Elõször is örömmel jelenthetem be, hogy Csuly elfogadta felkérésünket és mától kezdve a Hopto adminok csapatát erõsíti. Ennek apropójaként az admin csapat összeült, hogy megvitassa a felmerült helyzetet, ami sok vihart kavart mostanság a liga háza táján.
Elõször is Ricky esetét vizsgáltuk. Megvitattuk a versenyen látottakat és megnéztük az idõmérõn futott leggyorsabb körét. A kört vágta, a team speaken a vágást tagadta. A versenyen nem a szabályoknak és a fairplay szellemében versenyzett, ezek összességéért az admin csapat a végleges kizárás mellett döntött.
A következõ akit vizsgáltunk Messi. Az õ ténykedése sok vihart kavart a versenyzõk között. A Silver liga felvezetõ körénél 3 embernek tette tönkre a versenyét. Ezt nem tudjuk a lagnak betudni, mert ilyet nem lehet csinálni még lagban sem. Aki még nem látta: itt a videó róla. A Golden ligában sem mutatott túl meggyõzõ versenyzést. A rajtnál elaludt és csak a többiek után indult jóval ezt azzal próbálta orvosolni, hogy az elsõ kanyaron átvágott és becsapódott a mezõnybe, csak a szerencsén múlt hogy nem volt ott senki, akit kiüthetett volna. A döntés végül a versenyzõi jog megvonása, azaz nem indulhat versenyeken.
Dinosso volt a harmadik versenyzõ akit vizsgáltunk. Dinossoval egyetlen egy gond van csupán, az hogy nem ismeri a szabályokat, így nem is tartja be õket. A verseny után az üzenõfalon Mezit hibáztatta, amiért elment a versenye. A szituáció a következõ volt: Mezi utólérte Dinossot, neki ment hátulról (egy kicsit), majd Dinosso ettõl kiment a kavicsra, de nem ment a falnak, csak kisodródott. Az autója lehet sérült, de szándékosság nem volt Mezi vezetésében ez abból is látszott, hogy Mezi meg sem elõzte, hanem lehúzódott és megvárta míg visszajön. Tehát Dinosso az egyik legfontosabb szabályt a kilökést sem ismeri (mint sajnos sokan az újak közül), ez abból is látszott hogy engem (Pika) is kilökött a célegyenes végén és szó nélkül hajtott tovább. Az incidens után pedig olyan hangnemet ütött meg az üzenõfalon, amivel a következõ versenyen borítékolható lett volna a szándékos károkozás Mezi ellen, aki szabályosan járt el. (DiNosso - én mezit kicsinálom törökbe az tuti!!!! , DiNosso - de mire jö a török verseny ugye? kölcsön kenyér.... ) Ezért Dinossotól a szintén a versenyeken való részvétel jogát vontuk meg.
Mindenkinek felhívom a figyelmét, hogy a szabályok azért vannak, hogy normális keretek közé szorítsuk a versenyeket, aki nem ismeri õket, az nem fog játszani, nem teszi tönkre mások versenyét.
Figyelmeztetni szeretnénk minden versenyzõt, hogy a fehér vonalat maximum 2 kerékkel lehet elhagyni, amennyiben mind a 4 kerék a fehér vonalon kívülre kerül az vágásnak minõsül
Szabályos kanyarvétel:
Szabálytalan kanyarvétel:
Amennyiben valaki sorozatosan vág akár versenyen akár az idõmérõn az büntetve lesz!
Örömmel jelenthetem be a Hopto Silver Liga besorolását. Nem kevés munkánkba telt mindenkit besorolni. Remélem mindenki elégedett lesz. El kell mondanom, hogy igen erõs csapatok jöttek össze. Nem is tudtuk dönteni annyi embert szerettünk volna besorolni, végül a 4 kiemelt helyett 6 kiemeltet választottunk és még lett volna jópár ember, aki megérdemelte volna. Gratulálunk azoknak, akik bejutottak és nagyon sajnáljuk azokat, akik nem. Remélem nem keserednek el, akik nem jutottak be, hiszen szabad pilótaként van lehetõségük versenyezni, bár tudom hogy ez sovány vigasz.
A bekerüléshez 1.16:569-es idõ volt elég, amit Mezi ért el. A körök alapján pedig Manesz volt a 6. nagy hajrával összesen 667 mért kört teljesített. Épp, hogy elmaradt tõle Senaa, aki 651 kört tett meg, többek között ezért is emeltük ki õt is, ne ezen a pár körön múljon.
Jöjjön akkor itt a csapatok listája: Ferrari:
Hegyhatig - Raikkonen
Csuly - Massa
A Team Speak nevû program, aki nem ismerné egy kommunikációs program, amivel élõszóban lehet beszélgetni a többi versenyzõvel. A telepítés minden versenyzõnek ajánlott. Ha beszélni is szeretnél mikrofon szükséges. A verseny alatt is használható ez a kommunikációs csatorna, erre nem vonatkozik a chatstop és általában a fontos információkat itt lehet elsõ kézbõl megtudni :).
A program használatáról és beállításáról Vatanen írt egy cikket, melyet itt olvashattok:
A Liga megalapításánál célkitûzésünk volt egy olyan játékformát kialakítani, ahol a szabályokat tényleg betartják és betartatják. Sportszerû körülmények között kellemes kikapcsolódást nyújtson a tagok számára. Mivel nem találtam ilyen ligát elmondtam az ötletemet Pikának, aki megvalósitotta a gyakorlatban és 2007-ben 4 –an megalapítottuk a Hopto ligát Pika, Missa, Pali és én Somogabo.
Sajnos korábban is sor került pár személy kizárására a ligából és elhatároztuk, hogy legközelebb nem leszünk engedékenyek, mert utólag megbántuk, hogy nem hallgattunk az elsõ benyomásra - Sokee és Renault esetére gondolok. Akik nem ismerték õket azok jól jártak :D Akik igen azok tudják mirõl beszélek.
Tehát most Barta Bence kizárásra - felfüggesztésre kerül (1 hónapig) a ligából. Az elsõ fellépésétõl kezdve gond volt vele. Nehezen tudta elfogadni a szabályokat (gondolok itt a nevezésre, hogy nem lehet egybõl admin stb) Ami a végsõ döntést meghozatta velünk az a lenti linken látható 1.16-os „gyorsköre”, amit még ráadásul sürgetett, hogy miért nem került ki a honlapra.
Szeretnénk mindenkinek a figyelmét felhívni ismételten, hogy a ligából ki lehet kerülni, aki nem fogadja el a szabályzatot és nem tud azonosulni a liga szellemiségével, legfõképpen a fair play-jel.
Az idõket és a replayeket megnézve van még jó pár ilyen eset. Most szeretnék lehetõséget biztosítani, aki becsületes és jelentkezik magától az nem lesz kizárva – eltiltva, hanem megússza egy figyelmeztetéssel.
Annyit tennék még hozzá, hogy az egész estém ezzel ment el, úgyhogy nem tudtam haladni a Silver liga kódjával, így már csak szombaton lesz egy kis idõm megcsinálni a hátralévõ feladatokat. Ha a jövõ héten nem tud elindulni a Silver köszönjétek azoknak az embereknek, akik csalással próbáltak elõrébb jutni. Ha valaki gyanítja, hogy a tesztidõk között szereplõ ideje nem tiszta most jelezheti.
Eléggé elkeserítõ a dolog, hogy egyes emberek, csalással akarnak bekerülni. Ilyen emberekre itt nincs szükség. Nem ezért dolgoztunk hónapokig. Azok akik ennyire semmibeveszik a munkánkat nem érdemlik meg, hogy a ligában részt vehessenek.
A Bahrein nagydíj lezárulta után a versenybíróság tagjai két egymáshoz hasonló esetet vizsgáltak meg. Az egyik eset Carpi és Levike (1. kör) között zajlott, a másik pedig Carpi és Juan között (24. kör).
A versenybizottság hosszas egyezkedés után vétkesnek találta Carpit az elsõ szituációban, ahol Levikét kipördítette és ezt követõen nem várta be, a második szituációban pedig Juan megmozdulását, amikor Carpit pörgette ki és ezt követõen nem engedte maga elé.
A büntetés Carpinak és Juannak: 25 mp idõbüntetés a versenyeredményhez és -5 DSR pont.
Hangsúlyoznám, hogy ezekben az esetekben nem a kipörgetés ténye miatt jár a büntetés, hanem mert a szabályzatban leírtak ellenére nem engedték maguk elé a kilökött versenyzõt.
Már csak 4 óra van hátra, hogy elrajtoljon a Bahrein Nagydíj. A felkészülési idõszakban minden eddiginél több versenyzõ látogatta a szervert. Összesen 48 versenyzõ futott mért idõt a bahreini aszfalton, közülük 6-en nem neveztek a ligába, így idejük nem szerepel a tesztidõk között (Gera, Ervin, Senaa, Füredi Domnik, Palik Laci és Szabó Róbert).
A legtöbb kört Roland teljesítette, aki nem kevesebb, mint 1277 mért kört tett meg Bahreinben hétfõ este 19 óráig. Kitartásának eredménye a 6. legjobb idõ lett. Körök számában a tesztidõ csúcstartó Juan követi, aki közel ezerszer lépte át a célvonalat. A legaktívabb szabad pilóta Yeke volt, 492 mért körrel.
A leggyorsabb szabad pilóta pedig továbbra is Adrian.
A Bahreini nagydíj bemelegítése 19:00kor kezdõdik. A szerverre a versenyen használt jelszóval lehet belépni. 28 kört kell megtenni (+1 felvezetõ kört). Az idõmérõ alatt és után lehet setupolni, tankolni stb. A versenyen minimum egy boxkiállás kötelezõ. A versenyen és az idõmérõn chatelni szigorúan tilos. A rajtnál mindenki legyen nagyon óvatos, mert aki rajtbalesetet okoz, azt nagyon szigorúan megbüntetjük. Restart pedig nincs.
Rajtnál legyen mindenki fokozott figyelemmel arra, hogy az autó nehéz, a fékek hidegek és hogy az elsõ kanyarban más autók is lesznek elõttünk, akik már elõrelátóbban fékeztek. Idézet a szabályzatból: rajtbaleset okozásáért minimum 1 futam eltiltás jár. Mindenki legyen tehát észnél. Ha baj van inkább kapja félre az kormányt és menjen le a fûre. Jobban jár, még ha veszit is egy kis idõt, mintha összetörné magát és a másik versenyzõt.
A Team Speak szerver szeretettel várja látogatóit a limarnet.com címen. Akinek van mikrofonja mindenképp jöjjön, akinek nincs az is jöhet hallgatni :). Kliens itt, telepítási útmutató itt.
Mindekinek sok sikert és jó szórakozást kíván estére a Hopto Team.
A Hopto új ligájára a Hopto Silver Ligára elindult a nevezés. Aki a Golden ligában besorolt pilóta az egyelõre ne nevezzen, a szabad pilóták viszont nyugodtan leadhatják a nevezésüket.
A nagy érdeklõdésre való tekintettel hamarosan elkezdõdhet a jelentkezés a Hopto újonnan indított ligasorozatára a Hopto Silver Ligára. A mostani Hopto Liga Hopto Golden Liga néven fut majd tovább. A két versenysorozat egymással párhuzamosan fog futni. Ez azt jelenti, hogy mivel a következõ verseny a Hopto Golden Ligában a Spanyol nagydíj lesz, így a Hopto Silver elsõ versenye is a Spanyol lesz, majd a szezon végén kerülnek megrendezésre a Goldenben már lefutott versenyek. Ennek oka, hogy mindenki egyszerre tudjon tesztelni és az adminoknak se kelljen két pályát gyakorolni egyszerre.
A Silver Liga versenyei mindig 1 nappal a Golden után kerülnek megrendezésre, azaz kéthetente csütörtökön ám nem 19 órakor, hanem 18 órás kezdettel, szintén a Hopto fõ játékportján.
A Silver liga felkészülési idõszaka csütörtökön kezdõdik a Spanyol pályán és 2008. október 20.-áig tart.
A ligába összesen 16 besorolt pilóta lesz, ebbõl 4 versenyzõt a liga adminjai választanak ki, 6 helyet a felkészülési idõszak 6 legjobb tesztidõt teljesítõ pilótája kapja meg (azok közül a kik a Silver ligára jelenzkeztek), 6 helyet a felkészülési idõszakban legtöbb mért kört teljesítõ versenyzõ kapja meg, 2 hely kerül fenntartásra az adminoknak és végül 4 hely álandó szabad hely lesz, amit a verseny elõtt 48 órával lehet leghamarabb szabad foglalással elfoglalni (azaz, aki hamarabb foglalja le a helyet az indulhat).
A tesztelések mindkét ligában a Hopto fõ portján történnek és a tesztidõk közösen kerülnek mentésre, feldolgozásra.
A felkészülési idõszakot követõen a ligákban a nevezések valószínûleg lezárásra kerülnek, így további pilóták ezután már nem léphetnek a ligákba és amíg ez szükséges, tehát meglesz a megfelelõ számú érdeklõdõ így is marad. Nem kívánunk ugyanis egy harmadik ligát is indítani. A helyét mindenki becsülje meg, ismerje a szabályokat, játszon sportszerûen, mert kikerülni sokkal könnyebb lesz mint bekerülni. A Hopto Ligákban a jó hangulat és izgalmas versenyek a fõ célok és ezeknek elengedhetetlen feltétele a szabályok betartása és a sportszerû játék.
A nevezés a napokban kerül majd fel a honlapra szintén hír formájában és a felkészülési idõszak végéig fog élni. Ezt követõen kerülnek a versenyzõk csapatba sorolásra. Sok sikert mindenkinek a Hopto Silver Ligákban.
A honlapon az új liga indításához nagy változtatásokat kell végrehajtani, ezért türelmeteket kérjük. Amit lehet megteszünk, hogy minél elõbb mûködjön mind a két liga.
Hol veszítek idõt? Ez a kérdés foglalkoztatott ma, amikor körözgettem a szerveren. Eszembe jutott egy program, amirõl régebben olvastam, de végül ki sosem próbáltam. A neve rfVCRmerge. Ezzel a progival össze lehet vágni egy replaybe kölönbözõ replayekbõl különbözõ játékosok köreit. Fogtam hát a szerveren lévõ replayeket és legtöbbünk köreit beletettem egy replaybe. Így jól látszik ki melyik részén gyors a pályának, ki hol megy, hol veszít idõt. A replay azon kívül, hogy roppant szórakoztató igen hasznos is szerintem. :)
Kis szépséghiba, hogy az rfactor idõrõl idõre törli a régebbi replay file-okat és ebbõl sajna nem csinálunk mentést, így nem a tesztidõk táblán lévõ idõk szerepelnek a replayben, mindenesetre érdemes megnézni.
A hétvégén Melbourneben startol a Forma1 2016-os világbajnokságának rekord hosszúra nyúló versenysorozata, tehát itt az idõ, hogy szokásainkhoz híven mi is útjára indítsuk az aktuális F1-es tippversenyünket. A tippeket EZEN a linken lehet leadni-módosítani, természetesen mint eddig is, legkésõbb az idõmérõ megkezdésének idõpontjáig. A pontozás a szokásos módon zajlik, azaz az Idõmérõ gyõztesének eltalálása 1 pont, futam gyõztes 4 pont, helyezés eltalálása 3 pont, és ha a tippelt versenyzõ a legjobb 8ban van, de nem azon a helyen végzett, amire tippeltél 1 pont jár.
Lássuk tehát, vajon sikerül-e idén letolni a trónjáról a tipp királyt, ehhez sok sikert, és jó szórakozást kíván az AT! Hajrá!
Ma találtam egy könyvet a fészerben, utána pedig rögtön rákerestem az interneten, hogy van-e fent valami verzió (mert gondoltam érdekel benneteket), mert ha nincs akkor beszkenneltem volna...
Heti 2-3 verseny nektek elég kikapcsolódás a szünet alatt?
Szerintem sokan játszotok az rFactoron kívül FPS/RTS/MMO vagy egyéb szörnyûségekkel is és ha már egy közösséghez tartozunk, ideje kipróbálni, milyen együtt a nyúlon túl.
A közös játékhoz szerintem elengedhetetlen kellék a TeamSpeak, csak hogy ne a chaten pattogjon az ujjunk, meg persze adott helyzetben sokkal hatékonyabb a csapatmunka.
Ezt a Vezetõség (Pikador és VATANEN) biztosítják is nekünk, már csak játékot és szervert kell találni, utóbbihoz nagy segítség az Xfire , ahol könnyen meg is találjuk egymást, ha csatlakoztok a hopto.hu közösséghez, amelyet az alábbi linken tehettek meg.
Most pedig jöjjön néhány játék amivel sikerült már nem kevés órát eltöltenem, a teljesség igénye nélkül,
Call of Duty 2,4; TrackMania; Fifa11; America\'s Army(3); Stronghold Crusader; SWAT4; Crysis Wars; rFactor
Ötleteket írjatok nyugodtan, kérdezni lehet, de úgysem tudok válaszolni, mert mikor hozzászólsz én még álmodom.
A következõ dolgokat azért írom le, mert nem ép tiszta körülmények között folytak a dolgaim az elmúlt pár héten.
Nem rég találkozhattatok egy Deathpjincess nevû taggal aki történetesen az én húgom és az elsõ T1-es szereplésén úgy tûnt nagyon jól megy.
Az igazság az, hogy egyedül nem lenne képes olyan köröket menni mint amiket láttatok. Ez azért volt mert egész tesztelési ideje alatt, illetve egész verseny alatt ott ültem mellette és segítettem neki! Nem keveset, ezért lehetett 4. mind2 futamon.
Azóta, hogy megmondtam neki, hogy ez nem fog így mûködni, hogy belenyúlok a vezetésébe már nem tesztel olyan sokat, és amit tesztelt azt is láthattátok, hogy tényleg nem valami gyors és el is ment a kedve az egésztõl.
Ezúton szeretnék elnézést kérni MINDEN pilótától akikkel versenyzõi kapcsolatba került és esetleg hátrébb végzett a versenyeken mint kellett volna, remélem az eredmény törölve lesz mert így fair.
Amit csináltam az gusztustalan és meg is érdemelném, hogy kirúgjanak, bár nagyon nem szívesen válnék el a csapattól.
Igazából bevallva, konkrétan majdnem hogy én vezettem az autót. Ezt a BT ki is szúrta, és szóltak.
És az ok is ez, hogy én ezt most ide kiírtam.
Köszönöm, és még egyszer bocsánat mindenkitõl!!
Finger
Sziasztok!
A Porsche bajnokság második felében, mivel szépen hoztam az eredményeket, így sikerült új szponzort és autót találni a következõ versenyszezonra. Nagyon örülök, mert már-már példaképnek számító Hans Dahlback lesz a fõ támogató, ez azért is különleges, mert csak Audi, VW, Porsche (innen az ismeretség) tuninggal foglalkozik. (Megjegyzem: brutálisan jól)
Dahlback Racing színeiben indulok egy Ferrari márka kupán. (a festést rám bízták)
Nagyon sok koncepció volt a fejemben, milyen legyen a Ferrari festése. Sokat változott a munka elõrehaladtával mindez. Egy barátom jelentõs segítsége nélkül nem készült volna el. Én a szellemi atyja voltam, Õ pedig a kivitelezõje. Sajnos sürgetett az idõ minket, és nem készültünk el teljesen, de a támogatónak így is tetszett (nekem is) így már nem lesz változtatva az autón.
Nos, íme az eredmény, amit videó formájában láthattok: YouTube video
Sziasztok, gondoltam ujra irok ide valamit hogy egy ideig megint az enyem legyen a legfrissebb bejegyzes. :] Mondjuk az eves beirogatasokon felul azert tolnek par kort, hatha nem csusznek ki az elso kanyar ... a francokat ... egyenesben. ;]