó ideje esedékes - újítások, reformok bevezetése mellett döntöttünk.
Ezen reformok egyike, az Admin Csapat összetételének és munkájának átszervezése is.
A hatékonyabb munka végzés érdekében, a liga mûködésével, beleértve a bajnokságok levezetésével, szervezésével és adminisztrálásával kapcsolatos teendõket, azokat részfeladatokra bontva, természetesen a korábbi adminok eddigi munkájának elismerése és megköszönése mellett, új adminok kinevezésére került sor.
Adminként üdvözölhetjük tehát sorainkban ezennel: Zsolt25, Fekete0012, és Gabesz tagjainkat.
A feladat megosztás pedig a következõképpen alakul:
A Hopto-t a továbbiakban két fõ szakágra bontva, az Open Whel szakág vezetéséért Tusy, a Túra Autó szakág vezetéséért Zsolt25 felel.
Munkájukat versenyfelügyelõ és verseny admin státuszban, továbbá a modok, pályák, szóba jöhetõ szim programok felkutatásával, tesztelésével és javaslásával külön megbízva Fekete0012, általánosan a mentésekért, a szerver replayek feltöltéséért, és a portok felügyeletéért felelõs adminként Ipojan segíti. A Birói Testület munkáját hatékonyan összefogó, irányító, koordináló és az ezért, illetve a BT naprakész állapotért is felelõs vezetõ pedig Gabesz lesz. A hírek, és egyéb közérdekû információk publikálását, az AT/BT munkájának irányítása, segítése és a Liga globális igazgatása mellett továbbra is én végzem.
Ezen hierarchia szerint mûködve, illetve a feladat megosztásnak köszönhetõen egy emberre kevesebb teher fog jutni a jövõben. Bízunk benne, hogy így lényegesen hatékonyabb és napra kész munkával fogjuk tudni a Ligát szolgálni.
Gratulálok az új adminoknak és sikeres munkát kívánok nekik!
Következõ lényeges változás a karrier és szuperliszensz kérdése. A korábbi karrier szint rendszert - amíg az aktív versenyzõi létszám azt újra szükségessé nem teszi -, határozatlan idõre jegeljük. A versenyeken való részvételhez viszont továbbra is szükséges a szuperliszensz megléte, azonban ezen engedély megszerzésének módját - az új regisztrálók aktív versenyzõvé válásának érdekében - jelentõsen megkönnyítettük. A továbbiakban mindössze egy tesztvezetésen kell a jelentkezõnek bizonyítania, hogy képes a Hopto elvárásainak és szabályzatának megfelelõen közlekedni a virtuális versenypályán. A liszensz szerzés módjáról bõvebben informálódhattok a Liga Szabályzat 14.-es pontjában.
És végül: átdolgozásra, megújításra és a következetességet célzandóan, pontosításra került a BT által adható büntetési tételek listája.
Ennek legfõbb eleme, hogy eltöröltük a DSR rendszert, és helyette bevezetésre kerül a büntetõpont rendszer. Ennek értelmében, az egyes versenyek után kiosztott, és arra a bajnokságra vonatkozó real (rajtrács hátrasorolás, boxutca áthajtás, vagy idõ) büntetések mellett, a szuperliszensz mellé rendelt büntetõ pontok is adhatóak lesznek. Ezek számszaki alakulását a BT vezetõ adminja köteles napra készen könyvelni és vezetni. Amennyiben egy versenyzõ büntetõ pontjainak száma eléri az AT és BT által 20 egységben meghatározott értéket, a versenyzõ minden bajnokságban, amiben részt vesz, globálisan egy futam eltiltásban részesül. A büntetés realizálódását követõen a büntetõpontok nullázódnak.
A büntetési tételeket és a szankciókat, a Liga Szabályzat 4. pontjában rögzítettük.
Az új szabályzat, a soron következõ induló bajnokság kihirdetésének idõpontjától lép minden futó szezonra vonatkozóan életbe!
Nos, dióhéjban ennyi a jelenleg bevezetett reformokról. Bízunk benne, hogy ezen lépéseknek, illetve az induló új bajnokságunk mod választásának és versenykörülményeinek is köszönhetõen, talán sikerül egy kis friss vért áramoltatni szeretett Ligánk életébe. Sok sikert kívánok mind az új AT tagjainak, mind a Hopto tagságának egyaránt!: Thomas50
Monza-ban kezdõdött és sok izgalmas helyszín és verseny után végül Makao-ban ért véget a WTCC 2013 bajnokság. Az érmek begyûjtéseben mind a három csapat kivette a részét, mint ahogy a Bírói Testület megtisztelõ figyelme és szigora is kiterjedt mindnyájukra. A dobogóra végül a következõ pilótáknak sikerült felkapaszkodnia:
Az összes futamon való elindulás, a tíz dobogós helyezés amibõl négy gyõzelem és a Honda hozta meg a végsõ elszámolásban az elsõ helyet a WTCC és a gokart nagy szerelmesének Nagy Gergely-nek Dunakeszirõl.
Tizennégy dobogóval és szintén négy gyõzelemmel sikerült a Lada versenyzõjének Fodor Gábor-nak Budapestrõl a nyakába akasztani az ezüst érmet. Talán a négy kihagyott verseny fosztotta meg az aranytól....?
A tizenegy dobogós helyezés amibõl kettõt sikerült aranyra váltani tette lehetõvé az összetettben, a motorerõben szûkölködõ Seat pilótájának, a HOPTO legeredményesebb versenyzõjének Major Roland-nak Adács-ról a bronzérem megszerzését..
A csapatbajnokságot a Chevrolet & Honda nyerte összesen 2247.5 pontot gyûjtve, mögöttük az ezüst érmet Seat szerezte meg 2025 ponttal, és végül a harmadik helyen a BMW & Lada csapat végzett 1849 ponttal.
A további eredményeket a bajnokság oldalán találhatjátok: ITT
Gratulálunk a dobogósoknak és minden induló pilótának az ADMIN TEAM nevében.
A hopto.hu oldal egy másik szolgáltatóhoz költözik. Már csak az utolsó lépés van hátra nevezetesen, hogy a hopto.hu cím az új webszerverre mutasson. Ez a következõ 24/48 órában mindenhol meg kell történjen.
Onnan fogjátok legkönnyebben észrevenni, hogy az új oldalt látjátok, hogy ott nem ezt a megszokott sötétbarna oldalt látjátok, hanem egy kéket:). Remélem nem lesz probléma a felismeréssel.
A tartalmat tekintve az új honlap ettõl a pillanattól fog folytatódni. Ne lepõdjetek meg, ha az ezután itt tett hosszászólásaitok elvesznek.
Versenyeredménye, ideje senkinek sem fog elveszni. A logok a másik oldalra is folyamatosan mennek fel.
A számítógéped raktározza a látogatott oldalak ip címeit, ezért néha érdemes ezt üríteni és megpróbálni újra az oldal elérését.
Ehhez egy parancssorba gépeljétek be, a következõt és próbáljátok újra elérni az oldalt: ipconfig /flushdns
E hétvégétõl indul a WTCC 2014-es szezonja, és végre ismét szurkolhatunk a Zengõ Motorsportnak, és Michelisz Norbinak!
Ennek megfelelõen indul a tippversenyünk is, melynek alapszabálya egy kicsit módosult a múlt évihez képest:
- egy versenyhétvégén két futamot rendeznek
- szombaton van az idõmérõ edzés, ami idén már három etapból (Q1, Q2 és Q3) áll. Változás, hogy Idén a tippversenyben a Q2 gyõztesét az elsõ futam eredményeinél, a Q3-ét pedig a második futamnál kell megtippelni.
Figyeljetek oda, hogy a pilóták nevei a versenyhétvégék elõtt folyamatosan frissülnek, ezért érdemes többször megnézni, hogy lett-e új pilóta a nevek között és arra is érdemes figyelni, hogy indul-e a pilóta az aktuális versenyen, mert néhány pilóta elõreláthatólag csak pár versenyen fog indulni.
Nos nagyjából ennyi, jó szórakozást, és sok találatot kíván mindenkinek: az AT, és Bandi!
A hétvégén Melbourneben startol a Forma1 2016-os világbajnokságának rekord hosszúra nyúló versenysorozata, tehát itt az idõ, hogy szokásainkhoz híven mi is útjára indítsuk az aktuális F1-es tippversenyünket. A tippeket EZEN a linken lehet leadni-módosítani, természetesen mint eddig is, legkésõbb az idõmérõ megkezdésének idõpontjáig. A pontozás a szokásos módon zajlik, azaz az Idõmérõ gyõztesének eltalálása 1 pont, futam gyõztes 4 pont, helyezés eltalálása 3 pont, és ha a tippelt versenyzõ a legjobb 8ban van, de nem azon a helyen végzett, amire tippeltél 1 pont jár.
Lássuk tehát, vajon sikerül-e idén letolni a trónjáról a tipp királyt, ehhez sok sikert, és jó szórakozást kíván az AT! Hajrá!
Ma találtam egy könyvet a fészerben, utána pedig rögtön rákerestem az interneten, hogy van-e fent valami verzió (mert gondoltam érdekel benneteket), mert ha nincs akkor beszkenneltem volna...
Heti 2-3 verseny nektek elég kikapcsolódás a szünet alatt?
Szerintem sokan játszotok az rFactoron kívül FPS/RTS/MMO vagy egyéb szörnyûségekkel is és ha már egy közösséghez tartozunk, ideje kipróbálni, milyen együtt a nyúlon túl.
A közös játékhoz szerintem elengedhetetlen kellék a TeamSpeak, csak hogy ne a chaten pattogjon az ujjunk, meg persze adott helyzetben sokkal hatékonyabb a csapatmunka.
Ezt a Vezetõség (Pikador és VATANEN) biztosítják is nekünk, már csak játékot és szervert kell találni, utóbbihoz nagy segítség az Xfire , ahol könnyen meg is találjuk egymást, ha csatlakoztok a hopto.hu közösséghez, amelyet az alábbi linken tehettek meg.
Most pedig jöjjön néhány játék amivel sikerült már nem kevés órát eltöltenem, a teljesség igénye nélkül,
Call of Duty 2,4; TrackMania; Fifa11; America\'s Army(3); Stronghold Crusader; SWAT4; Crysis Wars; rFactor
Ötleteket írjatok nyugodtan, kérdezni lehet, de úgysem tudok válaszolni, mert mikor hozzászólsz én még álmodom.
A következõ dolgokat azért írom le, mert nem ép tiszta körülmények között folytak a dolgaim az elmúlt pár héten.
Nem rég találkozhattatok egy Deathpjincess nevû taggal aki történetesen az én húgom és az elsõ T1-es szereplésén úgy tûnt nagyon jól megy.
Az igazság az, hogy egyedül nem lenne képes olyan köröket menni mint amiket láttatok. Ez azért volt mert egész tesztelési ideje alatt, illetve egész verseny alatt ott ültem mellette és segítettem neki! Nem keveset, ezért lehetett 4. mind2 futamon.
Azóta, hogy megmondtam neki, hogy ez nem fog így mûködni, hogy belenyúlok a vezetésébe már nem tesztel olyan sokat, és amit tesztelt azt is láthattátok, hogy tényleg nem valami gyors és el is ment a kedve az egésztõl.
Ezúton szeretnék elnézést kérni MINDEN pilótától akikkel versenyzõi kapcsolatba került és esetleg hátrébb végzett a versenyeken mint kellett volna, remélem az eredmény törölve lesz mert így fair.
Amit csináltam az gusztustalan és meg is érdemelném, hogy kirúgjanak, bár nagyon nem szívesen válnék el a csapattól.
Igazából bevallva, konkrétan majdnem hogy én vezettem az autót. Ezt a BT ki is szúrta, és szóltak.
És az ok is ez, hogy én ezt most ide kiírtam.
Köszönöm, és még egyszer bocsánat mindenkitõl!!
Finger
Sziasztok!
A Porsche bajnokság második felében, mivel szépen hoztam az eredményeket, így sikerült új szponzort és autót találni a következõ versenyszezonra. Nagyon örülök, mert már-már példaképnek számító Hans Dahlback lesz a fõ támogató, ez azért is különleges, mert csak Audi, VW, Porsche (innen az ismeretség) tuninggal foglalkozik. (Megjegyzem: brutálisan jól)
Dahlback Racing színeiben indulok egy Ferrari márka kupán. (a festést rám bízták)
Nagyon sok koncepció volt a fejemben, milyen legyen a Ferrari festése. Sokat változott a munka elõrehaladtával mindez. Egy barátom jelentõs segítsége nélkül nem készült volna el. Én a szellemi atyja voltam, Õ pedig a kivitelezõje. Sajnos sürgetett az idõ minket, és nem készültünk el teljesen, de a támogatónak így is tetszett (nekem is) így már nem lesz változtatva az autón.
Nos, íme az eredmény, amit videó formájában láthattok: YouTube video
Sziasztok, gondoltam ujra irok ide valamit hogy egy ideig megint az enyem legyen a legfrissebb bejegyzes. :] Mondjuk az eves beirogatasokon felul azert tolnek par kort, hatha nem csusznek ki az elso kanyar ... a francokat ... egyenesben. ;]