Már csak 4 óra van hátra, hogy elrajtoljon a Bahrein Nagydíj. A felkészülési idõszakban minden eddiginél több versenyzõ látogatta a szervert. Összesen 48 versenyzõ futott mért idõt a bahreini aszfalton, közülük 6-en nem neveztek a ligába, így idejük nem szerepel a tesztidõk között (Gera, Ervin, Senaa, Füredi Domnik, Palik Laci és Szabó Róbert).
A legtöbb kört Roland teljesítette, aki nem kevesebb, mint 1277 mért kört tett meg Bahreinben hétfõ este 19 óráig. Kitartásának eredménye a 6. legjobb idõ lett. Körök számában a tesztidõ csúcstartó Juan követi, aki közel ezerszer lépte át a célvonalat. A legaktívabb szabad pilóta Yeke volt, 492 mért körrel.
A leggyorsabb szabad pilóta pedig továbbra is Adrian.
A Bahreini nagydíj bemelegítése 19:00kor kezdõdik. A szerverre a versenyen használt jelszóval lehet belépni. 28 kört kell megtenni (+1 felvezetõ kört). Az idõmérõ alatt és után lehet setupolni, tankolni stb. A versenyen minimum egy boxkiállás kötelezõ. A versenyen és az idõmérõn chatelni szigorúan tilos. A rajtnál mindenki legyen nagyon óvatos, mert aki rajtbalesetet okoz, azt nagyon szigorúan megbüntetjük. Restart pedig nincs.
Rajtnál legyen mindenki fokozott figyelemmel arra, hogy az autó nehéz, a fékek hidegek és hogy az elsõ kanyarban más autók is lesznek elõttünk, akik már elõrelátóbban fékeztek. Idézet a szabályzatból: rajtbaleset okozásáért minimum 1 futam eltiltás jár. Mindenki legyen tehát észnél. Ha baj van inkább kapja félre az kormányt és menjen le a fûre. Jobban jár, még ha veszit is egy kis idõt, mintha összetörné magát és a másik versenyzõt.
A Team Speak szerver szeretettel várja látogatóit a limarnet.com címen. Akinek van mikrofonja mindenképp jöjjön, akinek nincs az is jöhet hallgatni :). Kliens itt, telepítási útmutató itt.
Mindekinek sok sikert és jó szórakozást kíván estére a Hopto Team.
A Hopto új ligájára a Hopto Silver Ligára elindult a nevezés. Aki a Golden ligában besorolt pilóta az egyelõre ne nevezzen, a szabad pilóták viszont nyugodtan leadhatják a nevezésüket.
A nagy érdeklõdésre való tekintettel hamarosan elkezdõdhet a jelentkezés a Hopto újonnan indított ligasorozatára a Hopto Silver Ligára. A mostani Hopto Liga Hopto Golden Liga néven fut majd tovább. A két versenysorozat egymással párhuzamosan fog futni. Ez azt jelenti, hogy mivel a következõ verseny a Hopto Golden Ligában a Spanyol nagydíj lesz, így a Hopto Silver elsõ versenye is a Spanyol lesz, majd a szezon végén kerülnek megrendezésre a Goldenben már lefutott versenyek. Ennek oka, hogy mindenki egyszerre tudjon tesztelni és az adminoknak se kelljen két pályát gyakorolni egyszerre.
A Silver Liga versenyei mindig 1 nappal a Golden után kerülnek megrendezésre, azaz kéthetente csütörtökön ám nem 19 órakor, hanem 18 órás kezdettel, szintén a Hopto fõ játékportján.
A Silver liga felkészülési idõszaka csütörtökön kezdõdik a Spanyol pályán és 2008. október 20.-áig tart.
A ligába összesen 16 besorolt pilóta lesz, ebbõl 4 versenyzõt a liga adminjai választanak ki, 6 helyet a felkészülési idõszak 6 legjobb tesztidõt teljesítõ pilótája kapja meg (azok közül a kik a Silver ligára jelenzkeztek), 6 helyet a felkészülési idõszakban legtöbb mért kört teljesítõ versenyzõ kapja meg, 2 hely kerül fenntartásra az adminoknak és végül 4 hely álandó szabad hely lesz, amit a verseny elõtt 48 órával lehet leghamarabb szabad foglalással elfoglalni (azaz, aki hamarabb foglalja le a helyet az indulhat).
A tesztelések mindkét ligában a Hopto fõ portján történnek és a tesztidõk közösen kerülnek mentésre, feldolgozásra.
A felkészülési idõszakot követõen a ligákban a nevezések valószínûleg lezárásra kerülnek, így további pilóták ezután már nem léphetnek a ligákba és amíg ez szükséges, tehát meglesz a megfelelõ számú érdeklõdõ így is marad. Nem kívánunk ugyanis egy harmadik ligát is indítani. A helyét mindenki becsülje meg, ismerje a szabályokat, játszon sportszerûen, mert kikerülni sokkal könnyebb lesz mint bekerülni. A Hopto Ligákban a jó hangulat és izgalmas versenyek a fõ célok és ezeknek elengedhetetlen feltétele a szabályok betartása és a sportszerû játék.
A nevezés a napokban kerül majd fel a honlapra szintén hír formájában és a felkészülési idõszak végéig fog élni. Ezt követõen kerülnek a versenyzõk csapatba sorolásra. Sok sikert mindenkinek a Hopto Silver Ligákban.
A honlapon az új liga indításához nagy változtatásokat kell végrehajtani, ezért türelmeteket kérjük. Amit lehet megteszünk, hogy minél elõbb mûködjön mind a két liga.
Hol veszítek idõt? Ez a kérdés foglalkoztatott ma, amikor körözgettem a szerveren. Eszembe jutott egy program, amirõl régebben olvastam, de végül ki sosem próbáltam. A neve rfVCRmerge. Ezzel a progival össze lehet vágni egy replaybe kölönbözõ replayekbõl különbözõ játékosok köreit. Fogtam hát a szerveren lévõ replayeket és legtöbbünk köreit beletettem egy replaybe. Így jól látszik ki melyik részén gyors a pályának, ki hol megy, hol veszít idõt. A replay azon kívül, hogy roppant szórakoztató igen hasznos is szerintem. :)
Kis szépséghiba, hogy az rfactor idõrõl idõre törli a régebbi replay file-okat és ebbõl sajna nem csinálunk mentést, így nem a tesztidõk táblán lévõ idõk szerepelnek a replayben, mindenesetre érdemes megnézni.
Már a fórumban szerepel, de egy hírt is megér szerintem, hogy Finland elkészítette nekünk a Maláj nagydíj üsszefoglalóját. Ízelítõnek itt van néhány kép. Mindeki töltögesse jókedvvel.
Bedy jóvoltából kaptunk egy szép kis cikket arról, hogy hogyan állítsuk be az autónkat. Itt olvashatjátok: Beállítási útmutató *javítva
Örömmel jelenthetem be, hogy immár Finland is csatlakozott a liga adminjaihoz. Köszönjük szépen neki a segítségét! Ha valami kérdésetek van, nyugodtan kérdezhettek tõle msnen: finland79@citromail.hu
Ennek apropóján írtam egy kis segítségek az újaknak, arról hogy juthatnak fel a szerverre. Itt olvashatjátok: Kezdeti lépések
Bandi elkészítette a javítást a PCC próbaversenyre, ami a pannónia ringen lesz. Innen tölthetitek: 1.1 patch
A holnapi nap kerül megrendezésre a Maláj Nagydíj. A Sepangi pályám már az utolsó edzések futnak. A csapatok az utolsó simításokat végzik a beállításokon. Két új belépõ lesz a futamon. Az egyik a jelenlegi pályacsúcs tartó Juan16, a Honda szineiben. A másik versenyzõ pedig Mezi, aki a Renault csapat autójába ülhet be szabad versenyzõ kártyával.
Eddig úgy tûnik ismételten telített lesz a 22 rajthely, sõt többen le is maradtak az indulásról. Reméljük mindenki szerencsésen odaér holnap a rajtra, amennyiben mégsem tud jönni, azt mindenképpen jelezze, mert bizonyosan lesz a helyére jelentkezõ.
A verseny egyik nagy kérdése, hogy a favoritnak számító Toro Rosso csapat le tudja e futni a versenyt technikai problémák nélkül, a nagy ellenlábas a Toyota mennyi pontot tud szerezni és elég lesz-e ez az elsõ hely megtartásához. Valamint, hogy a gyors pilóták, Juan, Levike, Mezi, Somogabo stb, közül ki megy végig komolyabb hiba nélkül.
Az utolsó teszteken mindenkit megkérek próbálgassák a teletankolt autóval a körözgetést, féktávokat, stb. Nehogy meglepetés érje a versenyen, elsõ kanyar, sok üzemanyag, hideg fékek, elõretörni kívánó Finland, stb.
Holnap este minden eldõl! Találkozó Sepangban holnap 19:00-kor.
Lezajlott a két szabad hely kisorsolása. Ezek szerint A Honda csapatot a továbbiakban Juan16 fogja erõsíteni. A McLarenbe pedig a továbbiakban Szabiülhet be. Gratulálunk a két szerencsés versenyzõnek, akik immár besorolt versenyzõként róhatják a köröket.
Felhívom a figyelmüket, hogy helyük a szerdai futamra csak hétfõ 19:00-ig van fenntartva, így igyekezzenek a nevezésüket idõben leadni, nehogy lemaradjanak a futamról. :)
Az Austrál nagydíjat követõen érkeztek óvások a bírói testülethez, amely óvásokat megvizsgáltunk és a következõ döntéseket hoztuk:
Büntetést kap Finland a Rezsinhoval történt elõzési szituációban ráhúzta a kormányt ellenfelére és a palánkra lökte. Büntetése -5 DSR pont és 10 rajthelyes büntetés a következõ futamra.
Büntetést kap Rezsinho az elsõ kanyar sorozatosan a pályán kívül haladva vette (vágott), így a szabályok értelmében az eredménye törlésre kerül. Valamint 6 DSR pont levonás.
A Rezsinho Finland incidensnek volt egy 3. szereplõje is Scholes, aki a kék zászlónál nem megfelelõ ütembe engedte el a lekörözõ versenyzõket. Büntetése 1 DSR pont levonás. Legközelebb jobban figyeljen a kék zászlóra.
Chatstop szabály megsértéséért 3 DSR pont büntetést kap Szabi és Caprigabi.
Hivatalos forma 1 pontozást mutató tabella egyelõre nincs, de addig is a daijiro féle GP pontozásos tabellát itt érhetitek el: nem hivatalos daijiro féle GP pontozás
Kisebb viszontagságok után lezajlott a nevezés az Ausztrál nagydíjra! Három hely maradt szabadon a felkészülési szakasz után, mely a szabadrablást követõen kiosztásra is kerültek. Ezek alapján Drivrman távollétében a Renault csapatot Szabi erõsíti majd. Érdekes módon a másik két szabad hely a Honda csapatánál volt elérhetõ, ahol a besorolt pilóták egyike nem futott szintidõt, a másik pilóta pedig nem adott le nevezést a versenyre, így Edemm és Scholes rajtolhat el helyettük.
Sajnálatos módon nem volt zökkenõmentes a szabad pilóták nevezése, ezért elnézést kérek. A rendszer komplexitásából adódóan becsúszott egy-két hiba. Még nem teljesen kiforrott ez a rendszer, de jó úton jár. A lap most is hazudik a szabad pilótáknak, hogy van egy szabad hely, de "sajnos" már nincs. Ezt ki fogom javítani, ha lesz egy kis idõm.
Mostantól a szintidõt futott, de nevezésrõl lemaradt szabad pilóták (névszerint: Adrian, Marcika, hyde81 és Csuly) abban az esetben adhatják le nevezésüket, ha valamelyik pilóta a 22-bõl a verseny kezdezéig visszalép és Õk a nevezést le tudják adni helyettük. Érdemes tehát nekik néha ránézni a futamhoz tartozó versenyzõk fülre, hogy nem e ajánlja fel nekik a honlap a lehetõséget.
A szabadedzésen a legjobb köridõt Caprigabi futotta meg 1.21:714-es idejével. Nem sokkal maradt el mögötte Adrian 1.21:744-el. Rajtuk kívül még Wawawsnak és Dennisnek sikerült 1 perc 22 másodperces idõn belül teljesíteni a Melbourne-i pályát. A szintidõk futása tehát az Ausztrál pályán befejezõdött. Örömmel jelenthetem be, hogy aki megkísérelte, az sikeresen teljesítette is a 108%-os szintet. Ez összesen 28 versenyzõ. Mindenkinek gratulálok. Jó volt látni, hogy napról napra erõsödött a mezõny, mindenki másodperceket faragott le kezdeti szintidejébõl.
A verseny elõtti napon kedden, aki teheti gyakorlás képpen próbálgassa a megtankolt autóval való körözgetést is, hiszen az autó ilyenkor másképp viselkedik. A versenyen nagyrészt ilyen körülmények között folyik majd a küzdelem. Célszerû lenne ezen kívül minél több futamot is futni, hogy a versenykörülményeket szokjuk.
A verseny jelszó, akinek még nem lenne a birtokában szerdán kerül a honlapra, vagy addig kérheti privát üzenetben tõlem, ha semmiképp nem szeretne kimaradni:).
A verseny 2008.09.10-én szerdán kerül megrendezésre. Az idõbeosztás terv szerint a következõ lesz: 19:00-tól 19:40-ig gyülekezõ a HOPTO szerveren, szabadedzés, bemelegítés 19:40-tõl 20:05-ig idõmérõ edzés, ekkorra már mindenkinek a szerveren kell tartózkodnia. 20:15-tõl kezdõdik a futam (kb 21:00-ig tart)
A versenytáv 29 kör (felvezetõvel együtt 30).
Mindenkinek további kellemes felkészülést a versenyre!
A hétvégén Melbourneben startol a Forma1 2016-os világbajnokságának rekord hosszúra nyúló versenysorozata, tehát itt az idõ, hogy szokásainkhoz híven mi is útjára indítsuk az aktuális F1-es tippversenyünket. A tippeket EZEN a linken lehet leadni-módosítani, természetesen mint eddig is, legkésõbb az idõmérõ megkezdésének idõpontjáig. A pontozás a szokásos módon zajlik, azaz az Idõmérõ gyõztesének eltalálása 1 pont, futam gyõztes 4 pont, helyezés eltalálása 3 pont, és ha a tippelt versenyzõ a legjobb 8ban van, de nem azon a helyen végzett, amire tippeltél 1 pont jár.
Lássuk tehát, vajon sikerül-e idén letolni a trónjáról a tipp királyt, ehhez sok sikert, és jó szórakozást kíván az AT! Hajrá!
Ma találtam egy könyvet a fészerben, utána pedig rögtön rákerestem az interneten, hogy van-e fent valami verzió (mert gondoltam érdekel benneteket), mert ha nincs akkor beszkenneltem volna...
Heti 2-3 verseny nektek elég kikapcsolódás a szünet alatt?
Szerintem sokan játszotok az rFactoron kívül FPS/RTS/MMO vagy egyéb szörnyûségekkel is és ha már egy közösséghez tartozunk, ideje kipróbálni, milyen együtt a nyúlon túl.
A közös játékhoz szerintem elengedhetetlen kellék a TeamSpeak, csak hogy ne a chaten pattogjon az ujjunk, meg persze adott helyzetben sokkal hatékonyabb a csapatmunka.
Ezt a Vezetõség (Pikador és VATANEN) biztosítják is nekünk, már csak játékot és szervert kell találni, utóbbihoz nagy segítség az Xfire , ahol könnyen meg is találjuk egymást, ha csatlakoztok a hopto.hu közösséghez, amelyet az alábbi linken tehettek meg.
Most pedig jöjjön néhány játék amivel sikerült már nem kevés órát eltöltenem, a teljesség igénye nélkül,
Call of Duty 2,4; TrackMania; Fifa11; America\'s Army(3); Stronghold Crusader; SWAT4; Crysis Wars; rFactor
Ötleteket írjatok nyugodtan, kérdezni lehet, de úgysem tudok válaszolni, mert mikor hozzászólsz én még álmodom.
A következõ dolgokat azért írom le, mert nem ép tiszta körülmények között folytak a dolgaim az elmúlt pár héten.
Nem rég találkozhattatok egy Deathpjincess nevû taggal aki történetesen az én húgom és az elsõ T1-es szereplésén úgy tûnt nagyon jól megy.
Az igazság az, hogy egyedül nem lenne képes olyan köröket menni mint amiket láttatok. Ez azért volt mert egész tesztelési ideje alatt, illetve egész verseny alatt ott ültem mellette és segítettem neki! Nem keveset, ezért lehetett 4. mind2 futamon.
Azóta, hogy megmondtam neki, hogy ez nem fog így mûködni, hogy belenyúlok a vezetésébe már nem tesztel olyan sokat, és amit tesztelt azt is láthattátok, hogy tényleg nem valami gyors és el is ment a kedve az egésztõl.
Ezúton szeretnék elnézést kérni MINDEN pilótától akikkel versenyzõi kapcsolatba került és esetleg hátrébb végzett a versenyeken mint kellett volna, remélem az eredmény törölve lesz mert így fair.
Amit csináltam az gusztustalan és meg is érdemelném, hogy kirúgjanak, bár nagyon nem szívesen válnék el a csapattól.
Igazából bevallva, konkrétan majdnem hogy én vezettem az autót. Ezt a BT ki is szúrta, és szóltak.
És az ok is ez, hogy én ezt most ide kiírtam.
Köszönöm, és még egyszer bocsánat mindenkitõl!!
Finger
Sziasztok!
A Porsche bajnokság második felében, mivel szépen hoztam az eredményeket, így sikerült új szponzort és autót találni a következõ versenyszezonra. Nagyon örülök, mert már-már példaképnek számító Hans Dahlback lesz a fõ támogató, ez azért is különleges, mert csak Audi, VW, Porsche (innen az ismeretség) tuninggal foglalkozik. (Megjegyzem: brutálisan jól)
Dahlback Racing színeiben indulok egy Ferrari márka kupán. (a festést rám bízták)
Nagyon sok koncepció volt a fejemben, milyen legyen a Ferrari festése. Sokat változott a munka elõrehaladtával mindez. Egy barátom jelentõs segítsége nélkül nem készült volna el. Én a szellemi atyja voltam, Õ pedig a kivitelezõje. Sajnos sürgetett az idõ minket, és nem készültünk el teljesen, de a támogatónak így is tetszett (nekem is) így már nem lesz változtatva az autón.
Nos, íme az eredmény, amit videó formájában láthattok: YouTube video
Sziasztok, gondoltam ujra irok ide valamit hogy egy ideig megint az enyem legyen a legfrissebb bejegyzes. :] Mondjuk az eves beirogatasokon felul azert tolnek par kort, hatha nem csusznek ki az elso kanyar ... a francokat ... egyenesben. ;]